کد خبر : 1764277 | 06 تیر 1400 ساعت 14:43 | 20K بازدید | 9 دیدگاه

دتمار هامان:

انگلیس برابر آلمان شانس بیشتری دارد اما...

دتمار هامان، بازیکن سابق تیم ملی آلمان و لیورپول، معتقد است انگلیس برابر آلمان از شانس بیشتری برای برد برخوردار است اما فشار بازی و جو ورزشگاه می تواند انگلیس را از پا بیندازد.

انگلیس برابر آلمان شانس بیشتری دارد اما...

به گزارش "ورزش سه"، دتمار هامان در مقاله ای توضیح داده است که چرا به رغم اینکه به نظرش تیم ملی انگلیس از شانس بیشتری برای پیروزی برابر آلمان در دیدار سرنوشت ساز روز سه شنبه این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 برخوردار است، اما در نهایت ممکن است هیاهویی که پیرامون این بازی حساس به وجود آمده است به ضرر انگلیسی ها تمام شود.

 

هامان نوشت: "هیاهوی به وجود آمده پیرامون بازی انگلیس در روز سه شنبه برابر آلمان و به طور کلی این مسابقه همیشه من را متحیر کرده است. و من فکر می کنم که این هیاهو ممکن است علیه تیم جوان گرت ساوت گیت عمل کند.

انگلیسی ها تقریباً نسبت به بازی های دو کشور وسواس پیدا کرده اند و من این را از آنجا می دانم که مردم مدام از پیروزی 5-1 در مونیخ در سال 2001 یاد می کنند. محض رضای خدا 20 سال از آن مسابقه گذشته!

 

1616802

 

من از اینکه مردم در انگلیس هنوز درباره آن بازی صحبت می کنند 100 درصد سورپرایز می شوم. من در سه مسابقه بین آلمان و انگلیس بازی کرده ام، اولین بازی در مرحله گروهی در یورو 2000 در بلژیک که انگلیس 1-0 برنده شد و هیچ یک از ما صعود نکردیم.

و سپس در دو مسابقه مقدماتی جام جهانی بازی کردیم. من در آخرین مسابقه کوین کیگان به عنوان سرمربی انگلیس تنها گل بازی را در ومبلی به ثمر رساندم، بازی دیگری که به نظر می رسد در انگلیس اهمیت زیادی دارد. این برای من حتی از لحظات مهم فوتبالم هم نبود.

و بعد آن بازی  5-1، مسابقه ای که شما فراموش نخواهید کرد. با وجودی که آن مسابقه فقط یک بازی مقدماتی بود، نه حتی یک فینال بزرگ!

شکست در آن بازی در واقع به شکلی مضحک به نفع ما شد چرا که به این معنا بود که ما باید در مرحله پلی آف جام جهانی 2002 برابر اوکراین صعود کنیم و من فکر می کنم که این واقعا به ما شوک داد و ما را متحد کرد.

و خب از یاد نبرید که وقتی ما به فینال آن جام جهانی رسیدیم، بازیکنان انگلیس خیلی وقت بود که به تعطیلات رفته بودند!

در آلمان ما تاریخچه مسابقات را به این شکل به یاد می آوریم؛ بازی 66، ایتالیای 90، یورو 96، اما هیچکدام برای ما به آن شکل که انگلیسی ها به آن تک بازی اهمیت می دهند، اهمیت ندارد.

 

1616800

 

من در بازی روز سه شنبه برای انگلیس شانس بیشتری قائل هستم زیرا در سه بازی اول چیزی از تیم خودمان ندیده ام تا بتوانم نظرم را نسبت به گروهی که اعتقاد چندانی به آنها ندارم، تغییر دهم. و فکر می کنم انگلیس از نظر دفاعی بسیار مستحکم به نظر می رسد.

اما آنچه ممکن است علیه گرت ساوت گیت و تیم انگلیس عمل کند، هیاهوی پیرامون این بازی است.

به محض اینکه روز چهارشنبه مشخص شد که دو کشور ما قرار است در ومبلی دیدار کنند، مطبوعات و مردم دچار زیاده روی و اغراق شدند. و هیچ راهی برای فرار بازیکنان از این هیاهو وجود ندارد؛ آنها در انگلیس مستقر هستند. آنها می توانند عناوین روزنامه ها و سایت ها را ببینند.

این که می گویند "خب مقاله ها را نخوانند" خیلی خوب است اما بازیکنان ساوت گیت در این هیاهو شناورند و کاملاً از وضعیت جو به وجود آمده در کشورشان و سطح انتظارات آگاه هستند.

 

1616801

 

و این می تواند به شدت تحلیل برنده باشد، می تواند سطح انرژی را کاهش دهد و اگر بازیکنان انگلیس، که به یاد داشته باشید این تیم بسیار جوانی است، نتوانند با تنش، هیاهو و فشار مضاعفی که این مسابقه ایجاد کرده مقابله کنند، این شرایط می تواند آنها را تکه تکه کند.

در مورد ما؛ اگر قبل از شروع یورو به من می گفتید که ما با چهار امتیاز به مرحله حذفی صعود می کنیم و در نیمه آسانتر جدول قرار می گیریم، دنیا را به شما می دادم.

 

ما خوب بازی نمی کنیم، من به یوآخیم لوو اعتماد ندارم که تیم مناسب را انتخاب کند و هیچ وحدتی در این گروه نمی بینم، اما هنوز در یورو حاضریم و اگر لوو دست به چند ریسک بزند، ما می توانیم از این هم جلوتر برویم.

این بدان معنا است که باید به سیستم چهار دفاعی برگردید، مارسل هلستنبرگ را جلوتر از رابین گوسنس قرار دهید، لئون گورتزکا را در کنار تونی کروس از ابتدا به زمین بفرستید و از ابتدای بازی به جمال موسیالا اعتماد کنید.

 

1616803

 

ما بسیار کند و ایستا هستیم، اما گورتزکا می تواند توپ را در بازی به حرکت درآورد در حالی که موسیالا بازیکن بسیار هیجان انگیز و سریعی است که می تواند به راحتی بازیکنان حریف را پشت سر بگذارد.

و تازه در نظر داشته باشید که او در سطح جوانان برای تیم ملی انگلیس بازی کرده!

هرچه بازی بیشتر با نتیجه مثلا بگوییم 0-0 یا 1-1، ادامه پیدا کند، من شانس بیشتری برای پیروزی آلمان می بینم. موضوع مهم در این بازی حفظ آرامش است، مخصوصا هرچه به پایان مسابقه نزدیک تر می شویم و بله، احتمالاً در ضربات پنالتی... و من فکر می کنم که ما این کار را به خوبی انجام می دهیم.

 

و اگر بازی به پنالتی کشیده شود؟ خب، انگلیس در آخرین جام جهانی برابر کلمبیا توانست خود را از اشباح ناکامی های گذشته رها کند و برابر این تیم در پنالتی ها پیروز شود، اما با این وجود من باز هم می گویم که اگر به ضربات پنالتی برویم، ما پیروز خواهیم شد."

 

 

 

دیدگاه‌ها