کد خبر : 1761692 | 25 خرداد 1400 ساعت 11:54 | 25.8K بازدید | 2 دیدگاه

پیش از نخستین مسابقه در کوپا آمه‌ریکا؛

ادای احترام پرشور آرژانتینی‌ها به اسطوره؛ "بدرود دیه‌گو!" (عکس)

آرژانتین پیش از آغاز نخستین دیدار تیم ملی این کشور در کوپا آمه‎‌ریکا، به ادای احترام به دیه‌گو مارادونای فقید پرداخت.

ادای احترام پرشور آرژانتینی‌ها به اسطوره؛ "بدرود دیه‌گو!" (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین پیشاپیش حضور در نخستین مسابقه این تیم در کوپا آمه‌ریکا، با نمایشی از نور و رنگ ادای احترامی پر احساس به اسطوره فوتبال این کشور، دیه‌گو مارادونا، داشت.

ستاره افسانه ای فوتبال آرژانتین در ماه نوامبر سال گذشته در سن 60 سالگی درگذشت. مارادونا را در سراسر جهان به عنوان اسطوره فوتبال می شناسند و او مخصوصا در ناپولی که از سال 1984 تا 1991 در آنجا بازی کرد از محبوبیتی ویژه برخوردار است.

در حالی که آرژانتین برای اولین بار از زمان مرگ مارادونا در یک تورنمنت مهم حضور یافته، آرژانتینی ها از این فرصت استفاده کردند و با نمایش نور در زمین و سکوهای استادیوم المپیکو نیلتون سانتوس به ابر ستاره خود ادای احترام کردند.

 

1612382

 

صفحه رسمی توییتر کوپا آمه‌ریکا ویدیوی این نمایش زیبا را با منتشر کرد و نوشت: "ممنون دیه‌گو! ادای احترام احساسی به ستاره دیه‌گو آرماندو مارادونا در کوپا آمه‌ریکا، شماره 10 ابدی!"

 

این نمایش به تعداد زیادی از لحظات شاخص و به یادماندنی دوران بازی مارادونا ادای احترام می کرد، از جمله "زنده زندگی است" نمادین او قبل از نیمه نهایی جام یوفا سال 1989، همچنین این نمایش مارادونا را در حال بازی با توپ در پیراهن تمام باشگاه هایی که در آنها بازی کرده بود به تصویر کشید.

 

1612383

 

1612387

 

1612386

 

1612385

 

1612384

 

برخی از بهترین لحظات او برای تیم های باشگاهی و تیم ملی آرژانتین نیز در چارچوب شماره 10 شنخته شده و به یاد ماندنی او نشان داده شد، از جمله پیروزی در جام جهانی و تک گل معروف و نفس‌گیرش مقابل انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی.

همچنین تصاویری از در آغوش گرفتن دیگر اسطوره فوتبال امریکای جنوبی پله، نیز به نمایش در آمد و سپس با تصویری فراموش نشدنی از مارادونا که لبخندزنان توپی را روی سرش نگه داشته، به پایان رسید.

پیش از این از مجسمه مارادونا نیز رونمایی شده بود.

در بازی آرژانتین برابر اکوادور دیگو مسی با یک ضربه دیدنی کاشته آلبی سلسته را پیش انداخت اما ادواردو وارگاس توانست کار را به تساوی بکشاند تا آرژانتین در نخستین دیدار خود در کوپا آمه‌ریکا به تساوی 1-1 رضایت دهد.

 

 

دیدگاه‌ها