کد خبر : 1769173 | 29 تیر 1400 ساعت 23:00 | 55.7K بازدید | 16 دیدگاه

زردپوشان، برنده دیدار جذاب و پرافت و خیز

پدیده 0 - سپاهان 1؛ نویدکیا در کورس ماند

سپاهان در یک دیدار جذاب توانست با نتیجه یک بر صفر از سد میزبانش پدیده عبور کند.

پدیده 0 - سپاهان 1؛ نویدکیا در کورس ماند

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه امام رضا مشهد امشب میزبان یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال بود؛ جایی که دو تیم پدیده و سپاهان برای رسیدن به هدف خود راهی به جز پیروزی نداشتند. شاگردان مهدی رحمتی با نتایج خوبی که در نیم فصل دوم گرفتند، جزو مدعیان گرفتن سهمیه آسیایی بودند و برای رسیدن به جایگاه چهارم باید برنده از این بازی خانگی بیرون می آمدند.


از سوی دیگر هم شاگردان محرم نویدکیا خوب می دانستند که باید از فرصت ها نهایت استفاده را ببرند و دست پر از زمین خارج شوند تا در صورت لغزش پرسپولیس بتوانند خودشان را به صدر برسانند.


در یک بازی جذاب و پرافت و خیز که با موقعیت های زیادی روی دروازه ها همراه بود، سپاهان موفق شد یک بر صفر برنده از زمین بیرون بیاید تا همچنان امیدش به قهرمانی را از دست ندهد.

 

پدیده-سپاهان؛ ساعت 21:15 / ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد
داور: رضا عادل، کمک ها: تورج عیوض محمدی – رامین بابایی؛ داور چهارم: محمدباقر پورباقر

 


ترکیب پدیده:


میلاد فراهانی

علی نعمتی

رحمان جعفری(52- احمد الجبوری)

امین قاسمی نژاد

حسین مهربان(82- معراج پورتقی)

رضا یزدان دوست

شهرام گودرزی(52- یوسف وکیا)

محمد محمدزاده(66- مهرداد بایرامی)

حسام پورهاشم

صادق صادقی(52- ابوذر صفرزاده)

امیرحسین کریمی


سرمربی: سیدمهدی رحمتی

 

1625236

 

ترکیب سپاهان: 


پیام نیازمند

گئورگی ولسیانی

عزت‌الله پورقاز

 دانیال اسماعیلی‌فر

 امید نورافکن

محمد کریمی

 یاسین سلمانی

 احسان حاج‌صفی(75 - جلال الدین علی محمدی)

محمدرضا حسینی(58 - محمد محبی)

 محمدرضا خلعتبری(75- رضا میرزایی )

سجاد شهباززاده(84- روح اله باقری)


سرمربی: محرم نویدکیا

 

اخطار:


یاسین سلمانی از سپاهان(دقیقه 30)

 

شرح گل:


پدیده 0 – سپاهان 1(دقیقه 41: یاسین سلمانی): سلمانی توپ را از زمین خودی گرفت و با یک حرکت انفرادی و روی یک ضدحمله با جا گذاشتن دو بازیکن پدیده، ضربه ای را با بیرون پا به کنج دروازه پدیده فرستاد.

 

شرح بازی:


در شرایطی که هر دو تیم برای کسب سه امتیاز وارد زمین شده بودند، در 30 دقیقه نخست شاهد خلق موقعیت های زیادی روی دروازه ها بودیم که با بی دقتی مهاجمان یا درخشش دروازه بان ها تبدیل به گل نشد. سپاهان که برای دقایقی روی بازی حاکم شده بود، روی یک انفرادی توسط سلمانی به گل نخست رسید تا نیمه اول را با برد به رختکن برود. درنیمه دوم نیز هر دو تیم بدون ترس برای باز کردن دروازه یکدیگر وارد زمین شدند و موقعیت های فراوانی داشتند که بیش از درخشش دروازه بان ها بی دقتی مهاجمان به چشم می آمد. به ویژه شاگردان رحمتی که می توانستند بازی را به تساوی بکشانند. در نهایت این بازی که به خاطر مصدومیت دروازه پدیده بیش از 100 دقیقه به طول انجامید با برتری شاگردان نویدکیا با همان تک گل نیمه اول به پایان رسید.

