کد خبر : 1764210 | 06 تیر 1400 ساعت 09:45 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

پس از حذف برابر ایتالیا؛

فرانکو فودا: می‌خواستیم تاریخ‌ را بنویسیم و موفق شدیم

فرانکو فودا، سرمربی اتریش، معتقد است که در وقت های اضافه می توانستند دو گل خورده برابر ایتالیا را جبران کنند اما در نهایت بهای اشتباهات کوچک‌شان را پرداختند.

فرانکو فودا: می‌خواستیم تاریخ‌ را بنویسیم و موفق شدیم

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا و اتریش در دور یک هشتم نهایی یورو 2020 به مصاف یکدیگر رفتند و آتزوری برای رسیدن به گل های خود مجبور شدتا وقت های اضافی صبر کند. شاگردان روبرتو مانچینی در نهایت پس از 120 دقیقه بازی به برتری 2-1 دست یافتند تا صعود خود به یک چهارم نهایی را قطعی کنند.

اتریش اما حتی با وجود دریافت دو گل تا آخرین لحظه برای تغییر نتیجه بازی جنگید و در نهایت هم توانست یکی از گل های خورده را جبران کند، هر چند فرصت هایی که برای به تساوی کشاندن بازی داشت را، از دست داد.

 

1616682

 

فرانکو فودا پس از این مسابقه گفت: "ما می خواستیم تاریخ‌ را بنویسیم و موفق هم شدیم. این برای ما یک پروسه یادگیری بسیار مهم بود."

 

شاگردان فودا در مرحله گروهی این مسابقات به دو پیروزی دست یافتند. این اولین باری بود که اتریش در مسابقات قهرمانی اروپا به پیروزی دست پیدا کرد و همچنین اتریشی ها برای اولین بار در طول تاریخ به مرحله حذفی این تورنمنت صعود کردند.

 

1616686

 

فودا افزود: "همه از حذف ناراحت و ناامید شده ایم اما همه ما می توانیم به عملکرد خود در طول 120 دقیقه این بازی افتخار کنیم. ما تاریخ را نوشتیم، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردیم و نزدیک بود برابر یکی از بخت های قهرمانی به مرحله یک چهارم نهایی نیز صعود کنیم.

حتی بعد از اینکه 2-0 عقب افتادیم تیم همچنان به توانایی خود باور داشت. این بسیار چشمگیر و تحسین برانگیز بود. پویایی خوبی داشتیم. از نظر دفاعی بسیار محکم بودیم."

 

1616683

 

داوید آلابا، کاپیتان اتریش، نیز پس از شکست برابر ایتالیا گفت: "به زبان آوردن چیزی که حس می کنیم با کلمات کار آسانی نیست. می توانیم به خودمان افتخار کنیم. اتریش می تواند به ما افتخار کند. ما هر چه که در توان داشتیم به کار گرفتیم اما در نهایت مزد عملکرد خوب‌مان را نگرفتیم. پذیرفتن این موضوع واقعا سخت است."

 

1616684

 

ساشا کالادزیچ، زننده تک گل اتریش، نیز گفت: "فکر می کنم که تمام اتریش می تواند به این تیم افتخار کند. موضوعات کوچک و جزئی نتیجه این بازی را تعیین کرد. گل من عالی بود. فکر نمی کنم که سرم در هیچ موقعیت دیگری اینقدر به زمین نزدیک شده باشد!"

دیدگاه‌ها