کد خبر : 1775494 | 01 شهریور 1400 ساعت 13:13 | 41.8K بازدید | 1 دیدگاه

شجاعی – دژاگه؛ همچنان جذاب، همچنان گران

اشکان و مسعود بازهم در لیگ ایران بازی می‌کنند؟

کاپیتان های سابق تیم ملی هنوز برای فصل جدید تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده اند.

اشکان و مسعود بازهم در لیگ ایران بازی می‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در اواخر لیگ بیستم و چند ماه پیش از پایان موعد قرارداد سه ساله خود با باشگاه تراکتور، به همکاری شان با این باشگاه تبریزی خاتمه دادند. حضور این دو در فوتبال ایران پس از یک دهه بازی در سطح اول فوتبال دنیا، اتفاق بسیار جذابی بود که برای رقم زدن آن نیاز به هزینه بالایی بود؛ هزینه ای که پیش از آن چند باشگاه علی رغم تمایل برای داشتن این بازیکنان، توان پرداختش را نداشتند.

 

اشکان دژاگه با حضور در تیم های هرتابرلین، وولفسبورگ، ناتینگهام فارست و فولام و مسعود شجاعی با حضور در تیم هایی چون اوساسونا، آ.اک.آتن و لاس پالماس، اهداف گرانقیمتی برای باشگاه های ایرانی به شمار می رفتند و حضورشان در ایران تا پیش از عقد قرارداد با تراکتورِ تازه خصوصی شده به غیرممکن میل می کرد و چندین بار دیگر باشگاه‌های ایرانی تلاش های ناموفقی برای جذب شان انجام داده بودند؛ با حضور در تراکتور اما دژاگه برای اولین بار و شجاعی بعد از یک دهه در لیگ برتر فوتبال ایران بازی کردند تا تابو شکسته شود؛ تابویی که در مورد برخی از بازیکنان همچون رضا قوچان نژاد هنوز شکسته نشده است.

 

1636629

 

پس از پایان همکاری با تراکتور، عده ای تصور می کردند که اشکان و مسعود به پایان راه فوتبال خود رسیده اند اما تمایل چند باشگاه برای جذب این دو بازیکن نشان می دهد که آنها هنوز می توانند به ادامه فوتبال خود در لیگ برتر ایران امید داشته باشند. کاپیتان های سابق تیم ملی با توجه به سبک بازی شان همچنان می توانند حضوری مفید در یک تیم داشته باشند اما به شرط این که آن تیم توان پرداخت مبلغ مورد نظرشان را داشته باشد.

 

1636632

 

1636631

 

بر اساس شنیده ها از منابع آگاه، حداقل مبلغی که مسعود شجاعی برای حضور در یک تیم جدید در نظر گرفته 15 میلیارد تومان است؛ وب سایت ترانسفر مارکت که در زمان حضور شجاعی در تراکتور قیمت او را 700 هزار یورو (21 میلیارد تومان فعلی) درج کرده بود، در حال حاضر ارزش این بازیکن را 200 هزار یورو (حدود 6 میلیارد تومان) اعلام کرده است. البته باتوجه به قیمت هایی که در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران شاهدش هستیم، پرداخت مبلغ درخواستی شجاعی، در صورتی که یک باشگاه توان آن را داشته باشد، خیلی عجیب به نظر نمی رسد.

 

 

 

1636630

 

ترانسفر مارکت برای اشکان دژاگه هم در زمان حضور در تراکتور قیمت 800 هزار یورو (24 میلیارد تومان فعلی) را درج کرده بود؛ قیمت این بازیکن در سایت یاد شده در حال حاضر 200 هزار یورو تعیین شده است. بی شک با توجه به مبلغ قرارداد اشکان با تراکتور، برای جذب او هم مبلغی در حدود حداقل خواسته مسعود شجاعی نیاز است؛ این در حالی است که طی هفته های اخیر از باشگاه استقلال به عنوان مشتری جدی اشکان یاد شده اما مشخص نیست که آیا این خبر مثل سال های گذشته فقط در حد نوشته باقی می ماند یا آبی ها این بار دست به جیب شده و این ستاره پا به سن گذاشته را به خدمت خواهند گرفت.

 

نکته دیکه در مورد اشکان دژاگه و مسعود شجاعی وجود دارد، سن این دو بازیکن است. آنها به ترتیب 35 و 37 سال سن دارند؛ سنی که در بازار نقل و انتقالات این فصل فوتبال ایران یک سن عادی به حساب می آید چرا که بسیاری از شاه ماهی های نقل و انتقالاتی لیگ بیست و یکم در این محدوده قرار دارند و اکثر جابجایی های مهم تا این لحظه مربوط به بازیکنان بالای 30 سال بوده و چهره هایی چون سجاد شهباززاده و شیمبا که تیم جدید خود را انتخاب نکرده اند با 31 و 37 سال سن هنوز مشتریان پر و پا قرصی دارند.

دیدگاه‌ها