کد خبر : 1765321 | 11 تیر 1400 ساعت 00:31 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه مصاف با اسپانیا؛

پتکوویچ: نمی‌توانم بگویم بردن فرانسه راضی‌ام کرده

تیم ملی سوییس فردا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 با اسپانیا دیدار خواهد کرد.

پتکوویچ: نمی‌توانم بگویم بردن فرانسه راضی‌ام کرده

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوییس هرگز به مرحله نیمه نهایی جام جهانی و یا یورو نرسیده است، اما پیروزی درخشان آنها برابر فرانسه قهرمان جهان در مرحله یک هشتم نهایی، شاگردان ولادیمیر پتکوویچ را در آستانه از نو نوشتن تاریخ قرار داده است.

ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی سوییس، در نشست خبری خود پیش از این مسابقه گفت که از پیش رو برداشتن فرانسه و رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت بزرگ به همراه سوییس که از سال 1954 تاکنون اتفاق نیافتاده بود، هنوز او را راضی نکرده است.

 

1618609

 

پتکوویچ گفت: "برای رسیدن به مرحله بعد ما باید تشنه پیروزی باشیم. از اینجا به بعد من نمی توانم بگویم که راضی شده ام، چرا که برای من شخصا، قدم بعدی همیشه همیشه مهمترین قدم است.

ما می خواهیم به مرحله بعد برسیم، حتی با وجودی که برابر یکی از شانس های قهرمانی، یعنی اسپانیا، بازی می کنیم."

 

گرانیت ژاکا، کاپیتان تیم ملی سوییس، در بازی برابر فرانسه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد اما به دلیل دریافت دومین کارت زرد خود در آن بازی، در دیدار روز جمعه برابر اسپانیا غایب خواهد بود.

 

1618607

 

ژردان شکیری، دیگر ستاره سوییس، که جای خالی ژاکا را در زمین پر می کند، درباره این بازی گفت: "من به همان شکلی که برای همه مسابقات آماده می شوم، برای این مسابقه هم آماده خواهم شد. من هرگز روتینم را تغییر نم یدهم حتی اگر بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندم.

بسیار افتخار می کنم که تیم را در چنین مسابقه مهمی هدایت می کنم و می خواهم مهارت های خود را در زمین نشان دهم و به تیم کمک کنم."

 

سوییس سابقه بازی برابر اسپانیا را دارد و این دو تیم در مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2010 با یکدیگر رو به رو شدند. در تورنمنتی که اسپانیایی ها سرانجام د رآن قهرمان شدند، سوییس در مرحله گروهی موفق شده بود این تیم را شکست دهد.

آنها همچنین در ماه نوامبر گذشته موفق شدند تا در لیگ ملت ها به یک تساوی چشمگیر 1-1 دست یابند. در آن بازی یان زومر، دروازه بان سوییس که با گرفتن پنالتی امباپه این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی یورو رساند، دو پنالتی سرخیو راموس را دفع کرد.

 

شکیری افزود: "ما نشان داده ایم که فقط دفاع نمی کنیم. همانطور که برابر فرانسه هم ثابت کردیم می توانیم بیش از یک گل به ثمر برسانیم. 100 درصد می خواهیم که سبک فوتبالمان را نشان دهیم.

اگر این کار را بکنیم، بعد همه چیز ممکن می شود."

 

دیدگاه‌ها