کد خبر : 1760508 | 19 خرداد 1400 ساعت 10:04 | 9.5K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ یک؛ لیگی که با 9 مدعی پیش می‌رود

تنها 6 هفته به پایان بازی های این فصل لیگ یک باقی مانده است اما هنوز صعود هیچ تیمی به لیگ برتر محرز نشده است.

لیگ یک؛ لیگی که با 9 مدعی پیش می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، تیم های هوادار و بادران شرایط بهتری برای صعود به لیگ برتر به نسبت دیگر تیم های مدعی دارند و به نوعی سرنوشت صعود به دستان خودشان است اما شرایط جدول رده بندی به گونه ای است که  شاید در پایان دو تیم صعود کننده به لیگ برتر تیم های دیگر باشند. به خصوص که امتیازات تیم ها بهم بسیار نزدیک است. 

 

اگر بخواهیم نگاه منطقی و واقع گرایانه به جدول رده بندی بازی های لیگ یک داشته باشیم این لیگ در حال حاضر 9 مدعی دارد. از هوادار که با 47 امتیاز در رده ی نخست جدول قرار دارد تا پارس جنوبی که با 42 امتیاز در رده ی نهم جدول ایستاده است. جبران اختلاف 5 امتیازی در فاصله ی 6 هفته مانده به پایان بازی ها دور از ذهن نیست. 

 

در حالی که هوادار با 47 امتیاز در صدر جدول جا خوش کرده است بادران هم با همین تعداد امتیاز تیم دوم جدول بشمار می آید. به دلیل تفاضل گل کمتر. مس کرمان تنها تیمی است که با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم های اول و دوم جدول در رده ی سوم قرار دارد. اختلاف تیم چهارم جدول یعنی فجر سپاسی با تیم های اول و دوم سه امتیاز است. به واقع فجر سپاسی تیم 44 امتیازی جدول رده بندی بشمار می رود. خوشه طلایی و شاهین شهرداری بوشهر تیم های 43 امتیازی جدول بشمار می روند. تیم های پنجم و ششم جدول رده بندی. فاصله ی امتیازی آنها با تیم های اول و دوم 4 امتیاز است. و بقیه ی تیم های مدعی 42 امتیازی هستند. خیبر خرم آباد – استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم. 

 

از این 9 تیم تنها دو تیم جواز حضور در بازی های فصل بعد لیگ برتر را به دست خواهند آورد و صرف نظر از هر اتفاقی که در پایان فصل رخ خواهد داد باید گفت این فصل تیم های شایسته ای از صعود به لیگ برتر باز می مانند. با این حال جای نگرانی برای هیچ تیمی مدعی وجود ندارد چرا که در یک چشم بهم زدن فصل جدید بازی ها از راه می رسد و این ماموریت می تواند دوباره تکرار شود. برای تیم های دسته اولی ساختارسازی اگر اولویت شود بهتر از صعود به لیگ برتر است چرا که صعود به لیگ برتر برای تیم های مدعی دسته اول بالاخره رخ خواهد داد اما تیمی که ساختار حرفه ای شدن نداشته باشد با صعود به لیگ برتر دچار چالش جدی می شود و حضورش در بازی های لیگ برتر کوتاه مدت خواهد بود. این اتفاق در گذشته به دفعات برای تیم های دسته اولی که وارد لیگ برتر شدند رخ داده است.

دیدگاه‌ها