کد خبر : 1770805 | 06 مرداد 1400 ساعت 06:08 | 191.4K بازدید | 45 دیدگاه

شکست تلخ و غیرمنتظره شاگردان آلکنو

ایران 0 – کانادا 3؛ ضعیف و دور از انتظار

تیم ملی والیبال ایران پس از دو پیروزی ارزشمند، در دیداری ضعیف و دور از انتظار برابر کانادایی که 2 بازی ابتدایی خود را باخته بود، تن به شکست داد.

ایران 0 – کانادا 3؛ ضعیف و دور از انتظار

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که موفق شده بود در دو بازی ابتدایی خود برابر لهستان و ونزوئلا برنده از زمین خارج شود، در بازی سوم به مصاف کانادا رفت. تیم حریف برخلاف ایران، دو دیدار ابتدایی خود را واگذار کرده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت.


تیم ملی با ترکیب: امیر غفور، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، مرندی، میثم صالحی، سعید معروف بازی را آغاز کرد. این دیدار با حملات طوفانی حریف آغاز شد به نحوی که در همان ست اول کانادا 6 بر یک پیش افتاد. در ادامه ملی پوشان قادر به جبران این فاصله نبودند و ست نخست را 25 بر 16 واگذار کردند.


در دست های دوم و سوم نیز در حالیکه همه چیز پایاپای پیش می رفت، اما این کانادا بود که از امتیاز 20 به بعد، توانست فاصله ایجاد کرده و در میان ناباوری همگان، با نتیجه دور از انتظار 3 بر صفر پیروز شود. حالا شاگردان آلکنو برای صعود به دور بعد، کار سختی را در پیش دارند.


گزارش این بازی را در زیر مرور می کنیم:

 

دست اول: ایران 16 – کانادا 25


کانادایی ها ست نخست را خیلی خوب آغاز کردند. آنها در همان امتیاز دوم درخواست بازبینی صحنه را دادند که رأی به سود آنها اعلام شد. درحالیکه  کانادا 4 بر صفر از ملی پوشان پیش افتاده بود، بالاخره میثم صالحی اولین امتیاز ایران را با یک جای خالی سود ایران کسب کرد. در حالیکه کانادا با سرویس اسکلاتر 6 – 1 پیش افتاده بود، سرویس دوم این بازیکن به تور برخورد کرد تا ایران به امتیاز دوم برسد. در ادامه کانادا 9 بر 3 پیش افتاده بود و روی یک حمله قادر به کسب امتیاز دهم بود، اما دفاع خوب موسوی باعث رسیدن ایران به امتیاز 4 شد.


پس از اینکه سعید معروف با یک جای خالی امتیاز ششم را کسب کرد، خود او ضربه سرویس را ارسال کرد که پس از دفاع خوب غفور حساب کار 10 بر 7 شد تا اختلاف کمتر شود. در حالیکه ملی پوشان به حریف نزدیک شده بودند، روی دو حمله پراشتباه، مجددا اختلاف بیشتر شد و کانادا 13 بر 7 پیش افتاد تا آلکنو نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. پس از اینکه سرویس کانادایی ها به تور برخورد کرد، ضربه سرویس میلاد عبادی پور نیز مستقیما به بیرون رفت تا نتیجه 14 بر 8 به سود کانادا شود. در یک رالی فوق العاده دیدنی که چندین بار فرصت حمله برای دو تیم ایجاد شد، در نهایت کانادا به امتیاز 15 رسید. 


آلکنو دست به تعویض زد و جواد کریمی و صابر کاظمی وارد زمین شدند. ایران دو سرویس و کانادا نیز دو سرویس پشت سر هم را از دست دادند تا بازی 17 بر 12 شود. در ادامه لوکاس فن برکل توپ علی اصغر مجرد را دفاع کرد تا حریف 19 بر 12 پیش بیفتد و فاصله بیشتر شود. دفاع بازیکنان تیم ملی ناقص ماند و توپ راهی بیرون شد تا حریف 21 بر 14 پیش بیفتد. ضربه علی اصغر مجرد با فاصله زیاد به بیرون رفت تا بازی 23 بر 14 شود و حریف در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرد. در نهایت کانادا با آبشار گراهان ویگراس به امتیاز برتری رسید و ست نخست را با نتیجه دور از انتظار 25 بر 16 برنده شد.

 

 

دست دوم: ایران 20 – کانادا 25


در آغاز ست دوم ابتکار عمل در اختیار ایران بود ولی اسپک ملی پوشان در زمین حریف نخوابید و در ادامه ضربه بازیکن کانادا به بیرون رفت تا ایران امتیاز نخست را کسب کند. روی یک کار سرعتی و زیبا و اسپک سهمگین موسوی، بازی 2 – 2 شد. نیکولاس هوگ که در ست دوم فوق العاده کار کرده بود، با کسب یک امتیاز سرویس حساب کار را به 5 – 3 تغییر داد. هوگ 4 امتیاز از 5 امتیاز تیمش را کسب کرده بود.


