کد خبر : 1778412 | 16 شهریور 1400 ساعت 11:03 | 9.9K بازدید | 1 دیدگاه

این کشور بسیار مشتاق حضور در جام جهانی است

ادووکات: عراق بازیکنان مبارزی دارد که تسلیم نمی‌شوند

دیک ادووکات به عنوان سرمربی تیم ملی عراق امروز در برابر تیم ملی ایران و علیرضا جهانبخش، بازیکن فاینورد، قرار می‌گیرد تا برای صعود به جام جهانی 2022 قطر تلاش کند.

ادووکات: عراق بازیکنان مبارزی دارد که تسلیم نمی‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، دیک ادووکات در اواخر این ماه 74 ساله خواهد شد و حالا مشخصا وارد زمستان دوران حرفه‌ای مربیگری خود شده است. این دوران باید کمی بیشتر از یک سال ادامه پیدا کند چرا که هدف او صعود به جام جهانی قطر در اواخر سال 2022 است. 


ورزشگاه خلیفه دوحه امروز از سیستم‌های تهویه هوا استفاده خواهد کرد و این اتفاق خوبی است چرا که دمای هوای در اوایل سپتامبر بیش از 40 درجه سانتی‌گراد است. ادووکات در حین ورود به اتاق کنفرانس در ورزشگاه قطری و در حالی که ماسکی بر چهره داشت که کل صورتش را پوشانده بود به این نکته توجه کرد. او اظهار داشت:« این بازی بزرگی است.» 


دو تیم همسایه ایران و عراق امروز در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی به نوعی شبیه به رویارویی بلژیک و هلند است. ادووکات این مقایسه را تایید کرده و می‌گوید:« شاید این مقایسه درستی باشد.»


تنها تفاوت این دو کشور این است که مانند ایران و عراق، سابقه هشت سال جنگ خونین در دهه 1980 میلادی ندارند. آیا این واقعیت هنوز تاثیری در این نبرد حساس دارد؟ به گفته این مربی، او صحبتی در این زمینه با بازیکنانش نداشته است. «این شرایط دشواری خواهد بود. من دیده‌ام که عراق بازیکنان مبارزی دارد، مردانی که به راحتی تسلیم نمی‌شوند.»

 

1641354


او این موضوع را هفته گذشته در سئول دید، جایی که کره جنوبی مشخصا تیم برتر میدان بود اما عراق مقاومت کرد و با تساوی 0-0 در اولین دیدار مرحله گروهی موفق شد یک امتیاز به دست آورد. حدود 35 میلیون عراقی که در خانه‌های خود پای تلویزیون نشسته بودند بلافاصله خوشحالی خود را ابراز کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که «امیری از هگ» می‌تواند عراق را به جام جهانی برساند. و این اتفاق پیش از این فقط یک بار در جام جهانی 1986 مکزیک رخ داده است، جایی که عراق هر سه بازی مرحله گروهی خود را برابر پاراگوئه، بلژیک و کشور میزبان واگذار کرد. 


احمد ابراهیم، مدافع تیم، می‌گوید که این مربی باتجربه از هلند تیم را پیش خواهد برد. اردوی تمرین در ماربیا پس از یک هفته حضور در ترکیه با انتخاب بازیکنان مدنظر این مربی همراه شد. احمد باور دارد که مربی به وضوح منظورش را رسانده است. مربی تیم ملی یک روز پیش از بازی حساس از شرایط حضورش در تیم ملی می‌گوید. او درباره چالش جدیدش اظهار داشت:« نه، البته که برنامه این نبود. وقتی به فاینورد رفتم فکر می‌کردم آماده هستم تا مربی باشم. اما سپس آنها بار دیگر تماس گرفتند. عراق بسیار مشتاق حضور در جام جهانی است و مردم بسیار هیجان زده هستند. و من بار دیگر جواب مثبت دادم.»


او با حضور کور پوت و زلیکو پتروویچ در کنارش برای تاریخسازی تلاش می‌کند. هنوز شانس کمی وجود دارد عراق بتواند مجوز صعود به جام جهانی را کسب کند اما کسب یک امتیاز برابر کره جنوبی به آنها امید داد. حضور علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی فاینورد، نیز برای «شیرهای بین النهرین» آزاردهنده است. ادووکات می‌گوید:« این تیم باید برای هر امتیاز بجنگد. شاید این حرف کلیشه‌ای به نظر برسد اما ما واقعا باید در 9 فینال شرکت کنیم که شاید ما را به مسابقات پلی آف برسانند و در بهترین حالت جز دو تیم اول گروه قرار بگیریم.»

 

1641355

 

علاوه بر ایران، عراق و کره جنوبی، سه تیم دیگر شامل لبنان، سوریه و امارات متحده عربی به سرمربیگری برت فن مارویک نیز در گروه آ قرار دارند. ادووکات ماه گذشته جایزه ارزشمندی را در معارفه مراسم رینوس میشل دریافت کرد. او می‌توانست از دوران بازنشستگی خود لذت ببرد اما هنوز بسیار صریح و تعیین کننده به نظر می‌رسد و از حضور دوباره در کاری جدید لذت می‌برد. «بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند، لیگ هلند می‌تواند از بعضی از آنها استفاده کند.»


بازیکنان عراق اجازه ترک هتل را نداشته و به طور مرتب تست می‌دهند. آخرین تمرین به چشم یک گردش دیده می‌شد. احمد ابراهیم می‌گوید:« ما امید بسیاری به حضور در جام جهانی داریم. زمان زیادی از سال 1986 گذشته است.» 


ادووکات یک سال پس از آن جام جهانی، دوران حرفه‌ای مربیگری خود را به عنوان تمرین دهنده در هارلم آغاز کرد. این مربی می‌گوید:« من سه بار در جام جهانی و دوبار در جام ملت‌ها‌ مربیگری کرده‌ام. حضور در این مسابقات به عنوان آخرین تورنمنت عالی است. اما هنوز راه زیادی در پیش روی ما قرار دارد.»

دیدگاه‌ها