کد خبر : 1777734 | 12 شهریور 1400 ساعت 19:36 | 55.9K بازدید | 15 دیدگاه

شب شرم‌آور هواداران مجارستان در بوداپست (عکس)

انگلیس شب گذشته در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف مجارستان رفت و با نتیجه 0-4 به پیروزی رسید اما پس از بازی تمام صحبت‌ها درباره رسوایی هواداران میزبان در پوشکاش آرنا بود.

شب شرم‌آور هواداران مجارستان در بوداپست (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اولین جرقه‌ها پیش از سوت آغاز بازی دیده شد، زمانی که بازیکنان انگلیس پیش از شروع دیدار به نشان اعتراض علیه نژادپرستی و تبعیض زانو زدند و هواداران تیم مهمان شروع به هو کردن نایب قهرمان اروپا کردند. این هیاهو در نهایت منجر به پرت کردن وسایل و لیوان به سوی بازیکنان انگلیس در طول مسابقه شد. 
علاوه بر این هواداران مجارستانی در هنگام پا به توپ شدن رحیم استرلینگ و جود بلینگام رنگین پوست صدای میمون درمی‌آوردند که رسوایی نژادپرستانه بعدی آنها به حساب می‌آمد. در نظر داشته باشید که این دفعه اولی نیست که چنین اتفاقاتی در مجارستان رخ می‌دهد. 

 

1640273

 

1640274


هواداران مجارستان پیش از این در مسابقات جام ملت‌های اروپا نیز به رفتارهای زننده متهم شده بودند. آنها در یورو 2020 اقداماتی مشابهی را در جریان دیدار برابرفرانسه و بازی آخر مرحله گروهی برابر آلمان نیز انجام داده بودند. تیم ملی این کشور باید دو دیدار خود در اروپا را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند اما چون بازی برابر انگلیس رسما بازی فیفا بود، این محرومیت در جریان این بازی اعمال نشد. 
بازیکنان انگلیس در ابتدا سعی کردند شرایط را چندان سخت نکرده و رایس وانمود کرد که در حال نوشیدن جرعه‌ای از یکی از لیوان‌های پرتاب شده است. اما اوضاع خیلی زود جدی شد و پرتاب اجسام در جریان شادی پس از گل ادامه پیدا کرد. سپس فریادهای نژادپرستانه شدت گرفت. گابریل کلارک، خبرنگار آی تی وی، گفت:« ما پشت دروازه انگلیس هستیم. متاسفانه باید بگویم که هواداران روی این سکوها ابتدا به رحیم استرلینگ و سپس به جود بلینگام که در حال گرم کردن بود توهین کردند. نمی‌دانم که بازیکنان متوجه این اتفاق شدند یا خیر.»

 

1640275

 

1640276


هنوز مشخص نیست که آیا فیفا پس از رسوایی بازیکنان در این موضوع دخالت کرده و جریمه‌ای در نظر خواهد گرفت یا خیر. زمان زیادی باقی نمانده است. بازی خانگی بعدی مجارستان چهارشنبه هفته آینده برابر آندورا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها