کد خبر : 1770795 | 06 مرداد 1400 ساعت 00:00 | 66.2K بازدید | 11 دیدگاه

امروز نه صبح در توکیو‌؛

آمریکای زخم خورده با تمام قوا مقابل ایران

دیدار تیم های بسکتبال ایران و آمریکا از حساسیت های خاص و ویژه ای برخوردار است.

آمریکای زخم خورده با تمام قوا مقابل ایران

به گزارش "ورزش سه"، روز چهارشنبه تیم های بسکتبال ایالات متحده و ایران در المپیک 2020 توکیو به مصاف هم می روند. تیم های آمریکا و ایران در مرحله مقدماتی مسابقات المپیک در یک گروه قرار گرفته و در دومین مسابقه با یکدیگر بازی می کنند. 

 

در سال های اخیر جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا روابط دیپلماتیکی با یکدیگر نداشته اند، اما تیم های ملی بسکتبال مردان دو کشور در سال 2010 در چارچوب مسابقات جهانی برابر یکدیگر صف آرایی کردند.

 

حامد حدادی کاپیتان ایران اولین و تنها بازیکن ایرانی لقب گرفته که در رقابت های NBA بازی کرده است. البته ارسلان کاظمی، مهاجم  تیم بسکتبال ایران نیز در مسابقات سطح بالای دانشگاهی در ایالات متحده برای تیم اورگان داکس سابقه بازی کردن را در کارنامه دارد.

 

 تیم ایران همچنین یک مهاجم متولد آمریکا به نام مایکل رستم پور نیز در ترکیب خود دارد. مایکل در شمال ایالت مینه سوتا آمریکا متولد شده و پدرش اهل آبادان در استان جنوب غربی خوزستان است.

 

رستم پور در ماه ژانویه مدعی شد از بازی کردن در کشور زادگاه پدرش خوشحال است. او در مصاحبه ای با سایت فدراسیون بین المللی بسکتبال گفت: "این یک افتخار واقعی است، من عاشق بازی برای ایرانیان هستم و آنها خواهران و برادران من هستند."

 

او همچنین ابراز تمایل کرد که در سطح بین المللی برابر بهترین بازیکنان آمریکایی بازی کند. رستم پور در ادامه گفت: "من می خواهم مقابل بازیکنان NBA به میدان بروم."

 

1627991

 

البته در سال های اخیر چند بازیکن آمریکایی نیز در لیگ بسکتبال حرفه ای ایران بازی کرده اند. بازیکنان تیم ایران به طور حرفه ای در سراسر جهان از جمله در آلمان و چین حضور دارند. البته تیم ایران در اولین بازی خود در المپیک مقابل جمهوری چک مغلوب شد.


تیم بسکتبال مردان ایالات متحده آمریکا نیز المپیک را خوب شروع نکرده و با شکست مقابل فرانسه، متحمل اولین باخت خود از سال 2004 شد. گرگ پوپوویچ، سرمربی تیم ملی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از شکست 89 به 79 مقابل فرانسه گفت: "وقتی در یک بازی مغلوب می شوید نباید تعجب کنید. البته که شما ناامید شده اید، اما من معنی کلمه متعجب را نمی فهمم. این نوعی توهین به تیم فرانسه است و انگار قرار بود ما با 30 امتیاز اختلاف مقابل آنها پیروز شویم."

 

 البته همچنان آنها با حضور ستاره ای مانند کوین دورانت، فوق ستاره بروکلین نت، تیمی بزرگ بوده و قصد دارند با تمام قوا برابر ایران حاضر شوند. فوتبال همچنان ورزش محبوب در خاورمیانه بوده، اما محبوبیت بسکتبال در حال افزایش است و بازیکنانی از ترکیه نیز در NBA حضور دارند.

 

ترکیب اصلی احتمالی تیم ایران:

 

محمد جمشیدی

بهنام یخچالی

ارسلان کاظمی

صمد نیکخواه بهرامی

حامد حدادی

 

ترکیب اصلی احتمالی تیم آمریکا:

 

دامیان لیلارد

زاچ لاوین

کوین دورانت

دریموند گرین

بام آدبایو

دیدگاه‌ها