کد خبر : 1763701 | 04 تیر 1400 ساعت 10:57 | 26.4K بازدید | 1 دیدگاه

سخنگوی AFC: انتخاب استادیوم بی طرف با استقلال و النصر است

فیفا مکان بازی احتمالی ایران-عربستان راتعیین می¬کند

سخنگوی AFC اعلام کرد در صورت همگروهی ایران و عربستان در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، تعیین مکان برگزاری دیدارهای دو تیم برعهده فیفا است.

فیفا مکان بازی احتمالی ایران-عربستان راتعیین می¬کند

به گزارش "ورزش سه"، از روز گذشته اخباری در رسانه های عربستانی منتشر شد مبنی بر اینکه دیدارهای استقلال و الهلال و همچنین تراکتور با النصر در کشور بی طرف برگزار می شود. در حالیکه هیچ مقام رسمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به این خبر واکنش نشان نداده بود، سرانجام سخنگوی AFC این خبر را تأیید کرد.


نضال بحران سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تأیید خبری که از روز گذشته در رسانه ها منتشر شده است، گفت که انتخاب ورزشگاه بی طرف بر عهده استقلال و النصر است. بحران در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه العربیه اظهار داشت: این دو بازی در زمین بی طرف و در تاریخ های 13 و 14 سپتامبر (22 و 23 شهریور) برگزار می شود.


او ادامه داد: ما نامه ای رسمی به فدراسیون های فوتبال ایران و عربستان ارسال کرده ایم و از آنها خواسته ایم تا تیم های استقلال و النصر حداکثر تا تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) کشور و استادیوم مدنظرشان را ارسال کنند تا دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی این دو تیم مقابل الهلال و تراکتور در مکان های بی طرف برگزار شود.

 

1615992


سخنگوی AFC درباره شرایط استادیوم های مدنظر استقلال و النصر نیز گفت: کشور یا کشورهایی که این دو تیم انتخاب می کنند، باید از نظر مقابله با اپیدمی کرونا، از نظر محدودیت سفر و قرنطینه وضعیت پایداری داشته باشد و ما نامه ای به فدراسیون فوتبال کشور بی طرف ارسال می کنیم تا اعلام کنند هیچ اعتراضی درخصوص میزبانی این بازی ها ندارند. ضمن اینکه آنها باید زمین های تمرینی و هتل ها را برای استقرار تیم ها مشخص کنند.


نضال بحران در پاسخ به این سوال که در صورت همگروهی ایران و عربستان در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022، بازی های دو تیم در چه کشوری برگزار می شود و آیا AFC بازی های دو تیم را نیز در کشور بی طرف برگزار می کند، پاسخ داد: موضوع دیدارهای دو کشور ایران و عربستان با بحث تیم های باشگاهی متفاوت است. در این بخش تصمیم گیری بر عهده فدراسیون جهانی فوتبال فیفا خواهد بود زیرا مسابقات مقدماتی جام جهانی زیر نظر  فیفا برگزار می شود و AFC تابع تصمیم آنهاست.

دیدگاه‌ها