 

لحظات حساس:


دقیقه 6: سجاد شهباززاده با یک کنترل سینه خوب خودش را در موقعیت گلزنی از سمت چپ قرار داد، اما ضربه او از زاویه بسته با واکنش میلاد فراهانی همراه شد. 
دقیقه 7: بار دیگر نفوذ شهباززاده از سمت چپ موقعیت خطرناکی را روی دروازه پدیده به وجود آورد که احسان حاج صفی در یک موقعیت مناسبی ضربه مناسبی را با پای غیرتخصصی به توپ نزد.

دقیقه 11: محمد محمدزاده روی یک ضدحمله پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد، اما ضربه او با اختلافی نسبتا زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 14: نفوذ امین قاسمی نژاد از سمت راست و شوت او از زاویه بسته توسط پیام نیازمند دفع شد.
دقیقه 15: پدیده این بار از سمت چپ نفوذ کرد و حسین مهربان در موقعیت شوتزنی قرار گرفت که ضربه او با واکنش نیازمند همراه شد.

دقیقه 20: دانیال اسماعیلی فر روی اشتباهات مدافعان پدیده در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما شوت او با واکنش خوب میلاد فراهانی مواجه شد تا همچنان دروازه میزبان بسته بماند. 
دقیقه 23: رحمان جعفری روی یک ضد حمله می توانست هم تیمی خود را در یک موقعیت تک به تک قرار دهد که ارسال او توسط نیازمند قطع شد.
دقیقه 24: کریمی، هافبک سپاهان از فاصله تقریبا 30 متری شوتی را روانه دروازه پدیده کرد که با اختلافی نسبتا کم به بیرون رفت.

 

1625237

 

دقیقه 48: حسینی بعد از یک حرکت انفرادی، با یک پاس خوب حاج صفی را در موقعیت خوبی قرار داد که شوت کاپیتان سپاهان توسط دروازه بان پدیده مهار شد.

دقیقه 66: احمد الجبوری روی یک ضدحمله و بعد از اشتباه مدافعان سپاهان صاحب یک موقعیت خوب در محوطه جریمه حریف شد، اما با بی دقتی توپ را به بیرون زد و این فرصت را از دست داد.

دقیقه 69: امین قاسمی نژاد پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد و با یک ضربه فنی قصد باز کردن دروازه نیازمند را داشت که توپش با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86: روی یک ارسال از سمت چپ، توپ با ضربه سر برای امین قاسمی نژاد فراهم شد و کاپیتان پدیده که در یک موقعیت ایده آل قرار داشت، توپ را با بی دقتی به بیرون زد.

دقیقه 90+9: روی یک ضربه ایستگاهی نزدیک بود توپ وارد دروازه سپاهان شود که امید نورافکن توپ را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.
دقیقه 90+9: ضربه سر مهرداد بایرامی روی کرنر قاسمی نژاد با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 90+10: شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه با واکنش میلاد فراهانی همراه شد. 
دقیقه 90 + 11: شوت سلمانی در موقعیتی ایده آل به تیر دروازه پدیده برخورد کرد.

 

حاشیه ها:

 

مصدومیت احسان حسینی پیش از ورود به زمین مسابقه باعث تغییر اجباری در لیست اولیه تیم فوتبال پدیده شده است. بجای حسینی، حسام پورهاشم در ترکیب اولیه به میدان رفته است.

* قاسمی نژاد با کل نیمکت نشینان سپاهان به خوش و بش پرداخت. امیرحسین کریمی هم از پدیده به سمت نویدکیا و دستیارانش رفت.
* بسیاری از بازیکنان سپاهان پس از مراسم ابتدای مسابقه و پیش از سوت آغاز بازی با رفتن بسمت مهدی رحمتی با سرمربی پدیده به خوش و بش پرداختند.
* داور دیدار هنگامی که قصد داشت در دقیقه ۳۰ به یاسین سلمانی کارت زرد نشان دهد، به اشتباه دو کارت زرد از جیبش بیرون آورد و روبروی بازیکن خاطی سپاهان گرفت! رضا عادل خیلی زود متوجه این موضوع شد و آن را اصلاح کرد. وی بلافاصله نیز برای کولینگ بریک سوت زد تا دو تیم به استراحت کوتاه مدتی بپردازد.


* در دقیقه 34 بازی بود که دانیال اسماعیلی فر برای نبرد بر سر تصاحب توپ به هوا پرید و سر به زمین برخورد کرد. شدت زمین خوردن بازیکن سپاهان در حدی بود که او برای لحظاتی بیهوش شد و این موضوع نگرانی سایر بازیکنان را در پی داشت. در نهایت بعد از حضور کادر پزشکی سپاهان در زمین، اسماعیلی فر به حالت طبیعی بازگشت و در زمین هم باقی ماند.
* با اینکه بازیکنان سپاهان اعتقاد داشتند خطای دقیقه 36 مدافع پدیده روی بازیکن این تیم داخل محوطه جریمه رخ داده، اما داور خطا را در یک قدمی محوطه 18 قدم اعلام کرد؛ اتفاقی که اعتراض زردپوشان اصفهانی را در پی داشت.

* علیرضا مرزبان روی یک ضدحمله پدیده در اواخر نیمه اول اعتقاد به آفساید داشت، اما داور به خاطر اعتراض به او تذکر داد.

* گل انفرادی و زیبای یاسین سلمانی واکنش سریع سید مهدی رحمتی را در پی داشت. او از لو دادن توپ توسط رحمان جعفری پشت محوطه جریمه سپاهان شدیدا معترض بود و با اشاره به الجبوری از او خواست برای ورود به زمین خود را آماده کند.
* عصبانیت سرمربی پدیده سبب شد دستیارانش از او بخواهند دقایقی روی نیمکت بنشیند تا محمد نوازی دقایق پایانی نیمه اول از کنار زمین هدایت پدیده ای ها را بر عهده گیرد.
* پس از پایان نیمه اول اشکان نامداری مربی گلرهای پدیده بسمت فراهانی رفت و نکاتی را به او گوشزد کرد.

* مصدومیت محمدرضا حسینی باعث شد سپاهان دقایقی را ده نفره بازی کند. او باوجود درخواست مرزبان به بازی بازگشت اما در نهایت نتوانست به بازی ادامه دهد تا در دقیقه ۵۸ جای خود را به محبی دهد.
* در دقیقه ۶۵ تردید کمک داور باعث شد در اعلام کرنر برای سپاهان تردید بوجود آید تا اینکه داور پس از قطع امید کردن از کمک اولش شخصا کرنر را اعلام کرد.
* حسین بادامکی نسبت به اعلام تایم استراحت بلافاصله پس از یک وقفه چند دقیقه ای معترض بود. سرپرست پدیده معتقد بود داور می بایست از همان وقفه استفاده می کرد.
* بازیکنان ذخیره سپاهان که بین دو نیمه در زمین ماندند و تمام مدت نیمه دوم نیز پشت دروازه خود را آماده نگه داشتند پس از خروج حاج صفی و خلعتبری، دقایق پایانی مسابقه را از روی سکوها دنبال کردند.
* میلاد فراهانی روی کرنر سپاهان در برخورد با بازیکن خودی مصدوم شد و چند دقیقه ای روی زمین بود، اما بعد از مداوای پزشکان به میدان بازگشت. البته او به خاطر جراحتی که از ناحیه چانه داشت و منجر به خونریزی شده بود، مجبور شد پیراهن خودش را هم تعویض کند.

 

1625235

دیدگاه‌ها