کد خبر : 1770453 | 04 مرداد 1400 ساعت 12:00 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

جنگ قدرت؛ تاج از سر سیمون بایلز خواهد افتاد؟

تیم ژیمناستیک زنان آمریکا با درخشش سیمون بایلز در سال های اخیر یکه تاز رقابت های قهرمانی بوده است، اما در المپیک توکیو روسیه چشم به تاج و تخت آمریکایی ها دوخته است.

جنگ قدرت؛ تاج از سر سیمون بایلز خواهد افتاد؟

به گزارش "ورزش سه"، سیمون بایلز و دیگر اعضای تیم ژیمناستیک آمریکا قصد دارند تا نمایش نه چندان تاثیرگذار خود در رقابت های مقدماتی المپیک را روز سه شنبه وقتی تلاش می کنند از عنوان قهرمانی المپیک خود برابر تیم احیا شده روسیه دفاع کنند، پشت سر بگذارند.

 

از سال 2011 به بعد آمریکا در تمام المپیک هایی که برگزار شده و مسابقات قهرمانی جهان مقام اول تیمی را به خود اختصاص داده است اما روسیه در طول رقابت های مقدماتی که در روز یکشنبه برگزار شد با اختصاص دادن صدر جدول رده بندی به خود زنگ های خطر را برای آمریکا به صدا درآورد.

 

1627400


البته ورزشکاران روسیه پس از محرومیت به دلیل رسوایی دوپینگ گسترده با حمایت دولت، در این رقابت ها با نام کمیته المپیک روسیه شرکت می کنند و ورزشکارانش با پرچم کشور خود در المپیک 2020 توکیو حضور ندارند. 

 

از المپیک 1992 بارسلونا و قهرمانی تیم زنان آمریکا، تیم ژیمناستیک زنان روسیه دیگر برنده رقابت های تیمی نشده است.


اما اخیراً روس ها برای پس گرفتن مقام اول از آمریکایی ها مجهز به نظر می رسند و در هر دو بازی های تابستانی گذشته نایب قهرمان آمریکا شده اند.

 

1627401

 

قبل از آغاز رقابت های توکیو به نظر می رسید تیم آمریکا با رهبری ستاره ای مثل سیمون بایلز که قهرمان جهان و المپیک است برای کسب مدال طلا مشکلی نداشته باشد. اما برتری آمریکا در مرحله مقدماتی به چالش کشیده شد و احتمالاً در رقابت های فینال نیز دوباره آزمایش خواهد شد.

 

تیم کمیته المپیک روسیه و تیم آمریکا در رقابت های مقدماتی از نظر کلاس نمایش با دیگر تیم های شرکت کننده تفاوت داشتند و اما با نمایشی بسیار نزدیک به یکدیگر در پایان تنها یک امتیاز با یکدیگر اختلاف داشتند.
چین با تقریبا پنج امتیاز کمتر از تیم کمیته المپیک روسیه در رده سوم است و جدال سختی با تیم فرانسه برای کسب مدال برنز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها