کد خبر : 1767877 | 23 تیر 1400 ساعت 15:30 | 94.1K بازدید | 6 دیدگاه

طرح جاه طلبانه آقای رئیس

بمب خبری در اسپانیا؛ احتمال تغییر فرمت لالیگا

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از احتمال تغییر شکل برگزاری لالیگا خبر داد.

بمب خبری در اسپانیا؛ احتمال تغییر فرمت لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس روبیالس پیش از شروع جام جهانی 2018 روسیه بود که جانشین آنخل ویار رئیس فدراسیون قبلی شد و یکی از اقدامات عجیب او اخراج جولن لوپتگی سه روز قبل از شروع رقابت ها بود. لوپتگی با رئال بدون هماهنگی فدراسیون وارد مذاکره شده بود و روبیالس حکم به اخراج سرمربی وقت لاروخا داد.

 

 

1623080

 

 

روبیالس در سال های اخیر شکل برگزاری سوپرکاپ اسپانیا را نیز تغییر داده است. او دیدار رفت و برگشتی که قبل از شروع لالیگا و معمولا با هیجانی اندک برگزار می شد را به تورنمنتی 4 جانبه تغییر داد. دوره اول بازی ها در عربستان به انجام رسید ولی سال قبل به دلیل پاندمی کرونا ایالت اندلوس میزبان سوپرکاپ شد. ژانویه 2022 نیز بار دیگر سوپرکاپ در عربستان به انجام خواهد رسید. دو تیم اول و دوم لالیگا به همراه دو تیم اول و دوم کوپا دل ری در سوپرکاپ رقابت خواهند کرد.

 

روبیالس امروز میهمان خبرگزاری یوروپا پرس بود و در آنجا از احتمال تغییر فرمت برگزاری لالیگا خبر داد. این در حالی است که بازی های لالیگا تحت نظر اتحادیه لالیگا به ریاست خاویر تباس برگزار می شود و فدراسیون تنها در تعیین داوران بازی ها نقش دارد.

 

 

1607813

 

 

روبیالس گفت:« برای تباس و لالیگا احترام قائلم و البته هر دو تفکری مشابه داریم. واضح است که هر دوی ما از هر قدمی رو به جلو و طرحی که باعث جذاب تر شدن بازی ها شود استقبال می کنیم.

در روزهای آینده تباس را به دفترم دعوت می کنم تا در مورد تغییر شکل برگزاری لالیگا صحبت کنیم. تاکنون شکل برگزاری چند تورنمنت را تغییر داده ایم و لالیگا می تواند قدم بعدی باشد. طرحی پیشنهاد خواهم داد با تعداد بازی های کمتر و تعداد هفته های استراحت بیشتر برای تیم ها. تقویمی آزادتر با رقابت هایی جذاب تر برای همه. بازیکنان هفته های کمتری درگیر رقابت خواهند بود و می توان اینگونه حتی به برگزاری بازی ها در ورزشگاه های بی طرف و در خارج از اسپانیا هم فکر کرد.»

 

 

1623082

 

 

روبیالس در ادامه گفت:« باید کاری کرد که توجه جوانان به فوتبال بیشتر شده و به هیجان بازی ها منجر شود. در این مورد لالیگا حرکت خاصی انجام نداده است. اگر قرار به تغییر شکل برگزاری بازی ها باشد، نیاز به اتحاد و توافق مشترک داریم. اینطور نباشد که هر کدام از طرفین طرح مربوط به خود را داشته باشند.

پیشنهاد خواهم داد که برخی بازی ها در زمین هایی بی طرف برگزار شوند. تعداد هفته ها کمتر باشد و البته بر میزان درآمد نیز افزوده شود. مثلا می توان به برگزاری بازی در میامی آمریکا فکر کرد.

 

 

1589368

 

 

با شکل کنونی بازی ها امکان برگزاری بازی در کشوری دیگر وجود ندارد. وقتی همه در خانه بازی می کنند و در زمین حریف، در چنین شرایطی طبیعی است که برگزاری یک یا دو بازی در کشوری دیگر منصفانه نخواهد بود. باید در این زمینه به خوبی تحقیق و بررسی کرد. توجه جوانان به فوتبال با 30 سال قبل تفاوت کرده است. باید ببینم لالیگا قصد دارد در این مورد وارد بحث و گفت و گو شود یا خیر.»

 

دیدگاه‌ها