کد خبر : 1772310 | 13 مرداد 1400 ساعت 14:49 | 54.9K بازدید | 10 دیدگاه

روز انتقام فرارسید

کشیدن کنده روس توسط یزدانی نابغه (عکس)

حسن یزدانی با شکست حریف روسی به فینال رسید تا فردا برای دیدار انتقامی با تیلور آماده شود.

به گزارش "ورزش سه "، رقابت های کشتی آزاد المپیک با کشتی حسن یزدانی و آرتور نایفونف روسی در مرحله نیمه نهایی وزن 86 کیلو و پیروزی بزرگ یزدانی و حضور او در فینال رقابت ها ادامه یافت .


در حالی که سه سال بود حسن یزدانی و تمام مردم ایران برای نبرد تاریخی یزدانی و تیلور آمریکایی لحظه شماری می کردند، بالاخره این کشتی انتقامی برای یزدانی و ایران فردا در فینال رقابت های المپیک 2020 انجام خواهد شد.


یزدانی برای رسیدن به فینال بعد از دو پیروزی راحت برابر رقبای خود به مصاف کشتی گیر روس ها رفت و در رقابتی نفس گیر و در حالی که تا لحظات پایانی کشتی با نتیجه سه بریک از حریف خود پیش بود و حریف روسی برای جبران امتیازات از دست رفته یک خم یزدانی رامال خود کرده بود و با خاک او با نتیجه 3بر 3برنده می شد،کنده حریف خود را در اختیار گرفت.شاید نفس ایرانی ها در 17ثانیه پایانی کشتی بند آمده بود. حسن که در این دیدار زیاد به آب و آتش نمی زد و بدن خود را برای نبرد جبرانی اش در دیدار فردا برابر تیلور خسته نمی کرد ، با کشیدن کنده حریف روسی او را به عقب پرت کرد تا لحظات بی نظیری در قاب تلویزیون و لنز عکاس "ورزش سه" امیر حسین خیرخواه در سالن رقابت ها در توکیو ثبت شود. 4امتیاز پاداش این حرکت نابغه ایرانی بود تا او با انتقام گرفتن از روس ها بابت شکست رضا اطری که دقایقی قبل در همین مرحله به حریف روسی باخت آماده نبرد بزرگ المپیک در رشته کشتی شود.

 

 

 

 

 

 


فردا تیلور که با شکست حریف هندی با امتیاز عالی به دیدار نهایی رسیده است باید با حسن یزدانی رقابت کند که برای این دیدار سه سال انتظار کشیده است. نبردی که یکی از زیباترین و حساسترین کشتی های تاریخ ایران می تواند لقب بگیردو امیدواریم با دعای خیر مردم و زحمات یزدانی به نفع نماینده ایران به پایان برسد.

 

 

عکس ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها