کد خبر : 1771467 | 09 مرداد 1400 ساعت 11:18 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

گل‌گهر - نساجی در نبرد جوانمردانه لیگ

نساجی در حالی که بقایش در جدول رده بندی لیگ برتر محرز شده بود در هفته پایانی و در خانه تیم گل گهر ارایه گر بازی جوانمردانه ای بود و در نهایت به نتیجه مساوی دو بر دو دست یافت.

گل‌گهر - نساجی در نبرد جوانمردانه لیگ

به گزارش "ورزش سه"، این نتیجه تیم گل گهر را از دست یابی به عنوان چهارمی باز داشت و در نهایت تراکتور به این عنوان رسید که در بازی هفته پایانی موفق شد با نتیجه عجیب 5-1 در برابر سایپا به برتری برسد و البته این نتیجه هیچ شائبه ای نداشت. به این خاطر که سایپا برای ماندن باید تراکتور را شکست می داد و اگر موفق به انجام این کار با هر نتیجه ای می شد در جدول بازی ها باقی می ماند به این دلیل که ذوب آهن در مصاف با مس رفسنجان تن به شکست داده بود. 

 

اما پیش از بازی گل گهرنساجی تحرکاتی از سوی تیم های ذینفع صورت گرفت مبنی بر اینکه نساجی قصد بهره گیری از دو بازیکن تاثیر گذار خود را در این مسابقه ندارد. قضاوت هایی که پیش از این بازی صورت گرفت و حتی به کمیته صیانت از بازی های لیگ برتر گزارش شد اکنون که بازی ها پایان یافته مورد تایید هیچ کس نیست. به این خاطر که نساجی با هدایت ساکت الهامی با همه توان در این مسابقه حاضر شد و تا ثانیه های پایانی بازی نتیجه را دو بر یک پیش بود که به نظر می رسد این قضاوت ها نشات گرفته از رفاقت مالک باشگاه نساجی و امیر قلعه نویی بود. 

 

ماجرا از این قرار است غیبت دو بازیکن در تمرینات نساجی پیش از این بازی حساسیت تیم های ذینفع را به دنبال داشت و موجب نامه نگاری آنها با کمیته صیانت از بازی های لیگ برتر شد. عدم حضور رضا دهقانی و محمود قاید رحمتی در تمرینات نساجی پیش از بازی با گل گهر حتی موجب شد تا کمیته صیانت از بازی های لیگ برتر با ریاست علیپور برای باشگاه نساجی نامه بزند. کمیته اخلاق هم در این باره اطلاعیه ای را منتشر کرد و نوشت در هفته پایانی مشخص شود بازیکنی بدون دلیل موجه در تمرینات تیمی حضور پیدا نکرده با او برخورد عبرت آمیز صورت خواهد گرفت. علیپور در نامه خود به مدیر عامل باشگاه نساجی متذکر شد عدم حضور این دو بازیکن در تمرینات نساجی بررسی خواهد شد و چنانچه به این نتیجه برسند عدم حضور آنها در تمرینات شائبه بر انگیز بوده این موضوع را بررسی و با آن برخورد خواهند کرد. هر چند حضور بازیکنان در ترکیب تیم به تشخیص سرمربی بر گردد. گویی این طور برای کمیته صیانت از بازی های لیگ برتر گزارش شده بود که این دو بازیکن عمدا تمرینات نساجی را ترک کرده اند و قصد دارند فصل آینده پیراهن گل گهر را برتن کنند. 

 

1629201

 

رضا دهقانی پیش از بازی نساجی در برابر گل گهر در مصاف با استقلال از دقیقه 64 به جای زامهران وارد میدان شد و محمود قاید رحمتی هم از ابتدا در ترکیب نساجی به میدان آمد و پایه گذار تک گل تیمش در این بازی بود و در دقیقه 84 تعویض شد. در نهایت شب گذشته نساجی بدون حضور این دو بازیکن به مصاف گل گهر رفت و با نتیجه ای که در برابر این تیم گرفت مانع از چهارمی گل گهر در جدول بازی ها و کسب سهمیه حضور لیگ قهرمانان آسیا شد و تراکتور به لطف پیروزی 5-1 در برابر سایپا و به دلیل تفاضل گل بهتر چهارم شد. 

 

آنچه که مسلم است نمایش نساجی در بازی با گل گهر یک نمایش جوانمردانه بود؛ همان طور که تیم میزبان را از دست یابی به یک نتیجه مطلوب باز داشت و غیبت دو بازیکن مورد اشاره در تمرینات نساجی به طور حتم از نگاه سرمربی تیم دلایل منطقی داشته و حتی سرمربی می توانسته به خاطر حضور پرتعداد آنها در ترکیب تیم و تاثیرگذاری که در بقای تیم داشتند به آنها استراحت داده باشد و این نباید به چنین قضاوت هایی تعبیر شود و هر گزارشی که به کمیته صیانت می رسد با این دید به آن نگاه شود. کما اینکه در لیگ خودمان و در لیگ های اروپایی دیده ایم تیمی بعد از اینکه به هدف دلخواه خود می رسد به بازیکنان اصلی خود استراحت می دهد و در هفته های پایانی از بازیکنانی که کمتر در ترکیب تیم به میدان رفته اند بهره می گیرد. به خصوص در لیگ برتر که در سال های اخیر به خاطر کرونا تبدیل به لیگ فرسایشی شده است و بازیکنان خسته شده اند. سوال اینجاست اگر نساجی بازی را می باخت باید به تبانی تعبیر می شد؟ در حالی که به خوبی می دانیم نساجی و ساکت الهامی برای این بازی با همه توان به میدان رفتند.

دیدگاه‌ها