کد خبر : 1775865 | 03 شهریور 1400 ساعت 13:00 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

درگاهی بدون حکم همچنان رییس است

بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک ۴۰ روزه شد

فدراسیون ژیمناستیک ایران به دلیل مشخص نبودن وضعیت مدیریتش همچنان بلاتکلیف است!

بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک ۴۰ روزه شد

به گزارش  "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون ژیمناستیک ایران که در سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی دست و پنجه نرم کرد، اکنون به دلیل مشخص نبودن وضعیت مدیریت این مجموعه بلاتکلیف است.

 

ثبت نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه داشت. در پایان مهلت قانونی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، ۱۳ کاندیدا با نام های ناصر اخوان، امید نوید، حبیب نوظهوری، مرجان همتی‌نژاد، الهام جعفری، رضا محمد کاظمی، احمد سعادتمند، محسن سلیمانی، زهرا اینچه درگاهی، حامد جولایی، کیانوش سقراطی، مرتضی نظری و فرزین قاسم‌زاده برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند.

 

پس از ثبت نام کاندیداها، وزارت ورزش و جوانان صلاحیت‌ها را به طور رسمی اعلام نکرد تا فدراسیون ژیمناستیک همچان بلاتکلیف باشد چرا که برای این فدراسیون هنوز هم سرپرستی انتخاب نشده است!

 ۱۹ تیرماه سال ۱۳۹۶ مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با ریاست وزیر ورزش و با حضور داورزنی معاون ورزش قهرمانی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد که زهرا اینچه درگاهی با ۲۴ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد.

 

باتوجه به این موضوع و پایان دوره ۴ ساله، درگاهی از ۱۹ تیر ۱۴۰۰ سمتی در فدراسیون ندارد و این درحالی است که با گذشت بیش از ۴۰ روز این فدراسیون بدون سرپرست اداره می شود.

همچنین سه ماه از ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک می گذرد و وزارت ورزش تاکنون اقدامی در خصوص انتشار اسامی افراد تایید صلاحیت شده نکرده تا همچنان برگزاری انتخابات این فدراسیون در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

 

البته مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مصاحبه ای اعلام کرد که اینچه درگاهی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک رد صلاحیت شده است.  او تصریح کرد: نامه ای از بازرسی کل کشور دریافت کردیم که بر اساس ارزیابی بازرسی کل کشور، وی را فاقد صلاحیت مدیریتی دیده و از سوی وزارت ورزش و جوانان به دلیل تطبیق مدیریتی تایید نشد.

 

اما طبق اسناد موجود، درگاهی با گذشت حدود ۴۰ روز از دوره ریاستش، هنوز در فدراسیون ژیمناستیک حضور دارد، نامه های این فدراسیون را همچنان با عنوان ریاست فدراسیون امضا می کند و این درحالی است که وزارت ورزش و جوانان هم در مقابل این عمل سکوت کرده چرا که دوره درگاهی به پایان رسیده و هیچ حکمی برای ابقای او در این پست از سوی وزارت ورزش صادر نشده است.

باتوجه به اینکه ژیمناستیک ایران در کسب سهیمه المپیک ناکام ماند و دوره درگاهی به پایان رسید، باید دید وزارت ورزش و جوانان چه زمانی تصمیم می گیرد که این فدراسیون را از بلاتکلیفی خارج کند؟

دیدگاه‌ها