کد خبر : 1771689 | 10 مرداد 1400 ساعت 13:19 | 65.2K بازدید | 5 دیدگاه

جایی هستیم که تصورش را هم نمی‌کنید

شیری در واکنش به انتقادها:اصلا برایم مهم نیست

مدافع راست پرسپولیس در پایان فصل پرماجرایی که با قهرمانی سرخ‌ها همراه بود در گفتگو با ورزش سه به سوالات ما پاسخ داد.

شیری در واکنش به انتقادها:اصلا برایم مهم نیست

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شیری که نقش پررنگی در این فصل در ترکیب پرسپولیس داشت و چهره شاخص این تیم در کنار محمدحسین کنعانی زادگان در جشن قهرمانی سرخ‌ها بود، اکنون جزو بازیکنانی است که قراردادش به پایان رسیده و در انتظار مشخص شدن تکلیف خود با این باشگاه برای نشستن پای میز مذاکره است. او در گفتگو با خبرنگار ما به ماجرای فصلی که گذشت و حواشی جشن قهرمانی سرخ‌ها پاسخ داد.

 

تبدیل به بازیکنی شدی که سابقه سه عنوان قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه دارد. کدامیک از این‌ جام‌ها برایت لذتبخش‌تر بود؟
بابت این سه سال خدا را شکر که از زمان برانکو تا اکنون آقای گل محمدی قهرمان شدیم. هر جام برایم خاطره خاص خودش را دارد. روزهای خوبی را تجربه کردیم و با وجود این حرف‌ و حدیث‌ها هر جامی که گرفتیم شیرین‌تر از قبلی برایم بوده است.

 

یک مقطع به اردوی تیم ملی دعوت شدی و البته حواشی و هجمه زیادی هم متوجه تو شد. به عنوان بازیکنی که در پستی حاضر هستی که مدعیان زیادی در تیم ملی دارد، شرایط را چطور می‌بینی؟
همیشه سعی و تلاشم را کردم تا عملکرد خوبی را داشته باشم و بتوانم نظر کادرفنی را جلب کنم. خوشبختانه در چند اردوی تیم ملی هم دعوت شدم و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد. زمانی که آماده بودم و روی فرم دعوت شدم و زمانی که کسی دیگر بهتر از من بود، شانس دعوت داشته است. بابت این شیطنت‌هایی که در زمان دعوتم ایجاد شد خودشان عذرخواهی کردند.

 

 

در تیم‌های زیادی حاضر بودی. با این حال تفاوت پرسپولیس را با دیگر تیم‌ها در چه موضوعی می‌بینی؟
در تیم‌هایی که بازی کرده بودم عمدتا کم طرفدار بودند. تفاوت اصلی آنها با پرسپولیس خیلی زیاد بود. بحث پرسپولیس سوا است. در تیم پرسپولیس بازیکنان باکیفیت و کادرفنی باکیفیت و حضور هواداران شرایط را با دیگر تیم‌ها غیر قابل مقایسه می کند و پرسپولیس یک چیز دیگر است.

 

به نظرت بازیکنی که مجبور به جدا شدن از تیم‌های پرطرفدار مثل پرسپولیس شود، چه حسی خواهد داشت؟
جدا شدن از تیم پرطرفدار و تیمی که اندازه کافی در آن فضای پیشرفت است، خیلی سخت است. برای هر بازیکنی که بخواهد جز از این تیم باشد. بعضی اوقات شاید به ناچار قرار به جابجایی و جدایی باشد اما واقعا سخت است.

 

صحبت زیادی درباره آینده سمت راست دفاعی پرسپولیس مطرح است و گفته می‌شود یحیی هم با بازیکنانی برای این پست صحبت کرده است.
من نمی توانم درباره این سوال و این موضوع که قرار باشد بازیکنی به تیم و خصوصا در پست من اضافه شود نظری بدهم. این مساله به کادرفنی مربوط است. در شرایطی که خودم هم چند بازی بیرون نشستم اما سعی کردم بار دیگر به ترکیب اصلی برگردم، اما در کل واقعیت این است که به داشتن رقیب فکر نمی کنم و کار خودم را می کنم تا در خدمت تیم باشم و در چند سال اخیر این کار را کردم و اگر قسمت شد تا دوباره در خدمت تیم باشم این رویه را ادامه خواهم داد. در بحث فضای مجازی نمی خواهم ورود کنم. یک سری هستند که به دنبال منافع خودشان هستند اما برای من همیشه منافع باشگاه، تیم و هواداران و البته نظر کادرفنی در اولویت قرار دارد. هر لحظه که به من نیاز داشته باشند بنده صد درصد در خدمت باشگاه و تیم هستم.

