کد خبر : 1767321 | 20 تیر 1400 ساعت 21:55 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

آمار خیره کننده ایتالیایی ها در لیگ برتر انگلیس

سرمربی هایی از فوتبال ایتالیا همیشه در لیگ برتر عملکرد درخشانی ارائه داده اند.

آمار خیره کننده ایتالیایی ها در لیگ برتر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی امشب در شرایطی تیم ملی ایتالیا را در دیدار نهایی یورو 2020 برابر تیم ملی انگلیس هدایت می کند که یک دهه قبل خاطرات شیرینی از فعالیت در این کشور داشته است. البته مرور تاریخ نشان می دهد که این روند تنها مختص به مانچینی نبوده و اصولا سرمربیانی از فوتبال ایتالیا، در انگلیس موفق به فتح جام های معتبری در رده باشگاهی شده اند.

 

چهار سرمربی ایتالیایی به نام های کارلو آنچلوتی، روبرتو مانچینی، کلودیو رانیری و آنتونیو کونته موفق به فتح لیگ برتر شده اند و نکته عجیب اینجاست که این اتقاق هنوز حتی یک بار هم برای یک سرمربی انگلیسی رخ نداده است. کارلو آنچلوتی در سال 2008 روی نیمکت چلسی، روبرتو مانچینی در سال 2011 با هدایت منچسترسیتی، کلودیو رانیری در قامت سرمربی لسترسیتی در سال  2016 و آنتونیو کونته در سال 2017 با چلسی موفق به فتح لیگ برتر شده اند.

 

1621847

 

همچنین نباید فراموش کرد اولین قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان نیز در سال 2012 و با هدایت روبرتو دی متئو، دیگر سرمربی ایتالیایی حاصل شد و این روند موید آن است که تیم های لیگ برتر خاطره خوشی از استخدام سرمربی از این کشور داشته اند.

 

البته در رده ملی شرایط متفاوت بوده است. فابیو کاپلو که بعد از ناکامی انگلیس در راهیابی به یورو 2008 هدایت این تیم را به عهده گرفت، نتوانست روی نیمکت سه شیرها به افتخار خاصی دست یابد و تیم پرستاره او در جام جهانی 2010 و در دیداری عجیب مقابل آلمان از این تورنمنت حذف شد.

دیدگاه‌ها