کد خبر : 1768422 | 26 تیر 1400 ساعت 11:13 | 13.3K بازدید | 2 دیدگاه

نورالهی و امیری دیگر پنالتی نمی‌زنند؛

لطفا با کابوس مشترک‌تان رو به رو شوید!

پرسپولیس بار دیگر در ضربات پنالتی شکست خورد وطعم تلخ حذف در ضیافت پنالتی‌ها را چشید.

لطفا با کابوس مشترک‌تان رو به رو شوید!

به گزارش "ورزش سه"، نود دقیقه دربی در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس هیچ شباهتی به تیم قهرمان سال‌های اخیر نداشت و بازی مالکانه اما همراه با احتیاط آبی‌ها هم باعث شد کار به تعادل بکشد و دو نیمه خسته کننده و بی روح را شاهد باشیم. پرسپولیس در وقت اضافه اول بهتر بود و سانتر عبدی و ضربه سر عیسی در شرایطی که احتمالا پرسپولیسی‌ها نیم خیز برای شادی بودند و طرفداران آبی نفس‌هایشان حبس شده بود به تیرک عمودی خورد تا جدی ترین موقعیت بازی هم خلق کننده گل نباشد.

 

در نیمه دوم وقت‌های اضافه دو تیم مراعات کردند و کم کم برای پنالتی آماده می‌شدند اما پرسپولیس یحیی باز هم استیصال عجیبی با رسیدن به ضربات پنالتی پیدا کرد. برگه در دست حامد لک که آنالیز پنالتی‌زنان آبی بود و نگاه های مدام و مضطرب او به نیمکت، آل کثیری که هنوز در شوک تیرکی که زده بود و چهره رنگ پریده عبدی در اولین پنالتی رسمی زندگی‌اش، تراژدی حذف در پنالتی‌ها را با بازیگران متفاوت نسبت به ناکامی‌های قبلی یحیی رقم زد. 

 

در میان دست‌های دور گردن انداخته بازیکنان سرخ در میانه زمین هنگام ضربات پنالتی دو تا از بهترین‌های پرسپولیس پشت دیگران ایستاده بودند و اصلا دلشان نمی‌خواست پنالتی بزنند. وحید امیری ستاره همیشگی فوتبال ایران و احمد نور، آقای گل پرسپولیسی‌ها. دو بازیکن با کابوس‌های مشترک در زمان‌های متفاوت‌. امیری زننده پنالتی آخر به عراق در جام ملت‌هایی که ایران با چنگ و دندان تیم ده نفره را نگه داشته بود و توپی که به تیرک خورد تا صدای برخورد توپ به تیرک عمودی عراق یکی از گوش‌خراش ترین آواهای فوتبال ایران شود. اما تراژدی نورالهی فرق می‌کند. کسی که در فصل‌های پیش با دل و جرات توپ را برای پنالتی زدن برمی‌داشت و حتی در نیمه نهایی پارسال مقابل استقلال توپ را از ترابی گرفت تا خودش پنالتی‌زن اول باشد‌. ضربه کم جان احمد را در نیمه نهایی پارسال حسینی به خوبی مهار کرد. اتفاقی که سبب شد دیگر هیچ‌گاه احمد را پشت هیچ ضربه پنالتی‌ نبینیم. 

 

جایی که پرسپولیس می‌توانست با ایستادن کاپیتانش پشت توپ و گل‌زنی او کار را به ضربات تک به تک بکشاند این وظیفه خطیر توسط فرمانده به سربازی داده شد که حتی در تمرین‌ها هم کسی ندیده پشت پنالتی بایستد. عبدی به جای نورالهی پنالتی پنجم را زد و ناکام ماند. باید دید بالاخره احمد و وحید چه زمانی با کابوس‌هایشان رو به رو خواهند شد. پرسپولیس در آسیا هم ممکن است دوباره طعم ضیافت پنالتی را بچشد و یحیی باید از همین الان روی بزرگترین ناکامی‌اش کار کند.

دیدگاه‌ها