کد خبر : 1768645 | 27 تیر 1400 ساعت 12:36 | 15.4K بازدید | 8 دیدگاه

کمک AFC به سوریه برای تجهیز استادیوم به VAR

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم ملی فوتبال سوریه کمک می کند تا استادیوم انتخاب شده این تیم در کشور اردن را به فناوری VAR تجهیز کند.

کمک AFC به سوریه برای تجهیز استادیوم به VAR

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال سوریه که توانست جواز حضور در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی را کسب کند، استادیومی در کشور اردن را به عنوان میزبان بازی های خانگی خود انتخاب کرد. فدراسیون فوتبال اردن با تقاضای همتای سوری خود موافقت کرد تا ورزشگاه ملک عبدالله دوم را به عنوان ورزشگاه خانگی خود انتخاب کند  که این استادیوم مورد تأیید AFC نیز قرار گرفته است.


در این خصوص، برخی منابع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید کردند که نصب فناوری کمک داور ویدیویی در ورزشگاه کینگ عبدالله دوم در امان پایتخت اردن، با همکاری فدراسیون های اردن و سوریه و همچنین تضمین AFC برای کمک به سوری ها صورت خواهد گرفت تا سوریه مشکلی برای میزبانی از رقبایش نداشته باشد. 


این فناوری هرگز در مسابقات داخلی اردن مورد استفاده قرار نگرفته است. این امر AFC را ملزم می کند تا استادیوم را به تجهیزات فن آوری VAR مجهز کند. 


مدیر استادیوم کینگ عبدالله دوم مهندس أحمد المهیرات تایید کرد که این ورزشگاه آماده میزبانی مسابقات آسیایی است. در مورد فناوری VAR، المهیرات توضیح داد که نصب تجهیزات لازم برای این فناوری، چند روز قبل از تاریخ مسابقه اول سوریه انجام می شود. او تأکید کرد که در این زمینه و برای انعکاس یک تصویر متفاوت از کیفیت استادیوم های اردن، تمام تلاش ها صورت خواهد گرفت بخصوص اینکه بهترین تیم های قاره باید در این ورزشگاه به مصاف سوریه بروند.


تیم ملی سوریه یکی از حریفان ایران در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی است. شاگردان اسکوچیچ در اولین بازی خود میزبان سوریه خواهند بود. تیم های امارات، عراق، لبنان و کره جنوبی دیگر رقبای ایران در گروه نخست این پیکارها خواهند بود.

دیدگاه‌ها