کد خبر : 1778236 | 15 شهریور 1400 ساعت 12:17 | 14.9K بازدید | 1 دیدگاه

شمایی از تمرینات ملی؛ این تیم چقدر آماده است؟

تیم ملی در فاصله 2 روز تا بازی حساس با عراق اولین تمرین جدی خود را زیر نظر سرمربی انجام داد.

شمایی از تمرینات ملی؛ این تیم چقدر آماده است؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران راه دشواری را برای رسیدن به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 پیمود. راهی که به خاطر کسب نتایج عجیب در دور رفت، به یک باره و به صورت کاملا غیرقابل پیش بینی شاهد سخت شدن آن بودیم؛ تغییر و تحولات صورت گرفته در کادر فنی و به روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ شرایط را تا حد قابل قبولی بهتر کرد و تیم ملی در 4 بازی پایانی خود در مرحله دوم مقدماتی موفق شد 4 برد کسب کرده و به عنوان تیم اول صعود کند. این تنها فرمولی بود که به صدرنشینی تیم ملی و صعود بی اما و اگر می انجامید و تا آخرین لحظه برای تحقق آن حرص خوردیم و استرس کشیدیم.

 

تیم ملی با صعود از آن گروه در دور نهایی با تیم های کره جنوبی، عراق، سوریه، لبنان و امارات همگروه شد؛ گروهی که خیلی ها معتقد هستند اگر تیم ملی خودش باشد، مشکلی چندانی برای صعود از آن نخواهد داشت. برای رقم زدن صعودی آسان و تجربه نکردن دوباره شرایط سخت دور قبل، تیم ملی نیاز به شروعی خوب در مسابقات دارد؛ اتفاقی که با پیروزی مقابل سوریه در بازی اول از نظر امتیازی تحقق یافت اما به نوع بازی تیم ملی نقدهای بسیاری وارد بود. شاگردان اسکوچیچ در غیاب این سرمربی به هر نحوی که بود سوریه را با تک گل جهانبخش شکست دادند تا با پیروزی به استقبال بازی مهم مقابل عراق در گام دوم بروند؛ بازی که روز سه شنبه برگزار می شود.

 

1641072

 

عراق در خانه کره جنوبی این تیم را متوقف کرد تا نشان بدهد حریف خطرناکی است. البته برای پی بردن به این موضوع نیازی به بازی با کره نبود چرا که عراق همواره طی سال های اخیر حریفی سرسخت و چغر برای تیم ملی ایران بوده که بعضا نتایج دور از انتظاری مقابلش کسب کرده ایم. این تیم در مرحله قبل نیز همگروهی مان بود؛ جایی که در بازی رفت ما را یک بر صفر شکست داد اما در بازی برگشت با قبول شکست یک بر صفر، صدر را تحویل مان داد.

 

1641071

 

رویارویی دوباره بعد از چند ماه در مرحله بالاتر، حساسیت کار را بسیار بالا برده  است. با توجه به شرایط موجود دو تیم شناخت خوبی از یکدیگر دارند و این کار را برای بازیکنان و کادرفنی سخت می کند. تیم ملی عصر روز گذشته اولین تمرین جدی خود را زیر نظر اسکوچیچ که کرونا را شکست داده و راهی قطر شد برگزار کرد؛ این که ملی پوشان فوتبال ایران تا چه اندازه از نظر فنی و روانی آماده بازی با عراق هستند سوال همه فوتبالدوستان ایرانی است و باید دید طی این فرصت کوتاه باقی مانده، سرمربی کروات تیم ملی شاگردانش را چگونه مهیای حضور قدرتمندانه برای کسب سه امتیاز خواهد کرد؛ سه امتیازی که کسب آن می تواند جایگاه ما به عنوان یک مدعی صعود را تا حد زیادی تثبیت کند.

 

1641070

 

جدیت و تلاش بالای شاگردان اسکوچیچ برای آماده سازی جهت حضور قدرتمند مقابل عراق در چهره تک تک شان مشهود بود و تمرین روز گذشته در شرایطی بسیار پرفشار برگزار شد. ملی پوشان فوتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن یک مرحله سخت به خوبی قدر شروع خود همراه با کسب حداکثری امتیازات را می دانند و برای همین در تلاش هستند تا آمادگی بدنی خود را برای مقابله با تیم ملی عراق تا حد ممکن بالا ببرند؛ اتفاقی که باعث شده تا چهره های مصمم و در هم آمیخته با عرق اما خستگی ناپذیر را شاهد باشیم.

 

1641069

دیدگاه‌ها