کد خبر : 1761345 | 23 خرداد 1400 ساعت 16:55 | 26.8K بازدید | 2 دیدگاه

قرارداد شیخ با استقلال 17 روز دیگر به پایان می‌رسد

وضعیت مبهم دیاباته؛‌ برای خداحافظی می‌آید؟

شیخ دیاباته قرار است طی یکی دو روز آینده به ایران بیاید و این در حالی است که قرارداد او 9 تیرماه به پایان می‌رسد.

وضعیت مبهم دیاباته؛‌ برای خداحافظی می‌آید؟

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم مالیایی یکی از خبرسازترین بازیکنان استقلال در فصل جاری بوده است. شیخ دیاباته هرقدر سال گذشته با گل‌های حساس و سرنوشت سازش باعث خوشحالی آبی ها می‌شد، امسال حواشی زیادی را تجربه کرده است.


در کنار دلخوری های وقت و بی وقت دیاباته از عدم وصول مطالباتش توسط مدیران باشگاه (که البته حق هم دارد)‌ موضوع تاخیرهای او بعد از رفتن به مرخصی هم به یک دغدغه مهم برای کادرفنی تبدیل شده است.


شیخ دیاباته یکروز بعد از دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان (حدود 20 روز قبل) با وجود اینکه فرهاد مجیدی با مرخصی اش موافقت نکرده بود، ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد و همچنان به ایران برنگشته است. با وجود مطرح شدن شایعات متعدد درباره دیاباته اما امروز باشگاه استقلال در اطلاعیه ای اعلام کرد که دیاباته به خاطر قوانین جدید کرونایی در کشور فرانسه که برای خروج از این کشور در نظر گرفته شده، نتوانسته به ایران بیاید. بر اساس اعلام باشگاه حتی برای شیخ بلیت برگشت به تهران هم تهیه شده اما او به خاطر مسائل کرونا نمی‌تواند از پاریس خارج شود. از این رو باشگاه استقلال در تلاش است تا با رایزنی با مسئولان وزارت امور خارجه این مشکل را حل کند و مهاجم خارجی آبی ها هرچه سریع‌تر به ایران برگردد.


مساله بسیار مهم اما درباره وضعیت قرارداد دیاباته است. مسئولان استقلال 9 تیرماه سال ۱۳۹۸ قرارداد دیاباته را به مدت دوسال امضا کردند و این قرارداد تا 9 تیرماه 1400 اعتبار دارد. مدیران باشگاه تصور می‌کردند تا آن زمان لیگ برتر فوتبال ایران به پایان می‌رسد اما به خاطر برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی مسابقات داخلی در آن تاریخ تمام نمی‌شود و حداقل تا اواسط مردادماه ادامه خواهد داشت.


در این شرایط اما شیخ دیاباته عملا از 17 روز دیگر بازیکن استقلال محسوب نمی‌شود. در این شرایط مسئولان استقلال در صدد هستند تا تفاهم نامه ای را با این مهاجم مالیایی امضا کنند که او حداقل تا پایان فصل در خدمت این تیم باشد.


این در شرایطی است که گفته می‌شود دیاباته به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش حاضر نیست بیشتر از مدت قراردادش در ایران بماند و قصد ترک استقلال را دارد. از سوی دیگر مدیران استقلال در تلاشند تا دیاباته هرچه زودتر به ایران بیاید تا بتوانند این بازیکن را راضی به ماندن کنند.


چیزی که مشخص است دیاباته طی روزهای آینده به ایران برمی‌گردد اما بازگشت او با شرایط ویژه‌ای رقم می‌خورد. مسئولان استقلال اگر بتوانند دیاباته را راضی به امضای یک متمم قرارداد برای هفته های پایانی لیگ برتر و جام حذفی کنند، این بازیکن حداقل تا پایان فصل در استقلال خواهد ماند اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، سفر او به ایران به منزله خداحافظی او تلقی خواهد شد.

دیدگاه‌ها