کد خبر : 1760886 | 21 خرداد 1400 ساعت 13:03 | 52.7K بازدید | 44 دیدگاه

نظرسنجی از کاربران ورزش سه

ترکیب ایران مقابل کامبوج را حدس بزنید

با توجه به فشردگی رقابت‌های تیم ملی احتمال می‌رود تا کادرفنی از ترکیب جدیدی امشب مقابل کامبوج استفاده کند.

 ترکیب ایران مقابل کامبوج را حدس بزنید

به گزارش "ورزش سه" پس از انجام دو مسابقه مقابل هنگ‌کنگ و بحرین که همراه با 6 امتیاز برای تیم ملی فوتبال ایران بود، حالا امشب شاگردان اسکوچیچ در نهمین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ملی کامبوج خواهند رفت؛ دیداری که با توجه به عملکرد رقیب در بازی‌های گذشته به نظر مصاف آسانی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران به شمار می‌آید.

 

با توجه به در پیش بودن جدال حساس مقابل عراق که می‌تواند سرنوشت صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی را رقم بزند، احتمالا کادرفنی تیم ملی در مسابقه امشب به بازیکنانی که در بازی‌های گذشته فیکس بودند استراحت خواهد داد تا فرصت بازی به دیگر ملی‌پوشان هم برسد و هم‌چنین انرژی بازیکنان برای دیدار نهایی مقابل عراق حفظ شود.

 

دروازه‌بان

 

در دو مسابقه قبلی علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی بود و یک کلین‌شیت داشت؛ خطر جدی در مصاف با هنگ‌کنگ و بحرین دروازه تیم ملی را تهدید نکرد و به جز یک اشتباه در مصاف با هنگ‌کنگ که به گل برای حریف تبدیل شد، تهدید دیگری دروازه تیم ملی نشده است؛ اما با این‌حال به نظر می‌رسد در مسابقه امشب از میان امیر عابدزاده، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری با نظر اسکوچیچ در خط دروازه قرار می‌گیرند و بیرانوند برای جدال با عراق استراحت خواهد کرد.

 

1608963

 

خط دفاعی

 

زوج شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی‌زادگان در دو بازی گذشته توانستند نمایش خوبی را از خود نشان بدهند و اجازه خلق موقعیت به رقبا را ندادند؛ جنگندگی بالا و نبردهای تن به تن باعث شده تا با توجه به فشردگی رقابت‌ها، این مدافع تی ملی نیاز به فرصت استراحتی داشته باشند و به نظر می‌رسد امروز جایی در ترکیب اصلی نخواهند داشت. هر چند که روی نیمکت مدافعان هم‌ترازی اسکوچیچ در اختیار دارد و از این حیث دغدغه‌ای ندارد. مدافعانی چون مرتضی پورعلی گنجی و سیدمجید حسینی و هم‌چنین عارف غلامی که باید تصمیم نهایی کادرفنی چه خواهد بود.

 

در سمت راست خط دفاعی، صادق محرمی که یکی از مهره‌های مورد علاقه اسکوچیچ است، در دو مسابقه گذشته به صورت کامل حضور داشته است؛ گزینه‌های جانشینی او روی نیمکت تیم ملی، دانیال اسماعیلی‌فر، جعفر سلمانی و سیامک نعمتی هستند که هر سه بازیکن کیفیت فنی بالایی دارند و چالش سختی برای انتخاب از میان آن‌ها اسکوچیچ خواهد داشت.

 

1606001

 

در سمت چپ، ترافیک بازیکنان کمتر است. میلاد محمدی در هر دو مسابقه قبلی به صورت کامل بازی نکرده و آماده حضور در ترکیب است، رقیب اصلی وحید امیری مصدوم شده و شاید گزینه جانشینی او عارف غلامی یا جعفر سلمانی باشند که باید دید کادرفنی تیم ملی در این‌باره چه تصمیمی می‌گیرد. البته که احسان حاج‌صفی هم می‌تواند در پست دفاع چپ به مانند نیمه دوم جدال با بحرین به میدان برود، اما احتمال این‌که حاج‌صفی امشب نیمکت‌نشین باشد و استراحت کند وجود دارد.

 

خط میانی

 

احمد نوراللهی تنها بازیکنی بوده که در پنج تجربه مربیگری اسکوچیچ در ایران حضور داشته و در کنار او بازیکنانی چون حاج‌صفی، عزت‌اللهی و قدوس زوج خط میانی را شکل داده‌اند؛ با توجه به مصاف حساس پیش‌روی با عراق و استراحت یک نیمه‌ای عزت‌اللهی در بازی گذشته، احتمال دارد که این‌بار تیم ملی با زوج جدیدی در میانه میدان، حاضر شود؛ با توجه به این‌که میلاد سرلک هم به اردوی تیم ملی دعوت شده و باید دید از میان این تراکم بازیکن انتخاب اسکوچیچ کدام آن‌ها برای شکل دادن زوج میانی زمین است و حتی احتمال بازی با تک هافبک دفاعی هم با توجه به قدرت حریف وجود دارد.

 

وینگر راست تیم ملی احتمالا علیرضا جهانبخش است؛ چرا که او بازی گذشته نیز استراحت خوبی داشت و در بازی اول هم تعویض شد و به نظر می‌رسد امشب بار دیگر کاپیتان تیم ملی خواهد بود؛ هر چند که سیامک نعمتی هم توانایی بازی در این پست را دارد. در نقش وینگر چپ بازیکنانی چون مهدی قایدی و مهدی ترابی توانایی بازی دارند و انتخاب از میان این دو بازیکن سرعتی، کار سختی برای کادرفنی تیم ملی خواهد بود.

 

1610490

 

در نقش هافبک بازیساز، اسکوچیچ دست بازی برای انتخاب دارد و علی قلی‌زاده و سامان قدوس هر دو سطح فنی بالایی را از خود نشان داده‌اند و می‌توانند نظم خوبی به حملات تیم ملی بدهند و از این حیث اسکوچیچ دغدغه‌ای ندارد و یکی از این دو بازیکن احتمالا امشب در مقابل کامبوج به کار گرفته می‌شوند.

 

خط حمله


علی‌رغم درخشش مهدی طارمی و سردار آزمون در مصاف با بحرین، به نظر می‌رسد کادرفنی تیم ملی به آن‌ها در مصاف با کامبوج استراحت بدهد تا مهیای جدال سرنوشت‌ساز با عراق شوند؛ اگر این دو بازیکن استراحت کنند، زوج کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد که در دو بازی گذشته فرصت کمی برای بازی پیدا کرده‌اند، محتمل‌ترین گزینه است. هر چند که احتمال دارد از مهدی قایدی هم در نوک پیکان خط حمله تیم ملی استفاده شود و اما زوج رضایی-انصاری‌فرد به نظر می‌رسد شانس بیشتری برای مسابقه امشب خواهند داشت.

 

1610785

 

 

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کامبوج

 

امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی

 

 

شما کاربران سایت "ورزش سه" می‌توانید نظرات خود را درباره ترکیب تیم ملی ایران مقابل کامبوج در بخش نظرات بنویسید و در کم‌ترین زمان نظرات شما به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها