کد خبر : 1771332 | 08 مرداد 1400 ساعت 23:55 | 12.7K بازدید | 2 دیدگاه

سهمیه آسیا در گام آخر از دست رفت 

جنگ قلعه نویی با مجیدی و نکونام برای آسیایی شدن

24 ساعت پیش از پایان لیگ برتر با اعلام باشگاه گل گهر قرارداد امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه به مدت یک فصل دیگر تمدید شد.

جنگ قلعه نویی با مجیدی و نکونام برای آسیایی شدن 

به گزارش "ورزش سه"، هر چند در هفته پایانی گل گهر با تساوی دو بر دو در برابر نساجی شانس چهارمی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد اما یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی است. این افتخار بزرگی برای گل گهر است. تیمی که دومین فصل حضور در لیگ برتر را سپری می کند و فصل گذشته به زحمت در جدول بازی ها باقی ماند. 

 

هدف از تمدید قرارداد امیر قلعه نویی یک ماجراجویی بزرگ است؛ قهرمانی در لیگ برتر. هدفی که این فصل هم یکی از اهداف پنهان امیر قلعه نویی و گل گهر بود! هر چند قهرمانی تنها با پر افتخارترین مربی لیگ برتر امکان پذیر نیست. این طور بود فصل گذشته سپاهان با امیر قلعه نویی قهرمان لیگ برتر می شد. قهرمانی در لیگ برتر به عوامل متعدد بستگی دارد. مربی خوب یکی از آنهاست. بازیکنانی که بزرگ فکر کنند و سقف رویاهایشان کوتاه نباشد؛ شخصیت تیمی؛ و...

 

گل گهر به خوبی در حال طی کردن این مسیر است. اینکه یک فصل بعد از بقاء آنهم به زحمت، در لیگ برتر پنجم شد و شانس قهرمانی در جام حذفی دارد، نشان می دهد گل گهر در مسیر درستی قرار گرفته است اما باید به یک نکته مهم توجه کند؛ لیگ برتر تنها یک داعیه قهرمانی ندارد اما در نهایت یک تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد. بنابراین برای مدعی ای که قهرمان نمی شود باید دومی ارزشمند باشد. شاید هم سومی و مقام های بعدی. شاید هم قهرمانی در جام حذفی و از همه مهمتر اینکه فوتبال ادامه دارد. حتی برای مدعی ای که قهرمان نمی شود. در این بین لذت بردن از فوتبال مهم است. 

 

امیر قلعه نویی بیش از گل گهر تشنه قهرمانی است؛ آخرین قهرمانی اش به دوران حضور در استقلال بر می گردد اما رقابت در لیگ برتر سخت و نفس گیر است. گاهی هم میلی متری. به طور مثال همین لیگ. پیش از برگزاری هفته سی ام هنوز چهره تیم قهرمان مشخص نشده بود. اکنون زمان لذت بردن از پنجمی در لیگ برتر است. فکر کردن به قهرمانی در جام حذفی. این ها عناوین کوچکی برای گل گهر نیستند. فردا هم اندیشه روی امتیازاتی که از دست رفت. امتیازاتی که اگر به دست می آمد می توانست منجر به مقام بهتری از پنجمی برای گل گهر تمام شود. و دوباره آماده شدن برای یک فصل سخت و طاقت فرسا و یک رقابت دیدنی. رقابت فنی و دور از حاشیه.

 

 زوم شدن روی اشتباهات داوری، گل گهر و هر تیمی که این سیاست را پیشه گیرد از هدف دور می کند؛ همه تیم ها از اشتباهات داوری متضرر و منتفع می شوند و گل گهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. تیمی که در زمین خوب بازی می کند و اشتباهاتی که در زمین دارد را می بیند همیشه یک تیم خوب است و می تواند در اندیشه ماجراجویی باشد. همه امتیازات از دست رفته گل گهر در فصلی که گذشت به خاطر اشتباهات داوری نبود؛ درک این موضوع به گل گهر کمک خواهد کرد فصل بهتری پیش رو داشته باشد.

 

نتایج رقم خورده در هفته پایانی لیگ برتر بازی های باقی مانده جام حذفی را حساس تر می کند. به این خاطر که گل گهر برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا حالا روی جام حذفی زوم است. گل گهر برای رسیدن به این مهم ابتدا باید با استقلال مسابقه دهد و بعد احتمالا با فولاد. دوئل امیر قلعه نویی با فرهاد مجیدی و جواد نکونام.

دیدگاه‌ها