کد خبر : 1769938 | 02 مرداد 1400 ساعت 14:09 | 12.9K بازدید | 0 دیدگاه

در وزنه‌برداری سبک‌وزن زنان؛

دومین مدال طلای چینی‌ها با طعم رکوردشکنی (عکس)

در وزنه برداری 49- کیلوگرم زنان، ورزشکار چینی موفق شد با اختلاف نسبت به رقبای خود مدال طلا را به دست آورد و رکورد المپیک را نیز بشکند.

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین رسمی برگزاری رقابت‌های المپیک 2020 توکیو، وزنه‌برداری 49- کیلوگرم زنان یکی از رشته‌هایی بود که در آن توزیع مدال انجام شد و ژیهوی هو از چین، با اختلاف نسبت به ورزشکاران هند و اندونزی، مدال طلا را از آن خود کند و در تک‌ضرب، دو ضرب و مجموع نیز رکوردشکنی کند و با مهار وزنه 210 کیلوگرمی، رکورد المپیک را بشکند و به نام خود ثبت کند. ژیهوی هو رکورد 213 کیلوگرمی جهان را هم در اختیار خود دارد.

 

میرابای چانو ، تنها ورزشکار هند در وزنه برداری، مدال نقره را به خانه برد؛ چانو اولین مدال کاروان کشور هند را در المپیک 2020 توکیو به دست آورد. این ورزشکار هندی دوره پیشین رقابت‌های المپیک موفق به مهار وزنه نشده بود و از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته شده بود.

ویندی کانتیکا آیسا، وزنه بردار نوزده ساله اندونزیایی هم با مجموع 194 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

 

1626489

 

جوردان دلاکروز، که امید زیادی به کسب مدال در این دوره از رقابت‌ها داشت، با عدم مهار وزنه از جدول رقابت‌ها کنار رفت که به نوعی شگفتی این دوره از رقابت‌ها در وزنه‌برداری سبک‌وزن زنان را رقم زد؛ هیرومی میاکه ، وزنه بردار کهنه کار ژاپن نیز به همین ترتیب شکست خورد و هر دو در مجموع رکوردی را به دست نیاوردند.

 

گفتنی است ژیهوی هو ورزشکار سبک‌وزن زنان چین در وزنه‌برداری با رکوردشکنی امروز خود در حالی موفق به کسب مدال طلا شد، که دومین مدال طلای کاروان چین در المپیک 2020 توکیو بود.

دیدگاه‌ها