کد خبر : 1770916 | 06 مرداد 1400 ساعت 15:43 | 28.2K بازدید | 3 دیدگاه

نام شطرنجباز ایرانی در جدولی غیر قابل باور (عکس)

رقابت های جام جهانی شطرنج به دورششم رسیده است و ایران برای اولین بار در این مرحله نماینده دارد

نام شطرنجباز ایرانی در جدولی غیر قابل باور (عکس)

 به گزارش "ورزش سه "جام جهانی شطرنج در سوچی رویسه به مراحل حساس خود رسیده است و پس از شش دور و حذف 198شطرنج باز منتخب رسیده به جام جهانی ،هشت نفر برتر خود را در مرحله یک چهارم نهایی شناخته است.


بهترین حضور ایرانی ها در جام های جهانی ،حضور علیرضا فیروزجا در دور سوم این رقابت ها در دوره گذشته بود که با حذف او ایران کار خود را در آن رقابت ها به پایان رساند.


در این دوره از رقابت ها ، اتفاقی تاریخی برای ایران رقم خورد. در بخش آزاد دو نماینده ایران به نام های پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی به دور چهارم رقابت ها رسیدند و در بخش بانوان نیز سارا خادم الشریعه در این مرحله حضور پیدا کرد. بعد از حذف ایدنی و خادم الشریعه ،طباطبایی تنها ایرانی باقی مانده در جدول به دور پنجم رسید و در این مرحله نیز شب گذشته در دیدارهای تایبریک موفق به شکست ماتروسیان ارمنستانی شد تا جواز حضور در هشت نفر برتر رقابت ها را کسب کند.

 

 

1628263


طباطبایی برای رسیدن به نیمه نهایی از دقایقی دیگر اولین بازی کلاسیک خود را برابر ولادیمیر فدوسیف سوپر استاد بزرگ روسی برگزار خواهد کرد.نبردی که می تواند با ادامه شگفتی سازی نماینده اندیشمند کشورمان همراه شود.

دیدگاه‌ها