کد خبر : 1772034 | 12 مرداد 1400 ساعت 09:31 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

باشگاههای جهان؛ استقبال از یک ایده خلاقانه

پاورلیفتینگ در سال کرونا احیا شد!

رشته پاورلیفتینگ که در سال های اخیر با وجود طرفداران پرتعداد نادیده گرفته شده بود، حالا با ایده های جدید بار دیگر احیا شده است.

پاورلیفتینگ در سال کرونا احیا شد!

به گزارش "ورزش سه"، شاید خیلی از ورزشکاران و حتی افرادی که فقط یک بار هم پایشان به باشگاههای بدنسازی رسیده، پاورلیفتینگ را تجربه کرده اند. سه حرکت اسکوات، پرس سینه و لیفت مجموع امتیازات یک ورزشکار در پاورلیفتینگ را تشکیل می دهد؛ رشته ای که طرفداران زیادی در سال های اخیر پیدا کرده، اما شاید به اندازه کافی دیده نشده است.


پاورلیفتینگ یکی از رشته های قدرت زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به حساب می آید که البته در دوره قبلی مدیریت این فدراسیون به دلیل برخی اختلافات تشکیلات جداگانه ای هم پیدا کرده بود. در ماههای اخیر اما نه تنها تمامی این تشکیلات با فدراسیون یکدست و همدل شده، بلکه برخی ایده های اجرا شده، پاورلیفتینگ را بار دیگر در ایران احیا کرده است.


بعد از اینکه اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ در بهار 1400 در سه مرحله برگزار شد و فینال آن در سالن 12 هزار نفری آزادی پای خیلی از مسئولان ورزش کشور را هم به این رشته قدرتی باز کرد، در روزهای اخیر شاهد برگزاری یک مسابقه با حال و هوای جهانی در ایران بودیم. 


با اینکه همزمانی برگزاری اولین دوره پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان با المپیک باعث شد به اندازه کافی از نظر رسانه ای توجهی به این رقابت ها نشود، اما در ارومیه اتفاقات نو و بی نظیری برای پاورلیفتینگ ایران و حتی جهان رخ داد که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.

 

1630286


در شرایطی که کرونا شرایط نامساعدی را در سراسر کشور ایجاد کرده، اما با حضور 4 تیم خارجی و 3 تیم داخلی اولین دوره جام باشگاههای جهان به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد؛ تورنمنتی که با حضور رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ رسمیت دوچندانی پیدا کرد. 


چند بار رکوردشکنی در طول این مسابقات و رقابت نزدیک در اکثر اوزان بین لیفترهای خارجی و داخلی یک اتفاق بی نظیر را در تاریخ رشته پاورلیفتینگ در سال کرونا رقم زد. قهرمانی در اوزان مختلف بین ورزشکاران داخلی و خارجی توزیع شد و در نهایت تیم ملی حفاری ایران که قهرمان لیگ داخلی هم شده بود، با یک اختلاف میلیمتری نسبت به تیم اوکراین و نیروی زمینی قهرمانی رقابت ها را جشن گرفت. 


جالب اینکه فدراسیون ایران که پای مسئولان بلندپایه ورزش کشور را هم به این رقابت ها باز کرد، جوایز دلاری برای اولین دوره پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان در نظر گرفته بود و 30 هزار دلار به تیم های برتر اهدا شد تا نه تنها جامعه ورزش های قدرتی در ایران، بلکه جامعه پاورلیفتینگ در سطح جهان اجرای چنین ایده ای را تحسین کرده و از همین حالا برای حضور در این رقابت ها در سال های بعدی برنامه ریزی کنند.

دیدگاه‌ها