کد خبر : 1761368 | 23 خرداد 1400 ساعت 19:18 | 18.7K بازدید | 3 دیدگاه

جهانبخش: این بهترین نسل تیم ملی است

علیرضا جهانبخش در آستانه بازی تیم ملی در برابر عراق مصاحبه مفصلی با سایت فدراسیون فوتبال انجام داده است.

جهانبخش: این بهترین نسل تیم ملی است

به گزارش "ورزش سه"، او در بخش هایی از این مصاحبه از نسل فعلی تیم ملی به عنوان یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران در تاریخ یاد کرد و ابراز امیدواری کرد تیم ملی با شکست عراق گام محکمی به سوی صعود به جام جهانی بردارد. با این توضیح که به باور علیرضا جهانبخش شکست تیم عراق کار آسانی نیست؛ همانطور که تیم ملی در گذشته به سختی عراق را شکست داده است. به اتفاق بخش های دیگری از مصاحبه علیرضا جهانبخش را می خوانیم: 

 

نسل فوق العاده ای هستیم 

در حال حاضر نسل فوق العاده ای در تیم ملی وجود دارد و ضمن احترام به همه بازیکنان ملی باید بگویم این نسل با قدرت از بهترین نسل های تیم ملی است. ما در دوره های مختلف، بازیکنان فوق العاده خوبی داشتیم. ولی به جرات می گویم چه از نظر فنی، چه از نظر شخصیتی یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران، همین تیم است که تا 4 یا حتی 6 سال آینده فوتبال ایران را تامین می کند. بازیکنان با استعدادی در این تیم هستند. بازیکنان جوان و با تجربه ای که در لیگ برتر ایران بازی می کنند و البته بازیکنانی که در لیگ های اروپایی هستند. به‌نظرم این ترکیب می تواند خیلی مثبت باشد و نوید این را می دهد که در سال های آینده تیم ملی بهتر و بهتری خواهیم داشت. تمام اینها به همان حمایت و اتحاد ملی برمی گردد که به امید خدا بتواند این تیم را به جلو ببرد و باعث موفقیت و شادی بیشتر در بین مردم باشد.

 

 

 

1611544

 

 

همیشه به سختی عراق را شکست داده ایم 

بازی در برابر عراق  یکی از حساس ترین بازیها در این چند سال اخیر همین مسابقه بوده و با این سه پیروزی که تیم ملی در این رقابت‌ها داشته، استرس از جامعه فوتبال دور شده است. نیازی نیست که یک‌بار دیگر بگویم بازی برابر عراق همیشه برای ما حساس و مهم بوده است. در ادوار مختلف به سختی عراق را بردیم و به مراتب این موضوع، حساسیت را بیشتر کرده و از سوی دیگر عراق تیم خوب و قابل احترامی است. به‌نظرم بازی سختی پیش روی ماست. مطمئنا کسب سه پیروزی برابر هنگ کنگ، بحرین و کامبوج از نظر روحی روانی در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بوده است. ما باید با تمام قوا و انرژی به مصاف عراق برویم. با بچه ها هر روز درباره بازی با این تیم صحبت می کنیم؛ حساسیت زیاد است، ولی با این استعداد و همبستگی که میان بازیکنان برقرار است، تمام تلاش‌مان را می کنیم تا سربلند از زمین مسابقه خارج شویم.

 

درباره گذشته صحبت نکنیم 

متاسفانه خیلی چیزها دست به دست هم داد و به‌نظرم صحبت کردن درباره گذشته نمی تواند کمکی به تیم بکند. اتفاقاتی که در گذشته پیش آمده را در گذشته بگذاریم. فوتبال یک بازی است که باید مسابقه به مسابقه پیش برویم. به امید خدا تلاش و تمرکزمان را برای بازی حساس برابر عراق می‌گذاریم تا بتوانیم اتفاقات قبل را جبران کنیم.

 

 

1611054

 

 

صعود به جام جهانی؛ همیشه شیرین است 

صحبت کردن پیرامون صعود به جام جهانی شیرین است. اما فکر می کنم قطعا هر چیزی را گام به گام جلو برویم، خیلی بهتر است. اولین قدم بزرگ بازی با عراق است که به امید خدا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذاریم. بعد هم بدون شک مرحله نهایی سخت تر است؛ چون با تیم هایی که همیشه رقبای سنتی ما بوده اند روبرو می شویم. تیم هایی مانند کره، عربستان و ژاپن که از شرایط خیلی خوبی برخوردار هستند و آن جا نیز کار آسانی نداریم. ولی همانطور که گفتم بالاخره از نسلی صحبت می کنیم که جام جهانی و جام ملتها را سپری کرده و فکر می کنم بتواند این تجربه را به تورنمنت های بعدی انتقال بدهد. انشاءالله بتوانیم نتایج خوبی رقم بزنیم.

 

من از یک خانواده فوتبالی می آیم

اگر فقط بخواهیم راجع به پتانسیل فوتبال ایران صحبت کنیم، باید بگویم من از یک خانواده فوتبالی می آیم و همه اداور جام جهانی را به ترتیب از سال ١٩٩٨ به بعد دنبال کردم. در تمام این دوره ها ستاره های تیم ملی حضور موفقی داشتند. اما پتانسیلی که در این نسل وجود دارد، فوق العاده خوب بوده و هر قدر صحبت راجع به این موضوع کم است. استفاده از این پتانسیل و استعداد این بچه ها و اینکه چگونه بتوانیم بهترین شرایط را فراهم کنیم، به‌نظرم خیلی مهم‌تر از خود پتانسیل است که این موضوع می تواند شرایط مختلفی داشته باشد. ولی می توانم به جرات بگویم خواستن و پتانسیل رسیدن به موفقیت خیلی در بچه ها وجود دارد و خود بازیکنان نیز کاملا به این موضوع آگاه هستند. بحث دیگر موضوع اتحاد ملی و علاقه مردم به فوتبال و جام جهانی است. همانطور که می دانیم جام جهانی در کشور همسایه ما یعنی قطر برگزار می شود. در جام جهانی 2018 روسیه استقبال خیلی خوبی شد و این می تواند یک امتیاز مثبت برای ما باشد. انجام بازی‌ها در کشور قطر قابل توجه است و از طرفی همانطور که گفتم مهم‌تر آن بود که در این دو سه هفته شاهد برنامه ریزی های دقیق و حمایت های فدراسیون فوتبال بودیم. صحبت هایی مسئولین فدراسیون و شخص خود عزیزی خادم خیلی مثبت است. مطمئنا با ادامه همین رویه می توانیم یک دوره فوق العاده خوب را برای جام جهانی داشته باشیم و شاهد این باشیم که بازیکنان، 3 و حتی 4 دوره جام جهانی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها