کد خبر : 1766180 | 15 تیر 1400 ساعت 12:11 | 11.7K بازدید | 1 دیدگاه

تا باشد از این شوت‌ها؛ گل‌هایی که باید تکرار شود

دیدار ذوب آهن – سایپا جدا از حواشی که به همراه داشت بازی زیبایی بود. دست کم از حیث گل های به ثمر رسیده به خصوص گلی که از سوی بازیکن جوان سایپا به ثمر رسید؛ امیر علی صادقی.

تا باشد از این شوت‌ها؛ گل‌هایی که باید تکرار شود 

به گزارش "ورزش سه"، گل تیم ذوب آهن هم روی یک کار تیمی و به زیبایی به ثمر رسید اما وجه تمایز گل امیر علی صادقی به خاطر شوت از راه دور بود. گل هایی که کمتر در لیگ برتر به ثمر می رسد به این خاطر که اساسا در لیگ برتر بازیکنان کمتر اقدام به شوتزنی می کنند و آمار شوت در بازی های لیگ برتر به خصوص شوت در چارچوب پایین تر از استانداردهای جهانی است. نمی شود گفت که تیم ها تمرین شوتزنی نمی کنند اما می شود به این نکته اشاره کرد شوتزنی جز ایده های اصلی آنها برای تمرین کردن بشمار نمی رود و یا در تمرین به آن اهمیت زیاد داده نمی شود. در حالی که شوت یکی از بهترین ایده ها برای رسیدن به گل است به خصوص که شوت از راه دور برتری عددی حریف را می شکند. در شرایط عادی عبور از خط دفاعی پر تعداد حریف سخت است و در چنین مواقعی مربیان حرفه ای یکی از ایده هایی که به بازیکنان خود می دهند مهیا کردن شرایط برای شوتزنی بازیکنان شوتزن است. 

 

1619889

 

نمونه های خوب شوتزنی را فصل گذشته در تیم نساجی دیدیم. در بازی این تیم در برابر استقلال شوت از راه دور محمد میری موجب شد که تیم  مازنی از این بازی مهم یک امتیاز بگیرد و با تکرار شوت این بازیکن در بازی با سپاهان، نساجی به سه امتیاز حیاتی دیگر دست یافت. مدل این شوت و هم چنین شوت های امیر علی صادقی تکرار شود باز هم شاهد گل های زیبا در لیگ برتر خواهیم بود. لزوما همه شوت ها نباید از راه دور زده شود. شوت از پشت محوطه جریمه هم اگر در داخل چارچوب باشد همه تیم را به هدف می رساند و هم منجر به زیبایی بازی های لیگ برتر خواهد شد.

 

1619891

دیدگاه‌ها