کد خبر : 1775700 | 02 شهریور 1400 ساعت 15:50 | 26.9K بازدید | 6 دیدگاه

ایران- کره جنوبی؛ در تهران و شاید با حضور تماشاگر

عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که آنها در تلاش هستند تا دیدار چهارم ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر کره جنوبی با حضور تماشاگران برگزار شود.

ایران- کره جنوبی؛ در تهران و شاید با حضور تماشاگر

به گزارش "ورزش سه"، «تیم ملی ایران پس از دو سال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف حریفان خواهد رفت». این صحبت های مهمی بود که شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در بخش خبری ساعت ١۴ شبکه اول سیما مطرح کرد تا بدین ترتیب و به صورت رسمی، نگرانی ها بابت عدم میزبانی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی از بین برود.


در حالی که طی 2 سال گذشته تیم های ایرانی چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی، به دلیل مشکلات کرونا و یا مسائل غیر فوتبالی قادر به میزبانی از حریفان در ایران نبودند، سرانجام این طلسم شکسته شد و در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، شاگردان دراگان اسکوچیچ قادر خواهند بود تا در تهران پذیرای حریفان خود باشند و در همین راستا، پنج شنبه 11 شهریور در استادیوم آزادی میزبان سوریه خواهند بود.


اما نکته مهمی که عزیزی خادم در صحبت هایش به آن اشاره کرد، احتمال حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دومین دیدار خانگی تیم ملی و برابر کره جنوبی است. رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «با AFC وارد تعامل خوبی شدیم. به هرحال این نهاد نیز الزامات خاص خودش را دارد و باید با یک رفتار تعاملی، هماهنگی با این نهاد بالادستی و نیز سازمان های داخلی، کار را پیش ببریم تا رضایت افکار عمومی فراهم شود. بازی اول در پیش است و همه کارها برای انجام در تهران انجام شده است.»


عزیزی خادم ادامه داد: «درباره حضور تماشاگران، بازی اول را بعید می دانم، اما بعد از آن باید به دوحه سفر کنیم و بازی سوم در امارات و بازی چهارم مقابل کره جنوبی است و احتمالا بتوانیم کسانی که واکسن زدند را با کارت ویژه اجازه ورود بدهیم. امیدواریم موجب خشنودی و خوشحالی مردم شویم که بزرگترین سعادت دنیوی و اخروی است.»


در حالیکه از زمان شیوع ویروس کرونا تماشاگران حق حضور در استادیوم ها را نداشته اند، طلسم شکنی فدراسیون عزیزی خادم در بازی 20 مهر ماه برابر کره جنوبی، می تواند سرآغاز حضور طرفداران تیم ها در استادیوم های کل کشور، در زمان برگزاری رقابت های لیگ برتر باشد.


به هر حال باید دید آیا فدراسیون قادر خواهد بود در زمان برگزاری دیدار برابر کره جنوبی ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و مسئولین AFC را برای برگزاری دیدار برابر کره جنوبی با حضور تماشاگران قانع کند یا این مسئله انجام نخواهد شد.

دیدگاه‌ها