کد خبر : 1764187 | 06 تیر 1400 ساعت 02:06 | 33.7K بازدید | 7 دیدگاه

جذاب و تماشایی در 120 دقیقه

ایتالیا 2-1 اتریش: استرس در لبه شگفتی!

تیم ملی ایتالیا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد در وقت های اضافی با نتیجه 2-1 اتریش را شکست بدهد.

ایتالیا 2-1 اتریش: استرس در لبه شگفتی!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان روبرتو مانچینی که با اقتدار از مرحله گروهی صعود کرده بودند، در دیدار امشب در 90 دقیقه موفق به باز کردن دروازه اتریش نشدند اما در وقت های اضافی، با گل های فدریکو کیه‌زا و متئو پسینا به پیروزی رسیدند و تک گل ساشا کالادزیچ هم نتوانست مانع از شکست اتریش شود. 

ایتالیایی ها بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی، بازیکنان این تیم توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

در دقیقه 11 بود که ابتدا ضربه دومینیکو براردی توسط مدافعان آتریش بلوکه شد و سپس اسپیناتزولا ضربه ای زد که از کنار دروازه اتریش به بیرون رفت.

پس از نوبت بازیکنان اتریش بود که برای دقایقی ابتکار عمل را در دست بگیرند اما در دقیقه 17، روی پاس اسپیناتزولا، این نیکولو بارلا بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را باخمن با یک واکنش به موقع، با پا دفع کرد.

یک دقیقه بعد اتریشی ها صاحب اولین موقعیت جدی شان شدند اما آرناتوویچ که با پاس مارسل سابیتزر، تقریبا در موقعیت تک به تک با دوناروما قرار گرفت، ضربه اش را از بالای دروازه به بیرون زد.

در ادامه باز هم بازیکنان ایتالیا بازی را در دست گرفتند اما دفاع فشرده اتریش، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. تا اینکه در دقیقه 32، چیزی نمانده بود که ایموبیله قفل دروازه حریف را باز کند اما ضربه او از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه اتریش برخورد کرد و به بیرون رفت.

 

1616649

 

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این تیم ایتالیا بود که تیم برتر میدان بود و اتریشی ها با تجمع مقابل دروازه خودی، تنها به دنبال گل نخوردن بودند.

در دقیقه 43، اسپیناتزولا روی یک حرکت انفرادی، سعی کرد دروازه اتریش را باز کند اما این بار هم باخمن با یک واکنش به موقع، ضربه او را دفع کرد و در نهایت این نیمه بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم را هم ایتالیا بهتر آغاز کرد اما در دقیقه 52، اولین موقعیت این نیمه نصیب اتریش شد ولی ضربه آزاد داوید آلابا به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت.

در ادامه باز هم این بازیکنان ایتالیا بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در دقیقه 62، بار دیگر اتریشی ها صاحب موقعیت شدند اما حضور به موقع بونوچی، مانع از به خطر افتادن دروازه دوناروما روی ضربه سابیتزر شد.

سه دقیقه بعد، روی یک ضربه آزاد، توپ با ضربه آلابا به آرناتوویچ رسید و او هم با ضربه سر دروازه ایتالیا را باز کرد اما داور بعد از استفاده از VAR، به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت.

هرچه به دقایق پایانی نیمه دوم نزدیک می شدیم، ایتالیایی ها بودند که حملات بیشتری روی دروازه حریف داشتند و در مقابل به نظر می رسید بازیکنان اتریش تمایل دارند که بازی را به وقت های اضافی ببرند. در نهایت هم در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و کار به وقت های اضافی کشیده شد.

وقت های اضافی هم با حملات ایتالیا آغاز شد و در دقیقه 94، روی همکاری دی لورنزو و بلوتی، این کیه‌زا بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را باخمن با یک واکنش خوب مهار کرد.

اما دو دقیقه بعد سرانجام ایتالیایی ها به گل رسیدند. روی پاس عالی اسپیناتزولا بود که کیه‌زا درون محوطه جریمه اتریش صاحب موقعیت شد و بعد از فریب مدافع حریف، با یک ضربه پای چپ دیدنی، دروازه را باز کرد.

 

1616651

 

بعد از این گل بازیکنان اتریش پیش کشیدند اما این ایتالیا بود که می توانست در دقیقه 104 به گل برسد ولی ضربه آزاد تماشایی اینسینیه را باخمن با یک واکنش تماشایی به بیرون فرستاد.

اما در دقیقه 105، ایتالیا اختلاف را به دو گل افزایش داد. این بار آچربی بود که در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او در محوطه جریمه را پسینا با یک ضربه دقیق، به گل دروازه اتریش فرستاد و تا نیمه اول وقت های اضافی با برتری 2-0 آتزوری به پایان برسد.

 

1616652

 

اتریشی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، نیمه دوم وقت های اضافی را هجومی آغاز کردند و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه اول یکی از گل های خورده را جبران کنند اما واکنش عالی دوناروما، مانع از گلزنی شائوب شد.

حملات اتریشی ها ادامه داشت و در دقیقه 111، روی پاس گرگوریچ، این سابیتزر بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت. فشار حملات اتریش سرانجام در دقیقه 114 نتیجه داد و این تیم یکی از گل های خورده را جبران کرد.

روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه ایتالیا بود که ارسال شائوب را کالادزیج با یک ضربه سر شیرجه از زاویه بسته تبدیل به گل کرد.

اتریشی ها که با این گل روحیه گرفته بودند، در دقایق پایانی تلاش زیادی برای به تساوی کشیدن بازی انجام دادند اما تلاش آنها ثمری نداشت و بازی با برتری 2-1 ایتالیا به پایان رسید.

دیدگاه‌ها