کد خبر : 1767641 | 22 تیر 1400 ساعت 13:12 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون یک خسته نباشید هم به ما نگفت

استیلی: اولین پیشنهاد را من به مهدوی‌کیا دادم

سرمربی سابق تیم امید گفت:من اولین کسی بودم که پیشنهاد هدایت تیم امید را به مهدوی‌کیا دادم و امیدوارم در این مقطع هدایت این تیم را قبول کند.

استیلی: اولین پیشنهاد را من به مهدوی‌کیا دادم


به گزارش "ورزش سه"، حمید استیلی که پیش از این هدایت تیم ملی امید را در دست داشت و در رقابت‌های تایلند به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم حضور داشت در خصوص تغییرات کادر تیم ملی امید گفت:به هر ترتیب ایجاد تغییرات در هر تیمی لازم و طبیعی است اما شکل انجام این تغییرات باید متناسب با شان و جایگاه تیم‌های ملی همچنین مربیان و پیشکسوتان فوتبال باشد. من حدود سه سال برای تیم ملی امید ایران تلاش کردم و در حالی که با فدراسیون قرارداد داشتم یک ریال هم دریافت نکردم ، با این وجود تنها انتظارم این بود که حداقل یک خسته نباشید به من و همکارانم بگویند که این کار را نکردند. این رفتار خوبی نیست که با مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران انجام می شود. اینکه مطالباتشان پرداخت نمی شود باعث می شود سرمربی یکی از تیم های ملی کار کردن در رده باشگاهی را ترجیح بدهد و دیگر با فدراسیون همکاری نکند. همانطور که گزینه خود ما برای هدایت تیم امید یحیی گل محمدی ، مهدی تاتار، امیر قلعه نویی، حسین فرکی و گزینه های دیگری بودند که فدراسیون توان پرداخت دستمزد آنها را نداشت و به سایر مربیان هم بدهکار بودند اما به تعهدات عمل نمی شد.


استیلی اضافه کرد:همانطور که قبلا اعلام کردم هدف من از ابتدا کمک به تیم امید بود و هیچ وقت به دنبال سرمربی شدن در این تیم نبودم. حتی زمانی که کمیته فنی برای چندمین بار از من خواست خودم هدایت تیم را قبول کنم اولین کسی بودم که مهدی مهدوی کیا را برای این کار پیشنهاد دادم و خودم با او مذاکره کردم. متاسفانه مهدوی کیا در آن مقطع سرمربیگری تیم امید را قبول نکرد اما امیدوارم اینبار این پیشنهاد را بپذیرد.


سرمربی سابق تیم امید گفت:تجربه حضور در مسابقات دوره گذشته به ما نشان داد کار فوتبال ایران برای رسیدن به المپیک بسیار سخت شده و نیاز به تحول اساسی در این بخش داریم. من هیچ پولی از فدراسیون فوتبال دریافت نکردم و علاوه بر این برای حمایت از تیم بیش از چهار میلیارد پول به فدراسیون تزریق کردم. با رایزنی و حمایت آقای مسعودی در قطر که از ایشان تشکر می کنم دو بار اردوی رایگان در دوحه داشتیم و بازی های تدارکاتی بسیار مفیدی که بدون پرداخت هیچ مبلغی تامین شد. یک اردو و دو بازی تدارکاتی در اندونزی داشتیم که باز هم هیچ هزینه ای برای فدراسیون نداشت و تلاش ما این بود به دلیل محدودیت ها و مشکلات فدراسیون خودمان هزینه تیم را تامین کنیم اما این روش درستی نیست و سرمربی باید فقط روی بحث فنی و کار خودش تمرکز داشته باشد نه اینکه برای پول گرفتن مشغول رایزنی باشد.متاسفانه از محل همین منابعی که آوردیم هم پاداش مرحله مقدماتی تعداد زیادی از اعضای تیم پرداخت نشد که این بچه ها هنوز منتظر دریافت پاداش ها هستند و من را مقصر می دانند در حالی که همه مبالغ دریافت شده را مستقیما در اختیار امور مالی فدراسیون گذاشتیم.


استیلی اضافه کرد:هر کاری برای تیم امید کشورم کردم وظیفه بوده و خوشحالم بازیکنانی که ما از سال 96 استعدادیابی کردیم حالا در لیگ برتر فوتبال ایران ، باشگاههای قدرتمند لیگ و حتی تیم ملی حضور دارند. فکر می کنم اگر کمی خوش شانس بودیم با وجود قرعه سختی که داشتیم می توانستیم به المپیک صعود کنیم اما حالا باید به فکر دوره بعدی باشیم. همین حالا از برنامه عقب هستیم و همه کشورهای آسیایی برنامه آماده سازی خودشان را آغاز کرده اند. تیم امید ما عملا دو سال است که تعطیل شده و هیچ بازی تدارکاتی نداشته در صورتی که فدراسیون باید زودتر در این مورد تصمیم گیری می کرد ، کادر فنی انتخاب و معرفی می شد و برنامه خودش را شروع می کرد. من از زمان بازگشت از مسابقات برنامه مورد نظر را به فدراسیون ارائه دادم تا فعالیت این تیم با هر مربی که انتخاب می شود ادامه داشته باشد، از میرشاد ماجدی هم تشکر می کنم که صادقانه برای موفقیت تیم های پایه تلاش می کند. تیم امید برای صعود به المپیک باید اردوهای مناسب در بالاترین سطح داشته باشد و عوامل تیم دستمزد خودشان را به موقع دریافت کنند. در واقع این تیم باید با تمرکز مناسب کار خودش را آغاز کند و با یک نگرش متفاوت وارد این مسابقات شود.


استیلی در پایان گفت:من عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بودم که البته سال گذشته به دلیل عدم توجه به تصمیمات این کمیته و برخی اتفاقات از این کمیته جدا شدم اما باید وضعیت این کمیته در فدراسیون مشخص شود که اصلا کمیته فنی وجود دارد یا خیر. امیدوارم کمیته فنی قدرتمندی شکل بگیرد که پشتوانه تیم های ملی باشد و به وظیفه خودش در انتخاب سرمربیان همچنین نظارت و ارزیابی عملکرد تیم ها به درستی عمل کند.

 

متاسفانه باید بگویم تجربه همکاری با فدراسیون فوتبال برای من خوش‌آیند نبود و این مسئله باعث دلسردی مربیان فوتبال ما می شود. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد همچنان تیم های پایه ما ناکام می مانند و نمی توانند نتایج مناسبی کسب کنند همانطور که بیش از یک سال است تیم های ملی نوجوانان و جوانان ما هم رها شده و توجهی به این تیم ها نمی شود. به نوبه خودم از همکارانم رضا شاهرودی، امیرحسین پیروانی، علیرضا امامی فر، محمد حبیبی، دکتر نوشادی ، کادر پزشکی ، رسانه ای، تدارکات و همه کسانی که در این سه سال صادقانه به تیم المپیک ایران خدمت کردند و فکر می کنم به آنها هم در پایان این مسیر یک خسته نباشید نگفتند قدردانی و تشکر می کنم و امیدوارم فوتبال ایران که شایسته بهترین اتفاقات است بتواند طلسم ناکامی در صعود به المپیک را بشکند.

 

دیدگاه‌ها