ضربه غفور پس از برخورد به دفاع کانادا به بیرون رفت تا نتیجه 7 بر 6 به سود کانادا شود. میلاد عبادی پور یک سرویس با سرعت بالا را روانه زمین حریف کرد که منجر به کسب امتیاز شد تا ایران برای نخستین بار در این بازی و با نتیجه 8 بر 7 از کانادا پیش بیفتد. سرویس دوم عبادی پور به بیرون رفت که پس از درخواست بازبینی صحنه توسط آلکنو مشخص شد تصمیم داور درست بوده و یکی از فرصت های ایران برای استفاده از بازبینی صحنه از دست رفت.


کانادا روی یک سرویس ساده به امتیاز رسید تا آنها باز هم و این بار با حساب 11 – 9 پیش بیفتند. اسپک عبادی پور توسط کانادایی ها دفاع شد تا آنها 14 بر 11 جلو بیفتند و فاصله افزایش پیدا کند. سرویس معروف به تور خورد تا بازی 16 بر 13 شود. هر دو تیم تا این لحظه 7 ضربه سرویس را از دست داده اند. عبادی پور توانست یک امتیاز سرویس دیگر کسب کند تا اختلاف به یک امتیاز برسد.


رقابت حساس دو تیم ادامه دارد و کانادا 18 بر 17 پیش افتاد. ضربه خوب هوگ و دریافت بد ملی پوشان باعث شد تا بازی 21 – 17 به سود حریف شده و آلکنو مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. یک دفاع بسیار خوب از گردن پرین امتیاز کانادا را به 23 رساند. در نهایت کانادا این ست را نیز برنده شد. آنها دست دوم را 25 – 20 پیروز شدند.

 

 

دست سوم: ایران 22 – کانادا 25


ست سوم با ردو بدل شدن امتیازات بین دو تیم آغاز شد. کانادا به امتیاز سوم رسید ولی پس از اعتراض معروف و درخواست بازبینی صحنه توسط آلکنو، مشخص شد اسپک بازیکن کانادا با فاصله ای بسیار کم به بیرون رفته و نتیجه تغییر کرد و ایران 3 بر 2 پیش افتاد. در ادامه در یک رالی دیدنی و جذاب و پس از اینکه توپ چندین بار بین دو تیم رد و بدل شد، کانادا 4 بر 3 جلو افتاد. عبادی پور برای دومین بار پیاپی دفاع شد تا حریف به امتیاز 7 برسد در حالیکه ایران 5 امتیاز را اندوخته است.


پس از چند رفت و برگشت، ایران توانست به خوبی اختلاف را جبران کرده و 8 بر 7 جلو بیفتد. میلاد عبادی پور چهارمین امتیاز سرویس خود را نیز کسب کرد تا نتیجه 10 – 9 به سود ایران شود. در حالیکه دو تیم به صورت یک در میان امتیاز کسب می کنند، بازی 13 – 13 مساوی دنبال می شود. روی غفلت ملی پوشان و یک ضربه سرویس، کانادا 15 – 13 جلو افتاد.


سومین رالی پر رفت و برگشت میان دو تیم رخ داد که باز هم کانادا امتیاز آن را بدست آورد و 17 بر 14 پیش افتادند تا آلکنو درخواست وقت استراحت کند. میلاد عبادی پور پنجمین امتیاز سرویسش را کسب کرد تا بازی 18 بر 17 شود و مربی کانادا مجبور شد نخستین وقت استراحت خود در این بازی را درخواست کند. وقت استراحت کانادایی ها کار خودش را کرد و سرویس عبادی پور به تور خورد و در ادامه ضربه غفور نیز به بیرون رفت تا بازی 20 – 17 شود.


دفاع خوب صالحی باعث شد یک بار دیگر اختلاف به یک امتیاز برسد. اسپک غفور ایران را به امتیاز 21 رساند در حالیکه کانادا 22 امتیاز دارد. ضربه امیر غفور دفاع شد تا کانادا به امتیاز 24 برسد و در آستانه کسب پیروزی در این بازی قرار بگیرد. در نهایت سرویس موسوی به تور برخورد کرد تا کانادا با حساب 25 بر 22 این ست و این بازی را برنده شود و شاگردان آلکنو در میان ناباوری، پس از دو پیروزی متوالی، تن به شکست بدهند.

 

دیدگاه‌ها