کد خبر : 1773383 | 19 مرداد 1400 ساعت 11:32 | 8.5K بازدید | 2 دیدگاه

فرصت کم مهدی مهدوی کیا 

چرا تیم ملی امید استارت نمی زند؟

بیشتر تیم های حاضر در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا که آبان ماه برگزار می شود تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرده اند اما تیم ملی امید ایران از این قاعده مستثنی است!

چرا تیم ملی امید استارت نمی زند؟ 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران در گروه B مسابقات با تیم های لبنان – تاجیکستان و نپال همگروه شده است و کار برای صعود به دور نهایی بازی ها که با حضور 16 تیم و در تاشکند برگزار می شود خیلی آسان نیست چرا که از هر گروه تنها یک تیم به طور مستقیم به دور بعدی بازی ها صعود خواهد کرد و از بین تیم های دوم در بین 11 گروه تنها چهار تیم جواز حضور در دور بعدی بازی ها را به دست خواهند آورد. با حضور تیم میزبان یعنی ازبکستان همان طور که اشاره شد دور نهایی بازی ها با حضور 16 تیم و در تاشکند برگزار می شود. 

 

از آنجایی که بازی های لیگ برتر به پایان رسیده انتظار می رفت بلافاصله تمرینات تیم ملی امید شروع شود به این خاطر که زمان زیادی تا شروع بازی ها باقی نمانده است. مرداد رو به پایان است و بازی ها هم آبان ماه برگزار می شود. بر این اساس تیم ملی امید تنها ماه های شهریور و مهر برای آماده سازی پیش رو خواهد داشت و این فرصت هم زمان زیادی برای آماده سازی نیست. به خصوص که مهدی مهدوی کیا به دلیل دوری از فوتبال ایران شناختی از بازیکنان این رده سنی ندارد و از سویی نیاز به زمان دارد تا تفکرات خویش را به بازیکنان القاء نماید. از همه مهمتر این طور نیست که او در طول ماه های شهریور و مهر تمام و کمال قادر به بهره گیری از بازیکنان امید باشد. به خصوص که بازیکنان سه تیم استقلال – تراکتور و پرسپولیس درگیر بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. در چنین شرایطی انتظار می رفت تیم ملی امید بلافاصله بعد از پایان بازی های لیگ برتر تمرینات را شروع کند اما همان طور که در خبرها خواندید فدراسیون فوتبال فعلا درگیر عقد قرارداد با مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید است و هنوز این قرارداد نهایی نشده است. 

 

گفتنی است مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود و هر چهار سال یک بار تیم های برگزیده راهی المپیک می شوند. مسابقات این دوره تنها به بهانه قهرمانی آسیا است و بازیکنان متولد 77 می توانند در آن شرکت کنند. بیشتر فدراسیون های ملی به این تیم اهمیت می دهند چرا که این تیم آینده تیم ملی است و به نوعی می شود به آن تیم ملی دوم یا تیم ملی ب گفت. هر چند تشکیل این تیم برای پشتوانه سازی تیم ملی است اما برای فدراسیون های ملی نتیجه گیری تیم ملی امید هم مهم است به این خاطر که پای اعتبار و حیثیت فوتبال ملی در میان است.

دیدگاه‌ها