کد خبر : 1773549 | 20 مرداد 1400 ساعت 13:26 | 34.2K بازدید | 7 دیدگاه

شرایط جدید باشگاه پرهوادار در مصاحبه با فراز کمالوند

نیاز فوری تراکتور به پنجاه میلیارد تومان

فراز کمالوند سرمربی جدید تراکتور می‌گوید در سخت ترین شرایط این باشگاه آمده تا به این تیم کمک کند و به حمایت هواداران نیاز دارد.

نیاز فوری تراکتور به پنجاه میلیارد تومان

 

به گزارش "ورزش سه"، کمالوند پس از یک فصل پر فراز و نشیب با استقلال و سایپا پس از پایان فصل خیلی زود به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد تا تی‌تی ها زمان اردوی پیش فصل را از دست ندهند. کمالوند در مصاحبه با ورزش سه تاکید می‌کند که در شرایطی که پول‌های میلیاردی در این باشگاه بوده همه ادعای کمک به این تیم را داشتند ولی او در این روزها که باشگاه سخت ترین روزهایش را سپری می‌کند به این تیم آمده تا تحولی در قرمزهای تبریز به وجود آورد‌. مشروح صحبت‌های کمالوند را می‌خوانید.

 

*تاوان گذشته را ما می‌دهیم
بدهی‌هایی که از گذشته روی دست باشگاه مانده و ما می‌بایست طوری برنامه ریزی کنیم که این مشکلات حل شود در هر صورت آقای نظمی صادقانه همه حرف‌ها را به مردم زده است. مردم هم این تیم را دوست دارند و به مشکلات آگاه هستند. می‌دانند که چه مشکلاتی وجود دارد در هرصورت کسانی به تیم تراکتور می‌آیند که این تیم را عاشقانه دوست داشته باشند اینجا هرکسی که امسال می‌خواهد در این تیم قبول مسئولیت کند؛ چه مدیر عامل و چه مربی واقعا کسی است که عاشق تراکتور است و می‌خواهد مشکلاتی که از گذشته مانده را حل کند. ما میراث گذشته را باید حل کنیم و تاوان اشتباهات گذشته را باید بدهیم. هیچ اشکالی ندارد این کار را انجام می‌دهیم ولی هواداران باید صبور باشند و شرایط را درک کنند و به مجموعه باشگاه کمک کنند.

 

*هواداران باید صبوری کنند
 نمی‌توانیم که باشگاه را به حال خودش رها کنیم. در هرصورت همین الان هم این چهل و پنج میلیارد تومان بدهی در حرف ساده است.  مالک باشگاه می‌خواهد این را حل کند ولی کار، کار بسیار بزرگی است و بسیار سخت است. ما نمی‌توانیم دیگر یک هزینه هنگفت را هم دوباره برای باشگاه ایجاد کنیم. در هرصورت این باشگاه باید یک پوست اندازی بکند. اشکالات گذشته وجود داشته است بازیکنانی آمدند که کارایی نداشته‌اند. حتی بعضی‌ها بدون اینکه بازی کنند جریمه‌های کلان روی دست باشگاه گذاشته‌اند و ما می بایست اول مشکل آن‌ها را رفع و رجوع کنیم. همان طور که آقای نظمی گفتند باید شفاف و صادقانه به هواداران اعلام کنیم باید صبوری کنند. امسال باید تیمی ببندیم که نمی‌توانیم از بازیکنان گران قیمت استفاده کنیم چون شرایط جذب را نداریم. ما تمام فشار را گذاشته‌ایم تا بتوانیم بدهی‌های گذشته را بدهیم و این مسئله‌ای است که خیلی راحت و صادقانه با مردم مطرح می‌کنیم و انتظار داریم مردم شرایط را درک بکنند ولی با تمام توان‌مان می‌جنگیم چون این تیم را من خودم، واقعا عاشقانه دوست دارم و الان در مقطعی به این تیم آمدم که احساس کردم این تیم به من نیاز دارد و خودم با تمام وجودم تلاش می‌کنم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم‌. ما باید یک فرجه یک ساله به باشگاه بدهیم تا در این یک سال باشگاه بتواند این بدهی‌های هنگفتی که در این چند سال روی دست باشگاه مانده است را پرداخت بکند. این امکان پذیر نیست که ما هم بتوانیم بدهی‌های سرسام آور را بدهیم هم بتوانیم امسال خیلی بودجه زیادی را برای تیم در نظر بگیریم. نتیجه اینگونه می‌شود که امسال هرچه بدهی داریم سال بعد دو، سه برابر می‌شود و واقعا شرایط به جایی می‌رسد که حیات تراکتور به خطر می‌افتد لذا باید خیلی معقول و شفاف باشیم. و این فرصت را امسال ایجاد بکنیم تا مالک باشگاه بتواند در این شرایط بد اقتصادی تیم را ببندیم.

