کد خبر : 1768254 | 25 تیر 1400 ساعت 14:52 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

جلسه مهم نکو قبل از ضیافت پنالتی ‌ها!(عکس)

به عکس‌های زیر نگاه کنید. پر از جزییات است؛ جزییاتی امیدوارکننده برای فوتبال ایران.

جلسه مهم نکو قبل از ضیافت پنالتی ‌ها!(عکس)

به گزارش ورزش سه، فولاد دیشب با نمایشی باشکوه سپاهان را در فولاد آره‌نا شکست داد و به نیمه نهایی جام حذفی رسید و چه خبری بهتر از این برای مردمی که این روزها در جدالی نابرابر بدنبال چند قطره آب هستند برای زندگی.

 

مصاف فولاد و سپاهان برخلاف دربی تهران هم گل داشت، هم صحنه‌ی زیبا و هم برخورد و اخراج. نه فولادِ نکونام محتاط بود و نه سپاهانِ نویدکیا و در پایان نتیجه‌ای رقم خورد که حکم به صعود تیم برتر میدان داد.

 

1623775

 

جدا از آنچه رقم خورد و ثبت شکست سپاهان پس از 165 روز (آخرین باخت سپاهان به هفته سیزدهم لیگ برمی‌گردد) تصاویری که قبل از شروع ضربات پنالتی ثبت شد، جزییاتی امیدوارکننده برای فوتبال ایران بود.

 

در شرایطی که پس از 120 دقیقه بازی پرفشار، تیم‌ها پراسترس‌ترین لحظات خود را سپری می‌کنند و جمع و جور کردن بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی در این لحظات کار بسیار دشواری بنظر می‌رسد حلقه‌ی بازیکنان و کادر فولاد دور جواد نکونام سرمربی تیم‌شان، قاب مهمی برای فوتبال ایران بود. نکونام در این تصویر همچون یک فرمانده در اوج پختگی چنان مسلط برای بازیکنانش صحبت می‌کرد که می‌شد حدس زد در پایان، تیم پیروز فولاد است. نکونام که به‌لحاظ سن و سال جزو مربیان تازه‌کار فوتبال ایران به‌حساب می‌آید، در همین دو، سه فصل آغاز به کارش، نتایجی گرفته که شاید در شرایط عادی سال‌ها برای یک مربی جوان زمان‌بر باشد.

 

نکته دیگر به آخرین باخت فولاد در آره‌نا مربوط می‌شود، شاگردان نکونام در ۲۴ دیدار اخیر خود در ورزشگاه خانگی شکستی را نپذیرفته‌اند و هیچ تیمی در دو سال اخیر نتوانسته در این ورزشگاه بیش از یک گل را وارد دروازه فولاد کند.

 

1623774

 

 صعود به لیگ برتر با نساجی پس از 24 سال، صعود با فولاد به لیگ قهرمانان آسیا پس از 6 سال و هم‌اکنون صعود تیم خوزستانی به نیمه نهایی جام حذفی پس از 14 سال، کارنامه‌ی درخشان مردی است که رهبری ذاتی و نبوغش در مدیریت تیم، آینده درخشانی را برای او به تصویر کشیده است. حالا فولادی‌ها با اعتماد به کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی جوان و در عین حال با تجربه‌‌شان امیدوارند که بتوانند برای اولین بار در تاریخ باشگاه‌ به فینال جام حذفی صعود کنند، هر چند که با در نظر گرفتن این واقعیت که فولاد با پنجره‌ی بسته و تعداد زیادی بازیکن مصدوم به نیمه نهایی جام حذفی رسیده و در جدول لیگ برتر هم چهارم است تا همین جا هم آنها از عملکرد تیم‌شان رضایت دارند؛ عملکردی که نکونام بارها از آن به عنوان شاهکار یاد کرده است.

 

 


تصاویر: مسعود اکبری

دیدگاه‌ها