کد خبر : 1770083 | 03 مرداد 1400 ساعت 06:25 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

با قرار گرفتن در رتبه دهم؛

رستمیان از راهیابی به فینال بازماند(عکس)

مرحله مقدماتی رقابت های تیراندازی زنان المپیک در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی پایان یافت و هانیه رستمیان از راهیابی به فینال بازماند

رستمیان از راهیابی به فینال بازماند(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نمایندگان ایران در سومین روز بازی ها رقابت های خود را در بخش تیراندازی آغاز کردند که در مرحله مقدماتی هانیه رستمیان در ماده تپانچه همراه ۵۳ تیرانداز در خط آتش ایستادند.


رستمان در خط پنجم برایر حریفان شلیک کرد و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد و ورزشکاران کشورهای چین، یونان، روسیه، چین، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، فرانسه و مغولستان در جایگاه اول تا نهم ایستادند.


رقابت صداقت در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی هم ساعت ۱۳ به وقت محلی آغاز می شود و ۴۷ تیرانداز در خط آتش قرار می گیرند. 

 

1626724


روز گذشته ‌‌نخستین دور از رقابت های تیراندازی در حالی آغاز شد که جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر با کسب نشان طلا نخستین مدال کاروان ایران در توکیو و نخستین مدال تیراندازی در ادوار تاریخ المپیک را تصاحب کرد.


فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان به ترتیب در رده‌های بیست و سوم و سی ام ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند.


تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه چهار مرد و ۲ زن به این المپیک راه یافتند که نجمه خدمتی دومین حضور خود در این آوردگاه جهانی تجربه کرد.

 

1626727

رستمیان در شرایطی موفق نشد به فینال راه یابد که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش شاهد رقابت او با سایر ورزشکاران بود.


کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.


ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

 

1626728


بازی های المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.


ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که در نهایت  با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

دیدگاه‌ها