 

*هواداران از صداقت باشگاه خوشحال باشند
ما تحریم هستیم و تیم‌هایی هستند که پشت‌شان کارخانه است و تیم‌های صنعتی هستند و بودجه تیم ما را یک فرد می‌دهد. به هرصورت همین فرد پا جلو گذاشته است و این شجاعت را داشته است که تراکتور را بگیرد باید الان کمکش بکنیم و کاری نکنیم که دل زده شود و این میسر نمی‌شود جز با اینکه امسال اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و خرج‌های میلیاردی نباید روی دست باشگاه بگذاریم و باید از گذشته‌مان عبرت گرفت. به همین خاطر تلاش‌ می‌کنیم تیمی را ببندیم که در عین حال تیم ارزانی باشد و در عین حال که ارزان است بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. این یک واقعیتی است که آقای نظمی با هواداران مطرح  کرده و هواداران باید خوشحال باشند که مجموعه باشگاه،مدیر عامل، سرمربی و سایر اعضای باشگاه صادقانه دارند مشکلات را بیان می‌کنند.

 


*برای باز کردن پنجره ۵۰ میلیارد نیاز است
 همان طور که آقای نظمی گفتند بین چهل و پنج تا پنجاه میلیارد تومان همین الان پول احتیاج داریم برای اینکه پنجره را باز کنیم. اگر قرار باشد پنجره بسته بماند نه می‌توانیم بازیکن جذب کنیم ضمن اینکه همین این پنجاه میلیارد تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و جریمه به آن می‌خورد ضمن اینکه ما جرایم پرونده‌های دیگری راهم داریم و در این سه چهار سال انباشته شده است. ما باید دنبال این باشیم که  از ظرفیت بچه‌های جوان و بومی‌مان بیشتر استفاده می‌کنیم و شرایط را به گونه رقم بزنیم که ظرف مدت کوتاهی بتوانیم تنفسی بکنیم و این بدهی‌هارا پاس کرده تا تیم به حالت روتینش برگردد. این واقعیتی است که باید هواداران درک کنند.

 

 

1629692

 

 

*نمی‌توانستیم تیکدری را به زور نگه داریم
آقای تیکدری که تمایلی نداشتند در باشگاه بمانند از طرفی هم بند جدایی در قراردادش داشت و نمی‌توانستیم به زور او را نگه داریم اما از مدیریت باشگاه خواستم و مدیریت هم این قول را به من داده که سایر نفرات را حفظ می‌کنیم. تعدادی هستند که قراردادشان تمام شده است. مثل اقای بوحمدان، تیموری، دژاگه، شجاعی و  حدودا هشت بازیکن قرارداشان تمام شده است. ما خیلی تمایل داریم که این بازیکنان بمانند  به هرصورت دوست نداریم سازمان تیم بهم بخورد اما ماهم یک سری مشکلات و گرفتاری‌ها داریم. مشکلاتمان مالی است و اگر بچه‌ها شرایط را درک کنند ما خیلی علاقه مند هستیم بچه هارا حفظ کنیم. امسال سالی است که کسانی می‌توانند به تراکتور کمک کنند که عاشقانه دوست داشته باشند. ما نباید بدهی‌هایی که امسال روی دست باشگاه مانده امسال هم دوباره بدهی دیگری روی دست باشگاه بگذاریم خب بعد در نهایت سال به سال بدهی‌ها بیشتر می‌شود و به جایی می‌رسد که تیم از بین می‌رود.

 

*الویت باز کردن پنجره نقل و انتقالات است
 تماشاچی‌ها و هواداران که این تیم را دوست دارند بدانند مربی‌ای آمده است که با این تیم انس گرفته است سه سال از بهترین روز‌های زندگی‌اش را با این تیم گذرانده و عاشقانه تیم را دوست دارد و همه کار برای تیمش می‌کند اما در این راه شرایط را درک کنند. ما زمانی شرایطی بوده که از بازیکنان گران استفاده کردیم از ستاره‌ها استفاده کردیم اما الان این شرایط وجود ندارد و نباید باشگاه را تحت فشار گذاشت. واقعا شرایط جذب این بازیکنان وجود ندارد. چند سال پیش همین مشکلات برای تیم به وجود آمد و پنجره تیم بسته شد و حتی تیم در شرایط سقوط قرار گرفت و دوستان این را فراموش نکردند. ما نمیخواهیم آن شرایط دوباره تکرار شود. فکر می‌کنم چهارسال پیش بود (زمان آقای گل محمدی) دو پنجره نقل و انتقالاتی بسته شد که اول آقای گل محمدی بودند بعد آقای ساغلام بودند که تیم در آستانه سقوط هم رفت و ما یکبار این شرایط را دیدیم و باید درس بگیریم تا دوباره این اتفاق برای ما نیفتد. الان مهم‌ترین الویت باز کردن پنجره نقل و انتقلاتی است و به همین خاطر باید شفاف به مردم بگوییم که نمیتوانیم هزینه‌های  سرسام آور بکنیم.امسال باید تلاش کنیم بدهی‌هارا بدهیم.

