کد خبر : 1769741 | 01 مرداد 1400 ساعت 15:07 | 35.4K بازدید | 12 دیدگاه

تغییرات هم مانع گل نخوردن آبی‌ها نمی‌شود

سد دفاعی استقلال شکستنی نیست

خط دفاعی استقلال با وجود ایجاد تغییرات اما همچنان مستحکم است و رکورد می‌زند.

سد دفاعی استقلال شکستنی نیست

به گزارش "ورزش سه"، یکی از نقاط قوت استقلال در هفته های گذشته و به خصوص دیدار با دربی پایتخت عملکرد موفق خط دفاع این تیم بوده است. آبی های که پایتخت که در لیگ قهرمانان آسیا از نظر ساختار دفاعی ضعف های زیادی داشتند، با اتفاقاتی که فرهاد مجیدی و کادرفنی اش رقم زدند حالا یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.


فرهاد مجیدی بعد از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و شکست در دربی لیگ برتر در اردیبهشت ماه، سیستم بازی تیمش را به 2-5-3 تغییر داده و همین موضوع باعث شد تا تیم او در 7 بازی گذشته تنها 1 یک گل دریافت کند و از نظر دفاعی بسیار قدرتمند شود.

 

1626136


حضور 3 مدافع وسط یعنی عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در ترکیب اصلی یکی از هماهنگ ترین خطوط دفاعی لیگ را برای استقلالی ها ساخت اما یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی باعث شده تا فرهاد مجیدی مجبور به ایجاد تغییر در سیستم تیمش شود.

 

1626137


مصدومیت عارف غلامی در مسابقه دربی و دوری بلندمدت او از میادین فوتبال باعث شد که مجیدی در آرایش نفراتش تغییر ایجاد کند. او در مصاف با نفت مسجدسلیمان در غیاب غلامی، مرادمند را هم نیمکت نشین کرد و در سیستم سه دفاعه از وجود دانشگر، یزدانی و البته محمد نادری بهره گرفت. از طرف دیگر سیدحسین حسینی که یکی از ارکان موفقیت های قبلی بود، برای استراحت نیمکت نشین شد و جایش را به رشید مظاهری داد.

 

1626138


با وجود ایجاد تغییرات در ساختار دفاعی اما استقلال همچنان در عقب زمین شرایط خوبی دارد. آبی ها مقابل نفت مسجدسلیمان هم گلی دریافت نکردند تا رکورد 8 بازی و تنها یک گل خورده را بزنند و با امیدواری به آینده فکر کنند.


حال باید دید فرهاد مجیدی و کادرفنی اش بازهم علاقه مند هستند مقابل نساجی چگونه و با چه نفراتی آرایش دفاعی تیمش را خواهد چید. مساله ای که هرچه باشد، باید منجر به عملکرد خوب خط دفاعی استقلال شود و مجیدی این را بهتر از هر کس دیگری می‌داند.

دیدگاه‌ها