کد خبر : 1777558 | 11 شهریور 1400 ساعت 23:04 | 67.4K بازدید | 9 دیدگاه

واکنش وب سایت AFC به پیروزی ایران برابر سوریه

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت جهانبخش پیروزی تیم ملی ایران بر سوریه را تضمین کرد.

واکنش وب سایت AFC به پیروزی ایران برابر سوریه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی با نتیجه یک بر صفر از سد سوریه گذشت. وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیتر "جهانبخش پیروزی تیم ملی ایران بر سوریه را تضمین کرد"، به بررسی این دیدار و برتری شاگردان اسکوچیچ پرداخت.


وب سایت AFC در این زمینه نوشت: گل کاپیتان علیرضا جهانبخش، تعیین کننده بود زیرا ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی سوریه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. جهانبخش با ضربه ای که منحرف شد، در دقیقه 56 تیم را از بن بست خارج کرد. پاداش تیم ملی کسب سه امتیاز مقابل تیم نزار محروس بود که شانس های ضعیف و بسیار اندکی داشت.

 

 

1639925

 


ایرانی ها در دیدار سه شنبه خود در دوحه با عراق این شانس را خواهند داشت که دو برد را از آن خود کنند، در حالی که سوریه این فرصت را خواهد داشت تا در امان مقابل امارات متحده عربی به میدان برود.
ایران که تقریباً در نیم قرن گذشته در برابر سوریه بدون شکست بوده، به عنوان تیم برتر به میدان رفت و در دقایق ابتدایی توسط شجاع خلیل زاده در دقیقه 3 روی ضربه کرنر سامان قدوس شانس گلزنی داشت.
علیرغم اینکه سوریه در رنکینگ فیفا 54 رتبه پایین تر از ایران است، اما یک موقعیت طلایی را در دقیقه 16 برای خود ایجاد کرد، هنگامی که عمر خریبین با عبور از شجاع خلیل زاده ضربه اش را زد اما تلاش او خطری را روی دروازه ایران ایجاد نکرد.


یازده دقیقه پس از آغاز نیمه دوم و بعد از یک حرکت تهاجمی، توپ را به شکل دقیقی برای علیرضا جهانبخش تأمین کرد که ضربه او پس از برخورد با ثائر کروما، یک انحراف قابل توجه پیدا کرد و راه ورود به دروازه سوریه را پیدا کرد. در پایان مردان اسکوجیچ پیروزی خود برای راهیابی به قطر را مهر زدند.

دیدگاه‌ها