کد خبر : 1777446 | 11 شهریور 1400 ساعت 13:34 | 32.7K بازدید | 6 دیدگاه

چالش انتظارات بالا در گل‌گهر؛

رونمایی از نسخه جدید تیمِ قلعه‌نویی(عکس)

تمرینات تیم فوتبال گل‌گهر از امروز با اضافه شدن ملی‌پوشان شکل جدی تر به خود گرفته است.

رونمایی از نسخه جدید تیمِ قلعه‌نویی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از همان ابتدا که امیرقلعه‌نویی هدایت آبی‌پوشان سیرجانی را برعهده گرفت، مشخص بود که این مربی از گل‌گهر تیمی مدعی خواهد ساخت که به سختی به حریفان امتیاز می‌دهد و اگرچه آنها در سالی که گذشت مقابل 4 تیم ابتدایی جدول رده‌بندی نتایج خوبی نگرفتند، اما در سایر بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و کسب رتبه پنجمی و رسیدن به جمع 4 تیم پایانی مسابقات در جام حذفی موید همین موضوع است.


سرمربی باتجربه گل‌گهر برای تقویت تیمش در سال اول بازیکنانی نظیر میلاد زکی پور، مرتضی تبریزی، علیزاده، فرشید باقری، علی دشتی، آرمین سهرابیان، علیرضا حقیقی، نوید عاشوری، سعید صادقی، رضا شکاری و چند بازیکن دیگر را به خدمت گرفت که برخی از آنها دیگر در تیم‌های قبلی جایگاهی نداشتند و توانستند در گل‌گهر به مراتب نمایشی بهتر از تیم گذشته‌شان داشته باشند و البته برخی از این بازیکنان هم در فصلی که گذشت از نظر فنی عملکرد خوبی نداشتند ولی همچنان این فرصت در فصل پیش رو پیش روی آنها قرار داده شده است.

 

1639699


علاوه بر این بازیکنان حفظ بازیکنانی از فصل نوزدهم لیگ برتر نظیر زنده روح، شاکری، منشا، برزای و ابراهیمی و ایجاد هماهنگی میان آنها و بازیکنان تازه به خدمت گرفته، درنهایت تیمی را رقم زد که در لیگ بیستم برخلاف لیگ نوزدهم که سیرجانی‌ها تا هفته آخر برای نیفتادن می جنگیدند، تا آخرین مسابقه که مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی شکست خوردند، امید کسب سهمیه آسیایی داشتند و در برخی هفته های اول نیم فصل نیز صدرنشین ناخوانده جدول بودند.

 

1639701


در فصل جدید بی شک انتظارات از گل‌گهر بالا رفته و در میان اعضای تیم نیز مانند هواداران به کسب نتایج بهتر اندیشیده می‌شود که البته این موضوع با توجه به عملکردی که تیم های مدعی نظیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان در فصل نقل و انتقالات داشته‌اند، اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود.


در این میان اما برای ثبت نتیجه‌ای بهتر از آنچه در لیگ بیستم رقم خورد، امیرقلعه‌نویی اولویت اول خود را روی تمدید قرارداد با بازیکنان کلیدی فصل گذشته تیمش گذاشت که اتفاقا با پیشنهاداتی نیز از سوی تیم های مدعی روبرو شده بودند و مدیران گل‌گهر با حفظ بازیکنانی نظیر زکی‌پور، علیزاده، صادقی، سهرابیان، عاشوری و درنهایت زنده روح به خوبی توانستند این خواسته سرمربی تیم را جامه عمل بپوشانند.

 

1639702


قدم بعدی برای تقویت تیم خرید بازیکنان جدید در راستای پوشش نقاط ضعف تیم در لیگ بیستم بود که برای رسیدن به این هدف روی بازیکنانی دست گذاشته شد که خیلی در پنجره تابستانی توجهی از سوی تیم‌های مدعی روی آنها تمرکز وجود نداشت و با این شیوه مدیران گل‌گهر بدون اینکه زمان را از دست بدهند، توانستند با بازیکنان مورد نظر کادر فنی تیم به توافق دست پیدا کنند.


علیرضا حقیقی و علیرضا ابراهیمی را می‌توان مهم‌ترین جداشده‌های تیم گل گهر پس از پایان فصل نامید که البته کادر فنی هم مشکلی با این موضوع نداشت؛ در سوی مقابل در خط دروازه فروزان و منادی به اردوی سیرجانی‌ها اضافه شده‌اند که فصل خوبی را با تیم هایشان در فولاد و سایپا پشت سر گذاشتند. در خط دفاعی برای جانشینی علیرضا ابراهیمی پس از مصدومیت ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده و مسیح زاهدی به گل‌گهر پیوستند. از دیگر خریدهای مهم گل‌گهر در فصل جدید باید به مهدی تیکدری، ساسان حسینی و حسین نخودکار اشاره کرد که باز هم به دور از هیاهوی بازار و شایعات زیادی که پیرامون برخی بازیکنان وجود داشت، انجام شد تا این باشگاه سیرجانی نشان دهد توجهی به برخی بازیکنان که نامشان زیاد در پنجره نقل و انتقالات شنیده می‌شد ندارد و بیشتر تمرکز خود را روی جذب مهره‌هایی گذاشته که نیازهای فنی و تاکتیکی تیم را پوشش دهند.

 

1639703


درنهایت تغییر مهم دیگری که در گل‌گهر نسبت به فصل گذشته ایجاد شده، حضور مجتبی سرآسیایی به عنوان دستیار جدید امیرقلعه‌نویی و جدایی جلال امیدیان است که سال جدید در پیکان کنار مجتبی حسینی خواهد بود  و باید دید این مربی که طی سال های گذشته در پدیده، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان تجربیات زیادی کسب کرده، با حضور در کنار امیرقلعه‌نویی چه عملکردی خواهد داشت و چه جایگاهی می تواند در تیم جدید برای خود کسب کند.


این ها تمام تغییرات گل‌گهر برای شروع لیگ بیست و یکم بوده است؛ لیگی که امیرقلعه‌نویی امیدوار است بتواند در آن نتایج بهتری نسبت به فصل گذشته کسب کند و البته که این موضوع ارتباط مستقیم به عملکرد بازیکنان در سیستم مورد نظر کادر فنی دارد. به این موارد باید محرومیت تقریبا طولانی مدت امیرقلعه نویی و سعید الهویی یکی از دستیاران پرکار و فعال او را هم اضافه کرد که می‌تواند پاشنه آشیل تیم در هفته‌های ابتدایی شود.

 

1639704


ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که همچنان فصل نقل و انتقالات ادامه دارد و تا چند روز پس از شروع لیگ نیز ادامه خواهد داشت و این فرصت وجود دارد که کادر فنی گل‌گهر با بررسی شرایط بازیکنان و میزان تطابق آنها با تاکتیک‌های تیم نسبت به ایجاد تغییرات اقدام کنند.


گل‌گهر در از شنبه هفته‌ای که به انتهای آن رسیده‌ایم تمرینات خود را در کمپ الیاف آغاز کرده است و باید دید در فصلی که از روزهای پایانی مهر ماه آغاز می شود، چه عملکردی خواهد داشت؛ تیم های امیرقلعه‌نویی همواره یکی از جذابیت‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده اند و در فصل جدید هم با اتفاقاتی که در دیدارهای گل‌گهر مقابل برخی تیم ها از جمله استقلال و پرسپولیس رخ داد، غیر از این نخواهد بود.

دیدگاه‌ها