 

به نظر خودت با توجه به عملکردی که در سمت راست پرسپولیس داشتی آنطور که باید موردتوجه رسانه‌ها و هواداران قرار گرفتی؟
خدا را شکر می کنم که توانستم جزو بازیکنانی باشم که بیشترین بازی را در تیم داشته باشم. از هواداران تشکر می کنم که در روزهای سخت در کنار ما بودند. روزهای سختی را در این فصل داشتیم. از کادرفنی و دیگر بازیکنان هم تشکر می کنم تا بتوانم در این فصل شرایط ایده آل را داشته باشم و در خدمت تیم باشم. از هواداران هم بار دیگر تشکر می کنم و به آنها بابت قهرمانی دوباره تبریک می گویم.

 

1629062

 

 

نوع حضورت در جشن شادی گل مهدی عبدی هم عجیب بود. ضربه کنترل شده ای به او وارد کردی و به نظر خیلی تحت فشار این بازی قرار داشتید.
ما امسال خیلی سختی کشیدیم و تهمت شنیدیم. بازی آخر هم خیلی سخت و البته پر استرس داشتیم. بعد از اینکه گل اول را زدیم آن حرکاتی که می گویید یک سری از آن به دلیل استرسی بود که داشتیم. خدا را شکر که به گل رسیده بودیم و توانسته بودیم خودمان را به قهرمانی نزدیک و نزدیک تر کنیم.

 

کارهایی که در توزیع جوایز انجام دادی و میدی که طی این مدت موردتوجه قرار گرفته با توجه به ژست‌هایی که داشتی توضیح بده. این رقص و ژست و ... هم تیمی از تو می خواهند یا از خودت؟
خیلی خوشحال کننده بود که تحت آن فشارها به قهرمانی رسیده بودیم و از ته دلم خوشحالی می کنم. اصلا هم برایم مهم نیست که دیگران چه اظهارنظری درباره این شادی من دارند و شاید آن را تمسخر کنند چرا که ما جایی هستیم که آنها اصلا نمی‌توانند تصورش را هم بکنند. دوست دارم آن لحظاتی که کنار بچه ها هستم لحظاتی خاطره انگیزی را شکل دهیم که تا سالها در یادها باقی بماند.

 

جمله‌ای که در جشن قهرمانی به نظر می‌رسد به کنایه از جمله فرهاد مجیدی "من به این‌ها نمی‌بازم" گفتی هم حسابی جنجالی شدی.
من یک سوال دارم، چرا وقتی ما حرف میزنیم از آن سوژه در می آید؟ همیشه دوست داشتند ما را متهم کنند. همیشه وقتی حرفی یا حرکتی از سوی ما سر بزند ما را محکوم و محروم کنند. الان هم ما در این 5-4 ساله خیلی تلاش کردیم و سختی کشیدیم و کاری کردیم که تا سال‌های آتی هم کسی نتواند نزدیک آن شود. ما البته با اقتدار این مسیر را دنبال می کنیم و به جلو خواهیم رفت.

 

وقتی وارد بازی با پیکان شدید، فکر می‌کردید استقلال قادر به حذف سپاهان از گردونه قهرمانی خواهد بود یا خودتان باید کار را تمام کنید؟
از اول فصل یک سری تیم‌ها به عنوان مدعی پا به پای ما می آمدند اما به خاطر آسیایی شاید چند بازی را از شرایط ایده آل دور بودیم و آنها از این فرصت استفاده کردند اما ما اصلا به هیچ تیمی کار نداشتیم و کار خودمان را می کردیم و بازی به بازی جلو می رفتیم و بابت قهرمانی خودمان هیچ شکی نداشتیم و امیدوارم بتوانم بار دیگر این تجربه شیرین را تکرار کنیم.

 

ماجرای تمدید قراردادت با پرسپولیس به کجا رسید و خواهی ماند؟
بارها گفتیم که در خدمت تیم هستیم و با افتخار اگر قسمت شود در این تیم خواهم ماند. امیدوارم شرایط به شکلی فراهم شود که بازیکنان و کادرفنی را حفظ کنند تا بار دیگر بتوانیم مدعی باشیم و هواداران را خوشحال کنیم.

 

دیدگاه‌ها