کد خبر : 1768811 | 28 تیر 1400 ساعت 11:41 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

کمک AFC به لبنان برای مجهز شدن به VAR

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تجهیز استادیوم خانگی لبنان به فناوری VAR، به این کشور کمک می کند تا بازی هایش در مرحله مقدماتی جام جهانی را برگزار کند.

کمک AFC به لبنان برای مجهز شدن به VAR

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر کمک های کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور سوریه جهت تجهیز استادیوم ملک عبدالله دوم در اردن که میزبانی بازی های خانگی سوری ها را برعهده گرفته، منتشر شد و حالا AFC قصد دارد در این زمینه به لبنان نیز کمک کند.


وب سایت لبنانی lebanonfg در مطلبی نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد به فدراسیون های محلی کمک کند تا فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) را در استادیوم هایی که برای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تأیید کرده است، تجهیز کند. این اقدام AFC کمک بزرگی برای برخی از فدراسیون ها (از جمله فدراسیون لبنان) است که از فن آوری در ورزشگاه های خود استفاده نمی کنند.


اتحادیه فوتبال لبنان ورزشگاه بین المللی صیدا را که تقریباً 50 روز قبل از شروع بازی ها تجهیز می شود، رسماً به عنوان میزبان بازی های خود تصویب کرده است. لبنان در نخستین بازی خود راهی امارات می شود و در بازی دوم در خاک خود به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.


این فناوری برای اولین بار وارد لبنان می شود اما فقط تیم ملی این کشور در مسابقات مقدماتی جام جهانی از آن بهره مند می شود. وجود اینکه این استادیوم متعلق به شهرداری است، اما فدراسیون فوتبال لبنان تصمیم گرفت از انجام تمرینات یا بازی های باشگاه ها در زمین استادیوم صیدا جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها