کد خبر : 1767209 | 20 تیر 1400 ساعت 09:02 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

خط نشان مربی علاقمند به کی‌روش در لیگ یک

سرمربی مس شهربابک این تیم را بعد از سال‌ها به رویای حضور در لیگ دسته اول رساند و اکنون امیدوار به تکرار موفقیت و اجرایی شدن برنامه‌های خود در سطح بالاتر است.

خط نشان مربی علاقمند به کی‌روش در لیگ یک

به گزارش "ورزش سه"، شهربابک در تلاش است همزمان با صعود به لیگ دسته اول، امکانات لازم را برای میزبانی از رقبا در این شهر فراهم سازد. شهری که بعد از چندین سال توانسته به حسرت صعود با وحید رضایی پایان دهد و اکنون چند هفته پیش از پایان فصل در لیگ دسته دوم، صعودش به سطح بالاتر را قطعی کرده است.

 

آغاز پروژه زیرساختی برای میزبانی از رقبا
شهربابک که از سه فصل پیش برنامه صعود خود را به لیگ دسته بالاتر دنبال کرده بود، اتفاقات عجیبی را دنبال کرد. آنها ابتدا در این مسیر سقوط تلخی را تجربه کردند و در ادامه اما با خرید دوباره امتیاز در لیگ دسته دوم حاضر شدند. پروژه صعود آنها در فصل گذشته با وحید رضایی در روزهای پایانی با یک حسرت بزرگ همراه شد و در روزهایی که کرونا برگزاری بازی‌ها را با مشکل مواجه کرده بود، عدم حضور برخی تیم‌ها برابر رقبا در نهایت شرایطی شکل داد که آنها با اختلاف اندک از صعود بازماندند. در فصل جدید اما وحید رضایی با اجرایی شدن برنامه‌های کامل خود زیر نظر حمایت و پشتیبانی عباس قشمی به عنوان مدیرعامل باشگاه توانست تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کند. آنها سه هفته مانده به پایان فصل صعود خود را به دسته اول قطعی کردند.

 

این صعود باعث شد تا اکنون آنها برنامه‌های زیرساختی خود را برای میزبانی از رقبا دنبال کنند. ساخت یک هتل با تمام امکانات فضای تجاری و تفریحی، زمین تمرینی با امکانات بدنسازی و استخر و ... و همچنین یک استادیوم از برنامه‌هایی است که آنها در برنامه کوتاه مدت و طولانی مدت خود دنبال می‌کنند تا بتوانند از رقبا در فصل آینده در شهربابک میزبانی کنند و در این مسیر چشم به حمایت نمایندگان مجلس در این شهر دوخته‌اند.

 

1621592

 

وحید رضایی؛ با سیستم کی‌روش علیه رقبا
سرمربی حال حاضر مس شهربابک وحید رضایی است. مربی‌ای که با سبک تاکتیکی خاص خود توانست یک تیم قدرتمند را روانه مسابقات کرده و در نهایت با دریافت تنها 6 گل در 26 بازی راهی لیگ آزادگان شده است. تیمی کاملا دفاعی و با قدرت ضدحمله بالا که 35 گل زده نیز دومین تیم برتر از نظر تهاجمی محسوب می‌شود. آنها طی این فصل به میانگین امتیازی 2.3 امتیاز رسیده‌اند  و تجربه تنها دو باخت، تیمی شایسته در مسیر صعود نشان دادند. 


وحید رضایی به عنوان سرمربی این تیم که علاقه‌اش به سبک تاکتیکی کی‌روش را با حضور در بیشتر جلسات تمرینی سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی نشان داده بود، به خوبی توانست بخشی از ایده‌ تاکتیکی خود را در شهربابک به اجرا در بیاورد و بر پایه آن به موفقیت بزرگی رسید. سرمربی اسبق داماش گیلان که در دوره حضورش در تیم گیلانی بازیکنان بااستعدادی را به فوتبال معرفی کرده بود، این پروسه را با فضا دادن به استعدادهای شهربابکی و همچنین دیگر بازیکنان جوان دنبال کرد و از این حیث نیز توانست برنامه‌های مدنظر خود را اجرایی کند. رضایی که در ابتدای فصل موردتوجه محمود فکری برای حضور در کادرفنی‌اش در استقلال قرار داشت، با مخالفت مدیران شهربابک کار را دنبال کرد و در روزهای پایانی فصل نیز زمزمه حضورش روی نیمکت مس کرمان نیز به گوش می‌رسید. بازیکن اسبق استقلال و فجرسپاسی که با این دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ و جام حذفی را در کارنامه دارد، پیش از این بهمن و برق را به دسته اول آورد و مس شهربابک سومین پروسه موفقیت‌آمیز او محسوب می‌شود تا تجربه تلخ عدم صعود با داماش گیلان در ثانیه‌های پایانی را به این شکل از ذهن خارج کند. 

 

جنگ بزرگ در کرمان
با صعود مس شهربابک به لیگ دسته اول، اکنون رقابت شدیدی را در فصل آینده باید بین نمایندگان این استان شاهد بود. جایی که گل گهر سیرجان و مس رفسنجان لیگ برتری حساب خود را جدا کرده‌اند و احتمالا با حضور مس کرمان، آرمان گهر و مس شهربابک دوئل‌هایی جذابی را باید شاهد بود و باید دید وحید رضایی قادر خواهد بود تفکرات خود را در این سطح نیز برای یک موفقیت بزرگ دیگر دنبال کند یا خیر.

دیدگاه‌ها