 


*کسانی بیایند که واقعا تراکتور را دوست دارند
بازیکن جذب می‌کنیم ولی بسیاری از این گزینه هایی که مطرح می‌شود ساخته و پرداخته ذهن فضاهای رسانه‌ای است و ما با بسیاری از این دوستانی که اسم‌شان مطرح می‌شود اصلا مذاکره نکردیم و این واقعیت ندارد. بازیکنانی که دارای قرارداد هستند آقای واسعی، ایمانی و اخباری با ما قرارداد دارند و حفظ شان می‌کنیم و سعی می‌کنیم یک تعداد بازیکن خوب هم اضافه کنیم ولی من همه حرفم این است هواداران‌مان شرایط باشگاه را درک کنند. به هر صورت باشگاه در این مشکلات گرفتار شده و ما باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را حل کنیم. به هر صورت کسانی می‌آیند به تراکتور کمک کنند که واقعا این تیم را دوست داشته باشند. باید از خود گذشتگی کنند و به تیم محبوب شان کمک کنند و من این را با صدای بلند می‌گویم که پای کار هستم. بالاخره مردم باید بفهمند که چه کسانی واقعا این تیم را دوست دارند. من هیچ موقع به خاطر پول طرفدار تراکتور نبودم و من در مجموع سه سالی که در تراکتور بودم که با این تیم به لیگ برتر رسیدیم مجموع دریافتی ام به پانصد میلیون تومان نرسید. الان هم حس کردم تراکتور به من نیاز دارد و می‌بایست کسی بیاید که یک سری سختی ها را تحمل کند و من حاضرم و به خاطر عشقی که به تراکتور دارم این کار را می‌کنم ولی همه کمک کنیم که مالک باشگاه بتواند این هزینه ها را پرداخت کند.

 


*با جوانان آبرومند نتیجه می‌گیریم
وقتی پرسپولیس و استقلال پنجره شان بسته می‌شوند با این همه حمایتی که می‌شوند نمی‌توانند همه مشکلات را حل کنند و ماهم باید شرایط را درک کنیم. آقای زنوزی هم آمد از مال و جان زندگی اش گذاشته برای همشهری‌هایش و هیچ اشکالی ندارد ما یک سال هم یک مقدار بودجه تیم مان را محدود می‌کنیم و از بازیکنان گران قیمت استفاده نمی‌کنیم ولی مردم نگران نباشند علی رغم اینکه از بازیکنان جوان استفاده می‌کنیم سعی می‌کنیم یک نتیجه آبرومند بگیریم ضمن اینکه باید یک جایی هم به بازیکنان بومی اینجا میدان داده شود. یک نسل طلایی دهه هفتاد اینجا ساخته شد که از آن نسل بازبکنان بزرگی به تیم ملی رفتند.

 

*باید به سمت بومی سازی برویم
ما الان در تیم مان یک سری جوان داریم مثل بهزاد سلامی، علی فتحی و در کنار اینها یک سری بازیکن مثل نریمان جهان، نقی زاده، اکبر ایمانی را داریم که ترک زبان هستند و ما باید به سمت بومی سازی هم برویم و اگر دنبال این هستیم که تراکتور به حیات خودش ادامه دهد باید این واقعیت ها را بدانیم و با تحت فشار گذاشتن باشگاه چیزی درست نمی‌شود و ما آمده‌ایم که جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم و این چندساله اشتباهات انقدر زیاد بود و پرونده های زیادی علیه تراکتور ایجاد کردند و ما قرار نیست این ها را تکرار کنیم. یک جاهایی هم باید هواداران‌مان مارا درک کنند. ما عاشقانه آمده‌ایم به تیم کمک کنیم و آنها هم باید به کمک ما بیایند. همه با هم صبوری کنیم و مطمئن باشیم اگر یک فصل دندان روی جگر بگذاریم این بازیکنان جوان رشد می‌کنند در کنار با تجربه ها و انشاالله در سال‌های آینده می‌توانیم تیمی داشته باشیم که از همین بچه‌ها ستاره ساخته باشیم.

 

1629693

 

 

*در سخت ترین روزها برگشتم
فراز کمالوند اگر بعد از ده سال به تراکتور برگشته در روزهایی به این تیم برگشته که سخت ترین روزهای تیم است و مردم باید بفهمند چه کسی تراکتور را دوست دارد و می‌خواهد به این تیم کمک کند. مردم آذربایجان آدم های هشیاری هستند و الان آقای زنوزی یک فرد است که می‌خواهد بدهی‌های انباشت شده چندسال گذشته را پرداخت کند و ما باید به او کمک کنیم.

 

*آمدن تونی گولم قطعی شده
دستیارهای‌مان آقای تونی گولم قطعی شده و در حال رایزنی هستیم و از دو سه نفر که قبلا بازیکن تراکتور بودند استفاده می‌کنیم و در عین حال می‌خواهیم اینجا علاوه بر پرورش بازیکنان، کسانی که واقعا تعصب دارند روی این باشگاه و زحمت کشیدند پرورش پیدا کنند. هم از مربیان بومی استفاده می‌کنیم و هم از بازیکنان سابق‌.

 

*زمان پول‌های میلیاردی همه بودند
هرکس تراکتور را دوست دارد الان باید به این تیم کمک کند وگرنه آن روزهایی که پول های میلیاردی بوده که همه بودند و الان دوست داریم در شرایط سخت به تیم‌متن کمک کنیم. هواداران از ما حمایت کنند که این اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها