کد خبر : 1767746 | 23 تیر 1400 ساعت 00:12 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرتاب اوت یک مزیت برای پیکان است

ربیعی: خسته هستم ولی اصلا ناراحت نیستم

سرمربی تیم مس رفسنجان از برنامه های خود برای فصل آینده صحبت کرد.

ربیعی: خسته هستم ولی اصلا ناراحت نیستم

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های مس رفسنجان و پیکان در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی یک بر یک به پایان رسید. صحبت های محمد ربیعی، سرمربی تیم مس در نشست خبری پس از پایان این بازی را بخوانید:

 

بازی زیبایی نبود!

به مجموعه تیم پیکان خسته نباشید می گویم، به بچه های های خودمان هم همین طور. کلا جزو بازی های قشنگ لیگ نبود. ریتم بازی به سمتی رفت که شکلی که دوست داشتیم بازی کنیم را نتوانستیم بدست بیاوریم. در چنین شرایطی، اتفاقات هستند که در نتیجه تاثیر گذار هستند. شرایطی که تیم پیکان از لحاظ نوع و کیفیت بازی دارد، باعث می‌‌ شود قسمتی از بازی تخریب شود و قسمتی از بازی را هم آنها با روش ‌های خودشان جلو می‌برند. این مساله کاملاً قابل احترام است. ما باید سریع در برابر این نوع بازی واکنش نشان دهیم. 

 

پرتاب اوت یک مزیت برای پیکان است

نیمه اول هر دو تیم بهتر بازی کردند ولی در نیمه دوم اتفاقاتی که در جریان بازی رخ می داد، هی ما را رو به عقب می برد. این یک مزیت است که پیکان از تمامی نقاط زمین می تواند به کمک اوت دستی شما را به سمت دروازه خودتان هل بدهد. آن اوت دستی به کرنر تبدیل می شود و دوباره کرنر به اوت دستی تبدیل می شود. بعد برای انداختن هر اوت دستی هم زمانی طی می شد. این هی باعث می شد که هی ما تحت فشار قرار بگیریم. یک مقدار روی پرتاب اوت و ضربات ایستگاهی در نیمه دوم تحت فشار قرار گرفتیم. خودمان هم چندین توپ را جلو بردیم که می توانستیم در ضربات نهایی بهتر عمل کنیم. شرایط بازی به گونه ای بود که در کل دو تیم نه موقعیت زیادی به هم دادند و نه موقعیت زیادی را ایجاد کردند.

 

تیم ملی انگلیس هم اوت انداز داشت

اوت دستی یک تاکتیک نیست، یک مزیت است. هر کسی به این تاکتیک گلایه می کند، اشتباه می کند. در فینال یورو 2020 هم دیدید که انگلیس یک نفر را داشت که اوت بلند برایشان می انداخت. من شخصا احترام می گذارم. با این که می دانستیم ولی ما را به عقب هل دادند. این یک توانایی فردی است بعلاوه این که پیکان، باشگاهی است که هر ساله در بحث پرورش جوان ها و استعدادیابی قوی است. من امروز جوان هایی را دیدم که همکارانم می گفتند این ها از چند سال پیش بودند. آقای تارتار هم به درستی این جوان ها را هدایت می کند. پیکان تیم منسجم و خوبی است. این تیم در هفته های گذشته سپاهان و نساجی را بردند. هر دو تیم می توانستند پیروز زمین باشند.

 

هیچ اتفاق تاثیر گذار داوری در زمین رخ نداد

نمی گویم که قضاوت آقای گرجی اشتباه داشت ولی فکر می کنم اگر در مورد داوری ها صحبت نکنم در حق مس رفسنجان اجحاف می شود. الان هم نمی خواهم صحبت کنم. هیچ اتفاق تاثیر گذاری در زمین رخ نداد. داور تجربه کافی برای لیگ را نداشت و باید به او فرصت داد؛ این درست اما در بازی مقابل تیمی چون پیکان اگر یک اوت دستی را هم اشتباه بگیری همان می تواند مثل یک ضربه ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه خطرناک باشد. یک اشتباه می تواند تا این حد تیم مقابل را تحت فشار قرار دهد. داور امروز در صحنه های پنجاه پنجاه هم حتی به نفع مس نگرفت. فکر می کنم که شاید چند صحنه را بیشتر بازبینی کنند، در تصمیم شان تجدید نظر می کنند. 

