کد خبر : 1767387 | 21 تیر 1400 ساعت 09:24 | 21K بازدید | 4 دیدگاه

پس از قهرمانی در اروپا؛

دوناروما: آن گل زودهنگام می‌توانست نابودمان کند

جی‌جی دوناروما، دروازه بان ایتالیا، پس از قهرمانی در یورو 2020 به همراه آتزوری، گفت که گل زودهنگامی که در فینال برابر انگلیس دریافت کردند، ممکن بود کارشان را تمام کند.

دوناروما: آن گل زودهنگام می‌توانست نابودمان کند

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا شب گذشته در فینال یورو 2020 موفق شد در ضربات پنالتی و با درخشش جی جی دوناروما، انگلیس را شکست دهد و قهرمان اروپا شود. ایتالیا در این بازی اما خیلی زود و در دقیقه 2 دروازه خود را باز شده دید!

در همان دقایق ابتدایی بازی ضد حمله بازیکنان انگلیس با ارسال کیه‌ران تریپیر به روی دروازه همراه شد و لوک شاو با یک ضربه والی دروازه ایتالیا را باز کرد تا نتیجه 1-0 شود. اما لئوناردو بونوچی در نیمه دوم مسابقه موفق شد کار را به تساوی بکشد تا ضربات پنالتی سرنوشت قهرمان یورو را مشخص کند. دوناروما در ضربات پنالتی درخشان ظاهر شد و توانست دو پنالتی بازیکنان انگلیس را بگیرد.

 

1622061

 

دوناروما پس از پایان مسابقه گفت: "ما فوق العاده بودیم! هرگز تسلیم نشدیم. همانطور که اکربی هیمشه می گفت، ما فقط یک سانتیمتر با قهرمانی فاصله داشتیم و انجامش دادیم.

شما همه می دانید که ما از کجا شروع کردیم، کاملا شایستگی اش را داشتیم. آن گل زودهنگام می توانست نابودمان کند، اما ما چنین کسی نبودیم. ما کسانی هستیم که هرگز تسلیم نمی شویم.

ممکن است گل بخورید، اما جبرانش کار آسانی نبود چرا که انگلیس خیلی خوب دفاع می کرد، اما ما خیره کننده بودیم و شایسته همه اینها هستیم."

 

1622059

 

دوناروما میراث دار پیراهن شماره یک تیم ملی ایتالیا پس از جی جی بوفون شد و به همراه این تیم توانست تا اولین عنوان قهرمانی در اروپا را پس از سال 1968 کسب کند.

 

دوناروما افزود: بوفون بهترین دروازه بانی است که در طول تاریخ وجود داشته است. من تلاش می کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم، که به تیم کمک کنم، اما او شماره یک است. خواهیم دید که من در دوران بازی ام چه کار خواهم کرد و در نهایت به کجا می رسم."

 

1622058

 

دوناروما در طی سه بازی مرحله گروهی در یورو دروازه خود را بسته نگه داشت. در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل اتریش، برای اولین بار قفل دروازه ایتالیا در یورو 2020 باز شد. دوناروما با وجود اینکه در دو دیدار بعدی مرحله حذفی تا پیش از حضور در فینال نیز دروازه خود را باز شده دید اما اگر درخشش او در طول تورنمنت نبود شاید ایتالیا به این قهرمانی دست پیدا نمی کرد، به ویژه در بازی با اسپانیا و انگلیس که درخشش این دروازه بان جوان در ضربات پنالتی، ایتالیا را به سوی قهرمانی سوق داد.

دروازه بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا که نقش غیر قابل انکاری در کسب قهرمانی تیمش داشت، در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن مسابقات یورو 2020 انتخاب شد.

دیدگاه‌ها