کد خبر : 1763078 | 01 تیر 1400 ساعت 10:24 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

هفت کرونایی و اخراج سودان جنوبی از قطر

سودان جنوبی از مسابقات انتخابی «جام عرب فیفا - قطر ۲۰۲۱» کنار گذاشته شد.

هفت کرونایی و اخراج سودان جنوبی از قطر 

به گزارش ورزش سه ، تیم ملی سودان جنوبی به دلیل مثبت شدن نتایج تست کووید-۱۹ هفت بازیکن و یک نفر از هیئت همراه این تیم  از رقابت‌های انتخابی «جام عرب فیفا - قطر ۲۰۲۱» کنار گذاشته شد.

 

بر اساس مقررات وزارت بهداشت قطر، تمامی اتباع خارجی شرکت کننده در مسابقات متمرکز ورزشی در این‌ کشور در بدو ورود و در فرودگاه تست کووید-۱۹ می‌دهند. 

 

در مورد هیئت اعزامی تیم‌های فوتبال سودان جنوبی، بعد از دو تست کرونا برای این گروه، یک مورد در فرودگاه بین‌المللی حمد و بار دوم در هتل محل اقامت آنها، تست هشت نفر قطعا و دو بار مثبت شد و‌ پنج نفر دیگر نشانه هایی از وجود ویروس در بدن آنها وجود داشته. به علاوه، هفت بازیکن دیگر علیرغم اینکه تست آنها منفی شده بود، به دلیل تماس نزدیک با هم تیمیهای خود در حین سفر، بنا بر مقررات وزارت بهداشت قطر میباید به قرنطینه میرفتند. 

 

با این حساب ۱۹ بازیکن تیم‌ ملی سودان جنوبی به مکانی مختص به قرنطینه مبتلایان برای دو هفته منتقل شدند تا تحت مراقبتهای بهداشتی قرار بگیرند. بر اساس بند ۵.۶ مقررات مسابقات فیفا (Force Majeur) و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹، تیم ملی سودان جنوبی از رقابت‌هایی که در آن شرکت داشت کنار گذاشته شد.

 

 سودان جنوبی در سومین دیدار انتخابی «جام عرب فیفا - قطر ۲۰۲۱» میباید در استادیوم جام جهانی ‌خلیفه  به مصاف تیم ملی اردن میرفت. با این احتساب،  اردن در گروه سه این مسابقات در آذر ماه امسال در کنار تیم‌های ملی مراکش، عربستان سعودی و‌ برنده دیگر بازی انتخابی مابین فلسطین و جزایر کوموروس به میدان خواهد رفت.

1614885

بیانیه رسمی فیفا در رابطه با کنار گذاشته شدن سودان جنوبی از رقابت‌های انتخابی «جام عرب فیفا - قطر ۲۰۲۱»

دیدگاه‌ها