 

از انجام ماموریتم خوشحال هستم

سال پیش برنامه ریزی مس رفسنجان سه سال تلاش برای صعود به لیگ برتر بود، خدا کمک کرد و سه هفته مانده به پایان بازی ها توانستم این تیم را به لیگ برتر بیاورم. همت و کوشش همه مجموعه را شاهد بودیم. برنامه ریزی امسال مس تثبیت و حضور در لیگ برتر بود و بازهم خوشحالم که سه هفته زودتر این تیم را در لیگ برتر حفظ کردم. فکر می کنم ماموریت هایم را برای باشگاه معظم مس و مردم نجیب و شریف کرمان و رفسنجان انجام دادم. فراز و نشیب هایی داشتیم و نقدهایی هم به ما وارد است. باید تمرین و ترمیم بیشتری را در برخی موارد انجام دهیم. با همه مشقت ها و سختی ها ماموریت مان را انجام دادم. ما به اندازه خودمان هزینه کردیم ولی بودند تیم هایی که با وجود هزینه های زیاد و تجربه بالا نتوانستند در لیگ برتر بمانند.

 

هیچ وقت از کمبودهایمان در رفسنجان ننالیده ام
الان که سه هفته مانده به پایان مسابقات حضورمان تثبیت شده باید به کارهای سخت افزاری بپردازیم. من هیچ گاه این را نگفته ام چون ضعف خودمان است ولی واقعا بازی روی چمن مصنوعی سخت است. هیچ وقت از کمبودهایمان در رفسنجان ننالیده ام. هزار و یک اتفاق افتاده اما هیچ گاه پشت مجموعه را خالی نکرده ام. هر اتفاقی که افتاده اگر مورد پسند بوده کار گروهی بود و اگر مورد پسند نبوده مسئولیتش با شخص من بوده است. ولی خوشحالم که به عنوان شهروند افتخاری رفسنجان ماموریتم را به خوبی انجام داده ام. قطعا در سه بازی آینده تلاش می کنیم تا رتبه تیم مان را تا جایی که می توانیم بهتر کنیم. 

 

خسته هستم ولی اصلا ناراحت نیستم

ناراحتی خاصی ندارم ولی خستگی چرا! لب خط به خاطر شرایط بازی خیلی تحرک داشتم. سال اول لیگ برتر خیلی سخت است. من مربی نیستم که حرف بزنم و گله کنم. سعی می کنم که بار تیم خودم را بردارم و همه گلایه ها را هم به جان می خرم. هر کجا که بودم هیچ وقت ندیده اید پشت مجموعه ای که در آن کار کرده ام حرف بزنم. در اسفند ماه قراردادم را به لطف هیئت مدیره تا پایان سال 1402 تمدید کردیم. آن موقع هم من تشکر کردم. ما هدف مان حفظ تیم در لیگ برتر بود. سال بعد به دنبال رتبه تک رقمی هستیم و انشالله به جمع 9 تیم بالای جدول پرش کنیم. مثل کاری که استادم آقای قلعه نویی در گل گهر آن را انجام دادند. و در سال سوم به دنبال قرار گرفتن در جمع 6 تیم خواهیم بود و نیم نگاهی هم به رتبه های بالاتر داشته باشم. لیگ برتر از نظر مکانیزم با لیگ های یک و دو متفاوت است. باید در دو سه سال اول باشگاه تجربه هایی را به همراه هوادارانش کسب کند. همین مردم در دو سه سال آینده باتجربه تر خواهند شد. آنها برای اولین بار است که با پرسپولیس یا استقلال بازی کردند ولی در سال های بعد دیگر عادی خواهد شد. رفتارهای هواداری بهتری در آینده خواهد بود. خوشحالیم که با همه سختی ها موفق هستیم. خسته هستم ولی اصلا ناراحت نیستم. صحبت های خوبی با مسئولین انجام دادیم و برای سال بعد برنامه ریزی کردیم. بین همه یک وفاق وجود دارد و همه یکدیگر را به خوبی می شناسیم. سال بعد هم تلاش می کنیم تیم را یک رقمی کنیم و شاید این فصل هم این کار را بکنیم. ثبات را هم در دستور کارمان قرار خواهیم داد. من به مردم رفسنجان ارادت دارم و با وجود چندین پیشنهاد در طول فصل با افتخار این جا ماندم و دوست دارم این تیم را که خودمان ساختیم یک روزی به آسیا ببریم.

دیدگاه‌ها