کد خبر : 1767365 | 21 تیر 1400 ساعت 03:06 | 87.7K بازدید | 12 دیدگاه

دوناروما بهترین بازیکن یورو، رونالدو آقای گل (عکس)

دروازه بان تیم ملی ایتالیا بهترین بازیکن یورو 2020 شد؛ تورنمنتی که کاپیتان پرتغال هم آقای گل آن شد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های یورو 2020 با برگزاری دیدار پایانی بین انگلیس و ایتالیا به پایان رسید؛ فاتح این دیدار ایتالیا بود. شاگردان مانچینی پس از اینکه تقابل شان با انگلیس در 120 دقیقه یک بر یک به پایان رسید، در ضربات پنالتی این تیم را 3 بر 2 شکست دادند تا جام قهرمانی یورو را بالای سر ببرند.

جانلویجی دوناروما، دروازه بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا مانند بازی های قبلی، ستاره تیمش در بازی امشب بود. او 2 پنالتی انگلیس را مهار کرد و در طول بازی هم به جز گل غافلگیر کننده دقایق ابتدایی انگلیس، در تمامی صحنه ها مطمئن نشان داد. او که نقش غیر قابل کتمانی در کسب قهرمانی امشب تیمش داشت، در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

 

1622062

 

دوناروما در طی سه بازی مرحله گروهی دروازه خود را بسته نگه داشت. در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل اتریش، برای اولین بار قفل دروازه ایتالیا در یورو 2020 باز شد؛ دوناروما با وجود اینکه در دو دیدار بعدی مرحله حذفی تا پیش از حضور در فینال نیز دروازه خود را باز شده دید اما اگر درخشش های او در طول تورنمنت نبود شاید ایتالیا به این قهرمانی دست پیدا نمی کرد؛ به ویژه در بازی با اسپانیا و انگلیس که درخشش این دروازه بان جوان در ضربات پنالتی، ایتالیا را به سمت قهرمانی سوق داد.

در پایان این مسابقات همچنین، کریستیانو رونالدو با 5 گل زده و یک پاس گل، به عنوان بهترین گلزن مسابقات انتخاب شد. او که با درخشش خیره کننده خود در دور گروهی یکی از کاندیداهای اصلی بهترین بازیکن جام به شمار می رفت، با حذف زودهنگام تیمش از این مهم بازماند اما به قدری در 4 مسابقه گل زده بود که بالاتر از تمامی مهاجمان یورو 2020، به عنوان آقای گل انتخاب شد؛ رونالدو در حالی این عنوان را به دست آورد که  شیک از چک هم 5 گل زده بود اما از آن جایی که مهاجم پرتغالی ها در دیدار مقابل آلمان یک پاس گل داده بود، صاحب جایزه بهترین گلزن مسابقات شد.

 

 

 

دیدگاه‌ها