کد خبر : 1774876 | 29 مرداد 1400 ساعت 14:18 | 63.3K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال باید دست از مقایسه بردارد؛

بختیاری‌زاده: دانشگر راه را درست نمی‌رود

پیشکسوت استقلال می گوید در حال حاضر فقط همدلی بین ارکان تیم می تواند به این باشگاه کمک کند و در غیر این حالت استقلال از اهدافش دور می شود.

به گزارش ورزش سه، سهراب بختیاری زاده مدافع سابق استقلال در مورد نگرانی هواداران این تیم در فصل نقل و انتقالات گفت: طبیعی است که هواداران نگران باشند و باید به آنها حق داد ولی چیزی که حتی از یارگیری مهم تر است این است که کادر فنی که فصل گذشته در کنار تیم بوده و لیگ را تمام کرده امسال هم برای فصل بعد شروع به کار کردند و در حال برنامه ریزی برای سال آینده هستند و این موضوع نکته مثبتی است و می تواند به روند تیم برای فصل آینده کمک کند. استقلال در چند سال اخیر تغییر و تحولات زیادی داشته و کمتر شاهد این بودیم که یک مربی بازیکنانی که نمی خواهد را از تیم دور کند و این موضوع شاید خودش از بخش جذب بازیکن مهمتر است. نکته ای که در این بین هست این است که کادر فنی تقویت و حمایت شود که بتواند با آرامش کارشان را انجام بدهند.


او درمورد جدایی بازیکنان استقلال از جمله مهدی قایدی ادامه داد: مهدی قایدی بازیکن تاثیرگذاری است و در این موضوع شکی نیست ولی او هم برای پیشرفت فوتبال و شرایط زندگی خودش باید این حق را به او بدهیم که باشگاهش را عوض کند و به باشگاه دیگری برود. فقط امیدوارم کادر فنی برنامه خوبی برای فصل بعد داشته باشد و جدایی قایدی به تیم ضربه نزند و باقی بازیکنانی که جدا شدند مستعد بودند ولی یا مصدوم و یا اینکه از شرایط آرمانی دور بودند و در هر حال جزو بازیکن اصلی نبودند و در بین آنها فقط دانشگر است که به اعتقاد من بسیار با کیفیت است ولی راه را درست نمی رود و یک روز خودش بابت از دست دادن این روزها حسرت می خورد.


بختیاری زاده ادامه داد: یک نکته دیگری که خیلی مهم است و می تواند به استقلال کمک کند این است که کادر فنی این شانس را دارد که ۷,۸ بازیکن اصلی که سال گذشته بیشترین بازی ها را انجام دادند حفظ کند و  این بازیکنان می توانند نقش اسکلت تیم را بازی کنند.


وی در خصوص حمله هواداران به مدیریت عنوان کرد: حمله و انتقاد به کادر مدیریتی نمی‌تواند به استقلال کمک کند و خود فرهاد مجیدی و کادر فنی باید رفتارشان به گونه‌ای باشد که این تنش ها را از بین ببرند. چه با مصاحبه کردن و چه ارتباط با طرفداران. زمانی یک تیم می‌تواند موفق باشد که کادر مدیریتی و کادر فنی حتی در شرایط بد اقتصادی هم دل باشند. مسایل سخت افزاری و مالی در فوتبال مهم هستند ولی تعیین کننده نیستند . چیزی که می تواند حتی در شرایط سخت و شرایطی که امکانات تان ایده‌آل نیست کمک کند همدل، هماهنگ و همراه بودن است و خیلی از ضعف ها را می‌توانید به این شکل پوشش دهیم و یاد بگیریم دست از مقایسه کردن با تیم های دیگر برداریم. اینکه تیم‌های دیگر چه بازیکنانی جذب کردند و کجا تمرین می کنند و غیره به روند استقلال کمک نمی کند. باید روی دارایی های خودمان تمرکز کنیم و این گونه ضعف ها بهتر شناسایی می شوند و می توانیم آنها را برطرف کنیم.


بختیاری زاده در پایان در مورد اینکه بهتر است استقلال در چه پست هایی بازیکن جذب کند و چه بازیکنانی را بگیرد افزود: همه مسائل فنی یعنی جذب بازیکن، رفتن بازیکنان حتی بازیکنان اسمی به کادر فنی مربوط است و هر شرایطی می گویند باید انجام شود. من نمی‌توانم از بازیکنی اسم ببرم ولی چیزی که من موافقش هستم که می‌تواند به تیم کمک کند حفظ اسکلت تیمی است و اینکه با جذب چند بازیکن جوان و مستعد می توانیم سال بعد موفق باشیم و نباید نگران باشیم. برای استقلال آرزوی موفقیت دارم و انشالله فصل بعد را به خوبی سپری کنند.

دیدگاه‌ها