کد خبر : 1769551 | 31 تیر 1400 ساعت 13:47 | 4.9K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد قابل توجه تنیس روی میز در کاروان ایران

تنیس روی میز ایران در شرایطی تنها با یک نماینده در بازی های المپیک توکیو شرکت می کند که از حیث حضور متوالی نمایندگان این رشته صاحب یک رکورد قابل توجه شده است .

رکورد قابل توجه تنیس روی میز در کاروان ایران

به گزارش ورزش سه، رشته تنیس روی میز ایران از المپیک 1992 بارسلون تا کنون همواره دارای نماینده در بازی های المپیک بوده ، بطوریکه المپیک توکیو ، ششمین حضور رسمی نمایندگان تنیس روی میز ایران در المپیک را شاهد خواهیم بود .

 

ابراهیم علیدخت در المپیک 1992 بارسلون ، مجید احتشام زاده در المپیک 2000 سیدنی ، محمدرضا اخلاق پسند در المپیک 2004 آتن ، نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در المپیک 2012 لندن و در المپیک 2016 ریو هم نوشاد و‌نیما عالمیان به اتفاق ندا شهسواری نمایندگان تنیس روی میز ایران بودند .


در سی ‌‌و دومین دوره المپیک نیز تنیس روی میز ایران ششمین حضور رسمی در این آوردگاه ورزشی را با نیما عالمیان محقق می کند .

 

آنچه مسلم است، تنیس روی میز ایران  با استناد به مدالی که پس از 52 سال در بازی های آسیایی توسط نیما عالمیان برای کاروان ایران به ارمغان آورد ، روند نسبتا خوبی را در عرصه قهرمانی طی کرده و اگرچه تعداد المپیکی های این رشته برای توکیو از یک نفر تجاوز نکرد اما ارائه بازی های خوب و‌نتایجی برتر از ادوار گذشته در سی و‌دومین دوره المپیک توکیو ، می تواند بیانگر استمرار رشد و‌پیشرفت این رشته باشد  و در ادامه بازی های آسیایی 2022 محک جدی برای معیار سنجش تنیس روی میز ایران محسوب خواهد شد .

دیدگاه‌ها