کد خبر : 1770208 | 03 مرداد 1400 ساعت 17:15 | 42.6K بازدید | 5 دیدگاه

تکواندو و احتمال تغییرات بزرگ

ناکامی تکواندوکاران ایران در سی و دومین دوره ی بازی های المپیک، تعداد مدال های این رشته را در این آوردگاه عظیم در عدد شش نگاه داشت .

تکواندو و احتمال تغییرات بزرگ 

به گزارش ورزش سه ، از المپیک ٢٠٠٠ سیدنی که تکواندو بصورت رسمی وارد چرخه ی رقابتی در بازی های المپیک شد، تنها چهار تکواندوکار موفق به کسب مدال در شش دوره  ی بازی های المپیک شده اند که این چهار هوگو پوش ٢ طلا، ١ نقره و ٣ برنز به ارمغان آورده اند .

 

مدال برنز هادی ساعی در المپیک ٢٠٠٠ سیدنی در دو المپیک ٢٠٠٤ آتن و ٢٠٠٨ پکن به دو مدال طلا تبدیل شد تا جاییکه همچنان از این ورزشکار بعنوان پرافتخارترین المپین ایران یاد می شود.

 

از تکواندو خاطره خوب دیگر نیز در اذهان باقی مانده است که به المپیک ٢٠٠٨ پکن بازمی گردد. آنجا که کاروان ایران، روزها را با ناکامی های عجیب سپری کرده بود و فقط تک مدال مراد محمدی در کشتی آزاد، ارمغان ورزشکاران آن دوره بود که روز پایانی المپیک،  با مدال طلای هادی ساعی تا حدودی شکست های متعدد را جبران کردیم.

 

از آن پس، تکواندوی ایران در بازی های المپیک ٢٠١٢، ٢٠١٦ و ٢٠٢٠ نه تنها دیگر رنگ طلای المپیک را ندید بلکه المپیک توکیو را هم بی مدال سپری کردیم ؛پس شد شش المپیک، شش مدال و  فقط چهار مدال آور  برای این رشته .علاوه بر اینکه مدال های طلای این رشته  فقط توسط یک هوگو پوش به ارمغان آمده است.

 

این ارقام شمایی دقیق از وضعیت این رشته ورزشی از نظر کمی و کیفی است. برای آنکه دوباره در دوره بعد بازنده و تماشاچی نباشیم ،آن هم در شرایطی که مثلا ازبکها ورزشکار ما را به امتیاز بالا شکست می‌دهند. 

 

با مجموع اتفاقات رخ داده پایان کار فدراسیون فعلی اصلا بعید نیست!

دیدگاه‌ها