کد خبر : 1761993 | 26 خرداد 1400 ساعت 18:46 | 20.3K بازدید | 4 دیدگاه

صعود نمی‌کردیم، یک نسل می‌سوختند

سلطانی‌فر: هدف آنها صعود عراق و بحرین بود، نه ایران

وزیر ورزش و جوانان به مشکلاتی که در مسیر سلب میزبانی از تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی داشتند، اشاره کرد.

سلطانی‌فر: هدف آنها صعود عراق و بحرین بود، نه ایران

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی‌فر در مراسم استقبال و تجلیل از تیم ملی فوتبال ایران که عصر امروز در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت پیروزی‌های ملی پوشان در مرحله انتخابی جام جهانی و صعود به مرحله نهایی انتخابی اظهار کرد: از همه کسانی که در کسب این پیروزی‌های درخشان و مهم نقش داشتند، تشکر می‌کنم. به مسؤولین فدراسیون و کادر فنی و تک‌تک بازیکنان خسته نباشید می‌گویم که هر کدام به‌عنوان ستاره‌های آسیا در تیم ملی می درخشند. حق تیم ملی و همه بازیکنان بود که این پیروزی‌ها را کسب کنند و به مردم ایران هدیه دهند.

 

او در صحبت‌های خود به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سال ۱۹۷۳ یعنی ۴۸ سال قبل که ۱۳-۱۲ ساله بودم قرار بود جام جهانی در آلمان با حضور ۱۶ تیم برگزار شود و از آسیا و اقیانوسیه تنها یک نماینده به این رقابت‌ها صعود می‌کرد. بازی‌های مقدماتی که برگزار رشد، به مرحله حذفی رسیدیم. ما بازی رفت را ۳ بر صفر در استرالیا باختیم و در بازی برگشت را ۲ بر صفر بردیم. ۵۹ دقیقه تلاش کردیم که این بازی مساوی شود و موفق نشدیم و به‌عنوان یک نوجوان ۱۴-۱۳ ساله حسرت این عدم صعود و نرفتن به جام جهانی را خوردم.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ۴ سال بعد باز هم با استرالیا بازی کردیم ولی توانستیم صعود کنیم. بعد از آن چند سال به خاطر دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شرایط فراهم نشد تا اینکه در سال ۱۹۹۸ رسیدیم که مسابقات در فرانسه برگزار شد.

 

سلطانی‌فر اضافه کرد: اگر در این دوره فعلی نمی‌توانستیم صعود کنیم، علاوه بر اینکه یک نسل ارزشمند می‌سوختند و فرصت‌های مطرح‌شده در اروپا را از دست می‌دادند، یک حسرت گسترده‌ای هم در میان جوانان و نوجوانان باقی می‌ماند. خوشبختانه این اتفاق افتاد. ما در این دو، سه ماه گذشته ۱۰ جلسه با عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون داشتیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای صعود انجام دهیم، اما به یکباره اتفاق بدی افتاد. کنفدراسیون فوتبال آسیا که رئیس آن یک بحرینی است، به دلایل مختلف از جمله کرونا و تحریم‌های اقتصادی نامه زدند و ۵ دلیل را مطرح کردند که شما نمی‌توانید در ایران میزبان شوید و در نهایت این میزبانی به بحرین رسید.

 

او تصریح کرد: یقین داشتیم تمام این برنامه‌ چیده می‌شود که بحرین و عراق از این گروه صعود کنند. یقین داشتم با این بچه‌ها اگر حاشیه‌ها نباشد می‌توانیم صعود کنیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. کارنامه فوتبال در ۴-۳ سال اخیر یک کارنامه روشن است. ما بعد از میزبان به‌عنوان اولین تیم به جام جهانی روسیه صعود کردیم و در گروهی که گفته می‌شد گروه مرگ است، بهترین نتیجه را گرفتیم و کم مانده بود که صعود کنیم.

 

سلطانی‌فر ادامه داد: در همین مدت دو بار یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و در حال حاضر سه تیم از ۴ تیم ما در گروه خود بالا رفتند. این اتفاق اخیر هم دستاورد بزرگی بود. قطعا مرحله بعد سخت‌تر خواهد بود، اما حتما این تیم و بچه‌ها در کنار ملت ایران و با تدارک و پشتیبانی، سرافرازانه از این میدان بیرون خواهند آمد؛ از نوبخت و رئیس سازمان صدا و سیما هم تشکر می‌کنم که در برهه حساس آمدند و کمک کردند.

دیدگاه‌ها